ورزش تاثیری در قدبلندی افراد دارد یا نه؟

به گزارش اهدا بلاگ، خبرنگاران/زنجان کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تامین آب مورد احتیاج بدن در حین ورزش باید قبل از خشک شدن لب ها صورت گیرد.

ورزش تاثیری در قدبلندی افراد دارد یا نه؟

سونیا لطف اللهی در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با تفکرات اشتباهی که در رابطه با ورزش کردن وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از افراد معتقدند که در هنگام انجام ورزش نباید آب نوشید، در حالی که این تفکر اشتباه است، چون تشنگی و کمبود آب بدن به کبد، کلیه و ارگان های داخلی بدن آسیب می رساند.

وی اضافه کرد: مصرف آب و تامین آب مورد احتیاج بدن در حین ورزش کردن باید قبل از خشک شدن لب ها صورت گیرد. البته فرد نباید خود را با مصرف آب سیراب کند؛ زیرا این کار باعث سنگینی معده و گرفته شدن حجم ریه شده و اجازه فعالیت بیشتر به فرد را نمی دهد.

این مسئول با بیان اینکه افراد در روزهایی که تمرین ورزشی دارند بهتر است از آب میوه طبیعی استفاده نمایند، توضیح داد: ورزش صبحگاهی که افراد انجام می دهند هم بهتر است 2 تا 3 ساعت بعد از مصرف وعده اصلی (صبحانه) انجام گردد و اگر افراد تمایل به انجام ورزش قبل از مصرف صبحانه دارند، باید به مدت 20 تا 30 دقیقه با شدت بسیار پایین ورزش خود را انجام دهند.

لطف اللهی در رابطه با ورزشی که برای کاهش وزن صورت می گیرد هم یادآور شد: برای کم کردن وزن بدن فقط ورزش کردن کافی نیست و افراد در کنار انجام تمرینات ورزشی باید به تغذیه خود هم توجه داشته باشند و اگر فرد ورزش کند و تغذیه خود را رعایت نکند و یا بالعکس، نتیجه ای دریافت نخواهد کرد. البته داشتن رژیم غذایی هم باید اصولی و با مشاوره با پزشک صورت گیرد.

کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، با بیان اینکه بعضی از خانواده ها تصور می نمایند اگر فرزندان شان در بعضی از ورزش ها فعالیت کند، قدبلندتر خواهد شد، گفت: ژنتیک، تغذیه و محیط عواملی هستند که در قد افراد تاثیر می گذارد و اینکه بعضی اصرار دارند تا فرزندان خود را با وجود اینکه فرد علاقه ای به آن ورزش ندارد، در تمرینات ورزشی شرکت دهند تا فرد قدبلندتر گردد، هیچ پایه علمی ندارد و یک تفکر اشتباهی است که وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 930

به "ورزش تاثیری در قدبلندی افراد دارد یا نه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش تاثیری در قدبلندی افراد دارد یا نه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید