تشخیص کرونا در 2 دقیقه

به گزارش اهدا بلاگ، سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا از تایید یک کیت آزمایشی آنتی بادی که در عرض 2 دقیقه می تواند فرد مبتلا به بیماری کووید-19 را تشخیص دهد، اطلاع داد.

تشخیص کرونا در 2 دقیقه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، شرکت Bodysphere که ادعا نموده است کیت آزمایشگاهی آنها می تواند در عرض دو دقیقه نتیجه منفی یا مثبت بیماری کویید-19 را به پزشکان بگوید، مجوز اضطراری سازمان غذا و دارو آمریکا را دریافت نموده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) کوشش نموده است با مجوز دادن به انجام آزمایش های مربوط به تشخیص و درمان و فراوری واکسن برای بیماری کووید-19 به مقابله با این بیماری همه گیر جهانی و جلوگیری از شیوع گسترده آن بپردازد.

وجود این کیت های آزمایشی بسیار مفید و کارآمد است چراکه می تواند در دانستن اینکه آیا افراد عادی و یا کارکنان مراقبت های بهداشتی به این بیماری مبتلا شده اند یا خیر یاری بزرگی کند.

هفته گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا یک دستگاه تشخیص بیماری همه گیر کووید-19 را که یک آزمایشگاه فشرده در یک دستگاه است و قادر است کروناویروس جدید را در عرض 5 دقیقه تشخیص دهد، تایید کرد و شرکت ابوت(Abbott) مجوز استفاده اضطراری را برای دستگاه جدید خود که در واقع یک آزمایشگاه فشرده شده در یک جعبه است، دریافت کرد. این دستگاه می تواند در عرض پنج دقیقه وجود کروناویروس جدید را تشخیص دهد و طی 13 دقیقه نتایج کاملاً واضحی ارائه دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 96

به "تشخیص کرونا در 2 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص کرونا در 2 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید