سازمان غذا و داروی آمریکا پلاسما درمانی برای کرونا را تایید کرد

به گزارش اهدا بلاگ، سازمان غذا و داروی آمریکا استفاه از پلاسمادرمانی را به عنوان گزینه درمانی برای بیماران کووید-19 در شرایط بحرانی تایید کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا پلاسما درمانی برای کرونا را تایید کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از هلث دی نیوز نخستین تایید برای کارآزمایی انسانی شیوه پلاسمادرمانی برای یک بیمار کووید-19 در شرایط بحرانی در بیمارستان متدیست هوستون تگزاس است.

این شیوه درمانی بر اساس استخراج پلاسما یا سرم خون افراد بهبودیافته است که حاوی آنتی بادی ها یا پادتن های تولید شده بوسیله دستگاه ایمنی است که به مبارزه با ویروس و نابودی آن کمک می کنند. تزریق این پلاسما به یک بیمار دیگر کمک می کند با استفاده از این پادتن ها با ویروس های بدن خودش بجنگند.

سرم درمانی برای کووید-19 | داروی ویروس کرونا در خون بهبودیافتگان از بیماری

دانشمندان با ردیابی افراد اهداکننده مناسب و علاقمند در میان حدود 250 بیمار مبتلا به کووید-19 که در بیمارستان ها مموریال هوستون در ایالت تگزاس بهبود یافته بودند، تواستند پلاسمای خون حاوی پادتن ها را از آنها بگیرند. از هر یکی از اهداکنندگان دارای شرایط مناسب 250 سی سی پلاسمای خون گرفته شد.

امیدواری دانشمندان این است که تزریق این پلاسما حاوی پادتن به افراد دچار شرایط بحرانی به بهبودی آنها کمک کند و تا زمان یافته شدن داروی موثری برای کووید-19 به عنوان یک شیوه درمانی به کار رود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 93

به "سازمان غذا و داروی آمریکا پلاسما درمانی برای کرونا را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان غذا و داروی آمریکا پلاسما درمانی برای کرونا را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید