برگزاری امتحانات خاتمه ترم چالش پیش روی آموزش عالی

به گزارش اهدا بلاگ، معاون آموزشی وزیر علوم برگزاری امتحانات انتها ترم و برگزاری ترم تابستان را از چالش های پیش روی آموزش عالی در ترم جاری بیان کرد.

برگزاری امتحانات خاتمه ترم چالش پیش روی آموزش عالی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علی خاکی صدیق، امروز (سه شنبه) در نشست مجازی معاونان آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور که با حضور وزیر علوم، معاونان و مدیران حوزه ستادی در محل این وزارتخانه برگزار گردید، ضرورت ها و الزام های تبدیلِ تهدید کرونا به فرصت و روی آوردن به روش های نوین آموزشی را تشریح کرد.

خاکی صدیق در این نشست مجازی گفت: با انتخاب راهبرد های مناسب آموزشی و به حداقل رساندن آسیب ها، جبران کاستی ها، بهره مندی دانشگاه ها از مزایای آموزش الکترونیکی و توان و آمادگی مراکز آموزش عالی در برخورد با شرایط مشابه می توان این تهدید را به فرصتی مناسب در زمینه آموزش الکترونیک تبدیل کرد.

به گفته وی، گام های اجرایی در جهت ایجاد و گسترش آموزش های الکترونیکی، بازنگری در مقررات آموزشی و تفویض اختیار به دانشگاه ها، آموزش و فرهنگ سازی و سنجش و ارزیابی، از اقدامات ضروری در این شرایط است.

معاون آموزشی وزارت علوم، به گام های اجرایی اشاره نمود و اضافه کرد: صدور بخشنامه به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، تشکیل کارگروه تخصصی آموزش های الکترونیکی، توجه به آموزش های غیرحضوری، پیگیری تقویت زیر ساخت ها در دانشگاه ها و افزایش سقف مجاز آموزش الکترونیکی در دانشگاه ها از گام هایی بودند که در اسفندماه سال 1398 اجرایی شدند.

خاکی صدیق در ادامه توضیح داد: ابلاغ دستورالعمل امکان آموزش حضوری دانشجویان دوره دکتری از شروع اردیبهشت 1399 و ارسال پروتکل بهداشتی مرتبط با حوزه آموزش برای آمادگی در بازگشایی دانشگاه ها و اجرای امتحانات سرانجام ترم از سایر اقدامات اجرایی در این شرایط بوده است.

وی به تعداد دانشجویان در حال آموزش الکترونیکی در دانشگاه های مختلف اشاره نمود و اضافه کرد: از مجموع 3 میلیون دانشجویان کل کشور در دانشگاه های دولتی متمرکز 83.7 درصد دانشجویان، در دانشگاه پیغام نور 93 درصد، فنی و حرفه ای 66.1 درصد، علمی کاربردی 100 درصد و دانشگاه های غیر دولتی و غیر انتفاعی 74.4 درصد و در مجموع کل 86.2 درصد دانشجویان در حال استفاده از آموزش های الکترونیکی در دانشگاه ها هستند.

خاکی صدیق در زمینه آموزش، ترویج و فرهنگ سازی گفت: ارسال راهنمای عمل و نکات تربیتی و روان شناختی، برپایی کارگاه های آموزشی در سطح دانشگاه ها، انجام مصاحبه های رسانه ای و راه اندازی وب گاه اختصاصی آموزش الکترونیکی از جمله فعالیت های اجرایی در این زمینه ها بوده است.

معاون آموزشی وزارت علوم در بحث سنجش و ارزیابی اعلام کرد: درخواست گزارش از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و آنالیز و تحلیل شرایط آموزش الکترونیکی در کشور صورت گرفته و ارزیابی عملکرد دانشگاه ها در حوزه آموزش الکترونیکی جهت آنالیز شرایط کنونی و سیاست گذاری آینده و دسته بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی انجام گرفته است.

وی درخصوص چالش های پیش رو در آینده گفت: برگزاری امتحانات سرانجام ترم و برگزاری ترم تابستانی و شروع نیمسال اول 1400-1399، اصلاح آیین نامه ها، توسعه آموزش الکترونیکی و نظارت و ارزیابی از مسائل آینده در حوزه آموزش الکترونیک در دانشگاه ها به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 178

به "برگزاری امتحانات خاتمه ترم چالش پیش روی آموزش عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری امتحانات خاتمه ترم چالش پیش روی آموزش عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید