اصرار ترامپ بر بازگشایی مدارس در روزهای اوج شیوع کرونا

به گزارش اهدا بلاگ، ایرنا نوشت: همزمان با روزهای اوج شیوع کرونا در آمریکا و افزایش تنش میان دونالد ترامپ و مشاوران بهداشتی کاخ سفید درخصوص خطرهایی که این همه گیری برای مردم به ویژه دانش آموزان در صورت بازگشایی مدارس به همراه دارد، رئیس جمهوری این کشور برای به کرسی نشاندن حرفش و عملی کردن بازگشایی مدارس، یک مشاور بهداشتی جدید و هم نظر با خود منصوب نموده است.

اصرار ترامپ بر بازگشایی مدارس در روزهای اوج شیوع کرونا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گاردین، به نظر می رسد در میان افزایش تنش بر سر همه گیری کرونا میان دونالد ترامپ و مشاوران ارشد بهداشتی کاخ سفید، این بار رییس جمهوری آمریکا به انتخاب شخصی به عنوان مشاور روی آورده که حامی بازگشایی مدارس است.

ترامپ، اسکات اتلس را این هفته به عنوان یک کارشناس سیاست مراقبت از بهداشت و درمان در موسسه محافظه کار هوور در دانشگاه استنفورد معرفی کرد که قرار است در زمینه ویروس کرونا با کاخ سفید همکاری کند. وی اضافه نمود: اتلس ایده های بسیار خوبی دارد.

پس از آنکه ترامپ به صورت علنی دبورا برکس و آنتونی فائوچی دو مقام ارشد خود را در زمینه بیماری های همه گیر بر سر گسترش فزاینده ویروس کرونا و خطر بازگشایی مدارس در این شرایط مورد انتقاد قرار داد، به نظر می رسد اتلس با تفکر ترامپ در مورد ویروس کرونا تطابق بسیاری دارد.

در ماه ژوئن (خرداد) ، اتلس گفت این ایده که مدارس پس از سرانجام تعطیلات تابستانی نمی توانند باز شوند، هیستریک و مضحک است. مشاور جدید کاخ سفید همچنین علیرغم افزایش موارد ابتلا به ویروس در بسیاری از ایالت های آمریکا، خواهان از سرگیری فوتبال دانشگاه ها شد؛ حرکتی که مورد حمایت محافظه کاران است.

اتلس اوایل هفته جاری در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: محیط ورزشی دانشگاه ها بسیار پیچیده و تحت کنترل است و مسئولیت پذیری در این محیط وجود دارد. ورزشکاران نمی توانند بهتر و امن تر از این محیط داشته باشند. وی اضافه نمود: جوانان سالم با هیچ خطری در مورد ابتلا به ویروس روبرو نیستند. این ترس متاسفانه در جامعه وجود دارد و توسط افرادی گسترش پیدا نموده که افکار ناپسند و گزارش های احساسی را به خورد جامعه می دهند.

اتلس که دارای مدرک دکترای پزشکی دانشگاه شیکاگو است، پیش از این مشاور بهداشتی بسیاری از تاجران و کاندیداهای ریاست جمهوری از جمله رودی جولیانی وکیل ترامپ بوده است.

در حالی که به نظر می رسد کووید-19 در جوانان سالم بدون بیماری زمینه ای در مقایسه با مسن ترها، شدید نباشد، اما در عین حال این قشر می توانند ناقل ویروس کرونا بدون هیچ علائمی باشند. علاوه بر این هیچ تضمینی وجود ندارد که جوانان از ویروس کرونا در امان باشند و در گزارشی که به تازگی توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها منتشر شده، تعیین شده است حدود یک چهارم بزرگسالان جوان در صورت ابتلا به کووید-19، تا چند هفته بهبود نمی یابند.

در این مطالعه تاکید شده است که حتی در بزرگسالان جوان و بدون بیماری زمینه ای، ممکن است دوره بیماری طولانی داشته باشند که به طور بالقوه منجر به غیبت طولانی مدت در کار، مطالعات و یا فعالیتهای دیگر گردد.

یک مطالعه جدید نیز توسط یکی از بیمارستان های سانفراسیسکو نشان داده است که شمار جوانان بستری شده به دلیل بیماری کووید-19 به شدت در حال افزایش است.

با وجود این، دولت ترامپ از مدارس خواسته است به طور عادی بازگشایی شوند و حتی تهدید نموده در صورت امتناع مدارس از این امر حمایت اقتصادی دریافت نمی نمایند. علاوه بر این ورزش دانشگاه ها نیز حالا هدف دولت قرار گرفته، به گونه ای که مایک پنس معاون اول رییس جمهوری این هفته در توییتی نوشت: آمریکا به فوتبال دانشگاه ها احتیاج دارد.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از 5 میلیون و 305 هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان بالغ بر 167 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 358

به "اصرار ترامپ بر بازگشایی مدارس در روزهای اوج شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار ترامپ بر بازگشایی مدارس در روزهای اوج شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید