طراحی سایت: پربازدیدترین پروژه سال در سایت انجمن معماری جهانی انتخاب شد

به گزارش اهدا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- با هدایت عضو هیات علمی دانشگاه مازندران، پربازدیدترین پروژه سال در سایت انجمن معماری جهانی انتخاب شد .

طراحی سایت: پربازدیدترین پروژه سال در سایت انجمن معماری جهانی انتخاب شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درشهرستان بابلسر، پروژه به کارگیری Far-UVC در معماری برای ایمنی بیشتر در مقابل کرونا با هدایت دکتر محسن موسوی عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران، به عنوان پربازدیدترین پروژه سال در سایت انجمن معماری جهانی انتخاب شد.

براساس این گزارش، طراحی این پروژه به وسیله تیمی با هدایت دکتر محسن موسوی و دکتر محسن کافی، اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران و دانشگاه تهران و با همکاری محسن خیرمند پاریزی، سیدمحمدحسین رحمتی، هانیه لطفی پور، شیرین جاهد، سجاد خیرمند پاریزی و زهرا ابراهیمی انجام شد.

توضیحات کامل این طرح را در ذیل مشاهده می کنید:

*ایده ها و ارزش های طرح:

با شیوع بیماری کرونا و فراگیرشدن آن، اصول تازه در طراحی و معماری ایجاد خواهد شد. نور خورشید به ویژه بخش نور فرابنفش آن به عنوان یکی از تاثیرگذارترین عوامل ضدعفونی نماینده شناخته می گردد که انسان از ابتدا از این خاصیت استفاده می نموده، بعدها با پیشرفت علم، لامپ های فرابنفش به صورت مصنوعی برای ضد عفونی کردن فضاها و اجسام استفاده شد و حال با مطالعات بیشتر، پیشرفت علم، آنالیز پژوهش ها و نمونه های طراحی شده، ارتقا و بهینه سازی آنها با طول موج خاصی از نور فرابنفش آشنا شدیم که در کنار خاصیت ازبین بردن ویروس ها برای انسان ها و حیوانات ضرری نداشته باشد. مواردی که با آزمایش ها و پژوهش های گروه های مختلف و متخصصان علوم مرتبط به صورت رایگان در اختیار معماران قرار داده شد و ما با مطالعه و مشاهده طرح های ارایه شده توانستیم فضای هوشمند و جوابگو به حضور کاربران، فضای امنی به دور از ویروس با قابلیت توسعه فضایی را طراحی کنیم.

کرونا ویروس ها خانواده بزرگی از ویروس های RNA دار تک رشته ای هستند که طیف وسیعی از بیماری ها با شدت های مختلف را ایجاد می نمایند. سال هاست که در صنعت از نور فرابنفش برای پاکسازی ویروس ها استفاده می گردد که به علت جذب شدید انرژی به وسیله بازهای آلی موجود در نوکلئک اسید میکروب، این خاصیت ایجاد شده است. ده ها سال است که از لامپ های UVC 200 تا 280 نانومتر برای ضدعفونی، کشتن میکروب ها و ویروس ها در بیمارستان ها استفاده می گردد و هنگام استفاده، محیط کار باید خالی از کارکنان باشند زیرا این لامپ ها عمدتا 254 نانومتری هستند که می توانند به بافت چشم و پوست نفوذ نموده و باعث التهاب و درد شوند. لایه های فوقانی پوست، محافظ طبیعی در برابر UVC کم انرژی تر عمل می نماید. لامپ های Far-UVC 222 نانومتری برای انسان و حیوانات ایمن هستند؛ زیرا پروتیین های موجود در پوست به طور موثر این نور را جذب نموده و به عنوان یک مانع محافظتی طبیعی تلقی می گردد. با این طول موج می تواند علاوه بر خاصیت ضدمیکروبی، بدون آسیب و تخریب بر پوست و چشم انسان و حیوانات از آن استفاده کرد و عملیات پاکسازی و میکروب کشی در حضور انسان و حیوانات انجام گردد.

بر اساس پژوهش های صورت گرفته و مدارک ارا یه شده علمی، استفاده از این طول موج خاص نور فرابنفش در طرح علاوه بر فضاهای شهری در مکان هایی مانند بیمارستان ها، اتوبوس ها، هواپیماها، قطارها، ایستگاه های قطار، مدارس، رستوران ها، دفاتر، تیاترها، سالن های بدن سازی و هرجایی که افراد تجمع نمایند بی خطر است و می توان از اشعه فرابنفش Far-UVC در کنار سایر اقدامات پیشگیرانه استفاده کرد تا مانع انتقال ویروس ها شد. محققان دریافتند که قرارگرفتن مداوم در معرض اشعه فرابنفش Far-UVC باعث کاهش 90درصدی ویروس های منتقل شده از هوا در طی 8 دقیقه، 95درصدی در حدود 11 دقیقه، 99درصدی در حدود 16 دقیقه و 99.9٪ در حدود 25 دقیقه می گردد. نتایج مقدماتی یک مطالعه دیگر نیز نشان می دهد که اشعه فرابنفش Far-UVC در برابر ویروس SARS-CoV-2 نیز مؤثر است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1203

به "طراحی سایت: پربازدیدترین پروژه سال در سایت انجمن معماری جهانی انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: پربازدیدترین پروژه سال در سایت انجمن معماری جهانی انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید