برگزاری 107 دوره مهارت افزایی در دانشگاه های کشور

به گزارش اهدا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم: در سال 1400 دوره مهارت افزایی در دانشگاه های کشور تشکیل شد و باید شاهد توسعه فعالیت های مهارت افزایی در دانشگاه ها باشیم.

برگزاری 107 دوره مهارت افزایی در دانشگاه های کشور

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمد علی سیف در پنجاه و پنجمین اجلاس معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه ها و پژوهشگاه های سراسر کشور که در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید، بیان نمود: 107 دوره مهارت افزایی در سال 1400 در دانشگاه های کشور تشکیل و بیش از 3200 نفر در این دوره ها شرکت کردند.

وی در ادامه با اشاره به نظام صلاحیت حرفه ای در دانشگاه ها در امر پژوهش اشاره نمود و گفت: تصویب و شکل گیری شورای مهارت افزایی و صلاحیت حرفه ای از جمله برنامه هایی است که مورد توجه قرار گرفته و شاهد تشکیل دوره های راهنمایی شغلی و کاریابی در 40 دانشگاه هستیم.

وی در ادامه به پایش و ساماندهی قرارداد های ارتباط با صنعت اشاره و اظهار کرد: تعداد کل قرارداد های جاری ارتباط با جامعه و صنعت 8710 مورد بوده و مبلغ کل قرارداد های جاری ارتباط با جامعه و صنعت 3 میلیارد و 106 میلیون تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه 80 درصد توان پژوهشی کشور در حوزه انتها نامه ها انجام می گردد، اضافه نمود: بنابراین توسعه فعالیت ها در حوزه انتها نامه ها باید تقاضا محور باشد.

محسن شریفی، مدیرکل دفتر مدیرکل سیاستگذاری معاونت پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز در ادامه گفت: هم اکنون تعداد مجلات ایرانی در سطح بین الملل 109 مجله است که باید توسعه پیدا کند.

وی گفت: اخلاق در پژوهش و پیشگیری از تخلفات علمی تقویت جایگاه واحد های پژوهشی در نظام علم و فناوری و توسعه شبکه های پژوهشی باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد توسعه و فعالیت های پژوهشی در دانشگاه های کشور باشیم.

عبدالساده نیسی، مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی معاونت پژوهشی گفت: شبکه آزمایشگاه های علمی ایران (شاعا) از جمله شبکه های معتبر و مهم در حوزه فعالیت های پژوهشی محسوب می گردد و هم اکنون تعداد آزمایشگاه های مرکزی در دانشگاه های کشور 131 و آزمایشگاه های مرتبط با شاعا 10091 مورد است که باید توسعه یابد.

وی گفت: شبکه ابررایانش ملی یک پروژه ملی محسوب می گردد که باید در راه توسعه فعالیت های پژوهشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1255

به "برگزاری 107 دوره مهارت افزایی در دانشگاه های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 107 دوره مهارت افزایی در دانشگاه های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید