بایدن: از صحبت درباره ترامپ خسته شده ام

به گزارش اهدا بلاگ، رئیس جمهوری آمریکا از صحبت کردن درباره سلف خود ابراز خستگی کرد و گفت: چهار سال آینده مربوط به ترامپ نیست، بلکه متعلق به مردم آمریکا است.

بایدن: از صحبت درباره ترامپ خسته شده ام

به گزارش ایرنا، جو بایدن شامگاه سه شنبه در گفت وگوی زنده با شبکه خبری سی ان ان که در سالن میلواکی ایالت ویسکانسین برگزار گردید، این را در پاسخ به این سوال بیان کرد که آیا با نظر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان مبنی بر اینکه سناتورهای جمهوری خواه که به برائت رئیس جمهوری سابق ترامپ رای دادن بزدل هستند، موافق نیست؟

بایدن اضافه نمود: قصد ندارم نام بگذارم. ببینید برای چهار سال، تمام آنچه در اخبار بوده، ترامپ است. چهار سال آینده می خواهم اطمینان حاصل کنم که همه اخبار از مردم آمریکا است.

وی در حالیکه مورد استقبال حضار سالن که با فاصله اجتماعی نشسته بودند، گفت: من از صحبت کردن درباره ترامپ خسته شده ام.

پیگرد قانونی ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا درباره تحقیق از ترامپ هم گفت هر تصمیمی برای تعقیب رئیس جمهوری سابق به دلیل هر کاری که در زمان ریاست جمهوری انجام داده است، به وزارت دادگستری واگذار می گردد و در تحقیقات احتمالی دخالت نخواهد کرد.

بایدن در انتقاد از عملکرد دولت ترامپ، اضافه نمود: یکی از جدی ترین خساراتی که دولت اخیر به آن وارد شد، سیاسی کاری وزارت دادگستری بود. من تعهد دادم، من هرگز به وزارت دادگستری خود نخواهم گفت.

وی اظهار داشت: این وزارت خانه من نیست، این وزارت دادگستری مردم است و اینکه چه کسی تحت تعقیب قرار گیرند و نگیرند. تصمیم های دادستانی آنها نه من، به وزارت دادگستری سپرده خواهد شد.

سفیدبرترپندارها بزرگترین تهدید داخلی در آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا همچنین سفیدبرتر پندارها را بزرگترین تهدید تروریستی داخلی در ایالات متحده دانست و اظهار کرد: این موضوع پیچیده با دامنه وسیع و واقعی است.

بایدن گفت: وزارت دادگستری من و بخش حقوق مدنی به شدت بر آن افراد متمرکز شده اند و اطمینان خواهم داد که در حقیقت، ما بر روی چگونگی مقابله با ظهور فزونی سفید متمرکز شویم.

وی شرح داد که دولت او همچنین تأثیر افزایش فزونی سفیدها در گروه های خاص از جمله ارتش و افسران پلیس سابق را آنالیز می نماید.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: افرادی را که از آرمان های فزونی طلبانه سفیدپوستان حمایت می نمایند، دیوانه و خطرناک خواند.

همه آمریکایی ها تا مرداد آینده واکسن کرونا دریافت می نمایند

رئیس جمهوری آمریکا گفت تا مرداد ماه 1400 همه آمریکایی ها قادر خواهند بود که واکسن کووید-19 تزریق نمایند.

جو بایدن شامگاه سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان که در میلواکی ویسکانسین و با حضور تعدادی تماشاچی انجام شد، این مطلب را بیان کرد.

وی همچنین اظهارات هفته گذشته سخنگوی کاخ سفید خود مبنی بر اینکه هدف بازگشایی مدارس، فقط یک روز حضوری در هفته بود، گفت: نه این درست نیست. این چیزی است که گزارش شد. این درست نیست. این یک اشتباه ارتباطی بود.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه نمود: فکر می کنم که باید معلمان را واکسینه کنیم. باید آنها را در اولویت های نخست قرار دهیم.

بایدن با تاکید بر اینکه فارغ از میزان اثرگذاری واکسن ها که برخی 95 درصد و برخی کمتر اثر دارند، از همه آمریکایی های واجد شرایط خواست تا برای دریافت واکسن اقدام نمایند.

وی توضیح داد: همه اینها هنوز هم موثر خواهند بود. بنابراین تصور واضح این است که اگر واجد شرایط هستید، در صورت موجود بودن، واکسن بزنید. واکسن بزنید.

رئیس جمهوری آمریکا درباره واکسن برای بچه ها هم اظهار کرد: هنوز واکسن برای بچه ها مجاز نشده است تا این کار انجام گردد. ما حتی هنوز آزمایش را در خصوص بچه ها انجام نداده ایم که آیا برخی از واکسن ها موثر هستند یا نیستند یا چه چیزی مورد احتیاج است.

بایدن خطاب به کودکی که همراه مادرش این سوال را پرسید، اطمینان داد: شما ایمن ترین گروه مردم در کل دنیا هستید. من از این بابت نگران نخواهم بود. قول می دهم. اما من می دانم که این یک نوعی نگرانی است.

کریسمس آینده

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که چه زمانی فکر می نماید کشور به شرایط عادی خود بازگردد، گفت احتیاط می نماید که جدول زمانی را پیش بینی کند، اما به کریسمس بعدی به عنوان لحظه ای اشاره نمود که کشور می تواند تحت شرایط بسیار متفاوت قرار بگیرد.

بایدن اظهار داشت که با واکسیناسیون های فعلی و واکسیناسیون جانسون و جانسون در آینده، توانایی ادامه بیماری به دلیل مصونیت گله ای به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

وی اضافه نمود: بنابراین اگر این کار به همان روش انجام گردد، همانطور که مادرم با لطف خدا و حسن نیت همسایگان می گفت، تا کریسمس آینده فکر می کنم که به خواست خدا در شرایط بسیار متفاوتی از امروز قرار خواهیم گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: یک سال بعد، من فکر می کنم تعداد افراد بیشتری که باید از لحاظ اجتماعی فاصله بگیرند و ماسک بزنند کمتر خواهد بود، اما ما نمی دانیم.

بار دیگر بایدن هشدار داد که نمی واهد در اینجا چیزی بیشتر قول دهد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 709

به "بایدن: از صحبت درباره ترامپ خسته شده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: از صحبت درباره ترامپ خسته شده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید