افزایش 7 برابری تماس با اورژانس نسبت به هفته گذشته

به گزارش اهدا بلاگ، تهران (پانا) - سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش 7برابری تماس با اورژانس نسبت به هفته گذشته اطلاع داد.

افزایش 7 برابری تماس با اورژانس نسبت به هفته گذشته

به گزارش ایسنا، مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 سازمان اورژانس کشور با تمام قوا آمادگی ارایه خدمات به مردم عزیز را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه اورژانس در چند حوزه اقدامات لازم را انجام داده است گفت: اولین مرحله بحث جوابگویی به سوالات مردم بود. در اواخر سال 98 سوالات متعددی در مورد بیماری وجود داشت که به دلیل اینکه مرجع علمی جوابگوی این عزیزان باشد سازمان اورژانس کشور زیرسیستمی از 115 را به پاسخ دهی به مردم اختصاص داد. نکته دوم بحث انتقال بیماران مشکوک به کووید19 بود که پاید پروتکل های ویژه ای در این خصوص انجام می شد تا خدمات مناسب دریافت گردد. مرحله سوم نیز جا به جایی بیماران مبتلا به کووید19 بین بیمارستان ها بود.

خالدی ادامه داد:با شیوع بیماری کووید19 به خصوص در موج چهارم شاهد افزایش تماس با اورژانس پیش بیمارستانی بودیم. در مورد مشاوره در رابطه با بیماری کووید19 تماس های اورژانس تا 7 برابر افزایش پیدا نموده و ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی هم در مورد بیماری کرونا تا 8 برابر در حال افزایش است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: ماموریت های جاری مثل بیماران قلبی، بیماران مغزی، سکته های مغزی و... تا 40 درصد افزایش داشته است.

وی تاکید نمود: این افزایش آمار نسبت به مدت مشابه هفته گذشته و اواخر اسفندماه است.

خالدی تاکید نمود: خواهش ما از مردم عزیز این است که نکات مربوط به بیماری کووید19 را جدی بگیرند، علامت های ساده ای مثل تب، خستگی، بدن درد، از علایم اولیه بیماری کووید19 هستند، در اینگونه موارد حتما با شماره 4030 یا 115 تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی دریافت گردد.

وی ادامه داد: در صورتی که علامتی مثل تنگی نفس به وجود آمد حتما باید با اورژانس 115 تماس گرفته گردد تا به بیمارستان ها منتقل شوند. در صورتی که مسائل جدی در مورد ارایه خدمات در مراکز درمانی داشتند نیز می توانند با شماره 190 به عنوان مرکز پیشنهادات و نقدها وزارت بهداشت تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 812

به "افزایش 7 برابری تماس با اورژانس نسبت به هفته گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 7 برابری تماس با اورژانس نسبت به هفته گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید