ابداع فناوری جدید تصویربرداری از فعالیت مغز بچه ها

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، مزیت این فناوری آزار ندیدن بچه ها و نوزادان است و به پزشکان امکان می دهد در محیطی طبیعی و بدون نیاز به دستگاه گران قیمت ام آر آی مغز بچه ها را اسکن کرده و شرایط آن را بررسی کنند.

ابداع فناوری جدید تصویربرداری از فعالیت مغز بچه ها

هم اکنون ابهامات زیادی در مورد نحوه رشد و فعالیت مغز بچه ها وجود دارد و علت اصلی این مساله دشواری استفاده از دستگاه های اسکنر سنتی مغز در مورد اطفال و نوزادان است. تحرک فراوان نوزادان نیز استفاده از دستگاه های یادشده را تقریباً ناممکن می کند و لذا سیستم جدید می تواند مسائل یادشده را حل نماید.

این سیستم مبتنی بر استفاده از یک کلاه نرم پوشیدنی است که بر روی سر نوزادان قرار می گیرد و در آن از فناوری توموگرافی نوری با چگالی بالا استفاده شده است. هر کاشی شش ضلعی روی کلاهک شامل سه منبع LED و چهار حسگر است. اشعه مادون قرمز نیز برای شناسایی تغییرات مغز بچه ها مورد استفاده قرار می گیرد. محققان با بررسی تغییرات یادشده نقشه بخش های مختلف مغز بچه ها را تهیه می کنند و به صورت آنی بر روی آن کار می کنند.

داده های اولیه به دست آمده از این روش تصویربرداری نشان می دهد که می توان از این شیوه برای مطالعه دقیق فرایند فعالیت های مغز بچه ها و نوزادان استفاده کرد و آسیب ها و مسائل احتمالی شبکه عصبی یا مغز آنها را شناسایی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 539

به "ابداع فناوری جدید تصویربرداری از فعالیت مغز بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع فناوری جدید تصویربرداری از فعالیت مغز بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید