خبرنگاران رییس جمهوری عراق: تا از میان بردن عناصر باقی مانده داعش از پای نخواهیم نشست

به گزارش اهدا بلاگ، تهران-خبرنگاران-برهم صالح رییس جمهوری عراق روز آدینه در بیانیه ای به مناسبت سالگرد شکست داعش در شهر موصل در شمال این کشور گفت: تا از میان بردن عناصر باقی مانده داعش، تروریسم، جنایت و فساد در کشور ازپای نخواهیم نشست.

خبرنگاران رییس جمهوری عراق: تا از میان بردن عناصر باقی مانده داعش از پای نخواهیم نشست

به گزارش پایگاه اینترنتی دفتر ریاست جمهوری عراق، در این بیانیه که به مناسبت سومین سالگرد آزادسازی شهر موصل منتشر شد،صالح از نقش مسؤولانه مرجعیت عالیقدر دینی عراق در مورد مبارزه با داعش و پیروزی بر این تروریست ها قدردانی کرد.

پیش از این نیز مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد که مراجع دینی و موضع آنان برای مبارزه با داعش معین کننده و پایه و اساس شکست تروریست ها بوده است.

صالح همچنین از ملت و دولت های دوست که با یاری لجستیکی، اطلاعاتی و هوایی به نیروهای امنیتی عراقی در پیروزی داعش نقش داشته اند، قدردانی و تشکر کرد.

رییس جمهوری عراق تأکید کرد که ما با جان فشانی بسیار و شجاعانه و با اراده مردم عراق و وحدت و همبستگی آنان توانستیم، موصل را آزاد کنیم و دیگر شهرها و روستاهای عراقی را از [تروریست های داعش] بازپس گیریم.

صالح اضافه نمود: تنها زمانی آسوده خاطر خواهیم شد که آخرین آواره، مهاجر و پناهجوی عراق به خانه و شهر خود بازگردد و زندگی عزتمندانه ای را شروع کند و نیز زمانی خیالمان راحت خواهد شد که شهرهای ویران شده بازسازی و دوباره زندگی تازه در این شهرها شروع گردد.

رییس جمهوری عراق اضافه نمود: پیروزی و آزادسازی شهرهای عراق، مسؤولیت ملت، مقامات و گروه های ملی را برای پیشرفت کشور و نهادهای دولتی بیشتر می نماید.

نیروهای عراقی پس از هشت ماه درگیری توانستند شهر موصل را آزاد سازند و حیدر العبادی نخست وزیر وقت عراق، هشتم تیرماه 1396 از پیروزی بر داعش اطلاع داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 313

به "خبرنگاران رییس جمهوری عراق: تا از میان بردن عناصر باقی مانده داعش از پای نخواهیم نشست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس جمهوری عراق: تا از میان بردن عناصر باقی مانده داعش از پای نخواهیم نشست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید