آمریکا روسیه را به انتقام گیری از حملات سولارویندز تهدید کرد

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، وی اضافه کرد اگر به طور قطع تعیین گردد که حملات سایبری به سولارویندز کار روسیه بوده، دولت آمریکا مجموعه ای از واکنش ها را علیه این کشور اعمال می نماید که نمونه های بعضی از آنها قبلاً دیده شده و بعضی نیز تا به حال دیده نشده اند.

آمریکا روسیه را به انتقام گیری از حملات سولارویندز تهدید کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

حملات هکری به شرکت آمریکایی سولارویندز که هزاران مشتری در داخل این کشور و خارج از آن از نرم افزار کنترل فرایندهای آن استفاده می نمایند، باعث شد اطلاعات خصوصی ده ها شرکت عظیم و وزارتخانه دولتی در آمریکا سرقت گردد.

از سوی دیگر نیویورک تایمز در گزارش مستقلی از شروع اقدامات انتقام جویانه ایالات متحده علیه روسیه ظرف سه هفته آینده خبر داده است. منابع آگاه می گویند بخشی از این اقدامات در قالب تحریم های مالی جدید ضد روسیه انجام می گردد و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یک فرمان اجرایی جدید را نیز با هدف افزایش ایمنی شبکه های دولتی دیجیتال این کشور امضا خواهد نمود.

گفته می گردد دولت بایدن به دنبال مقابله با تبعات یک حمله هکری دیگر است که علیه نرم افزار اکسچینج سرور مایکروسافت انجام شده و چین عامل آن دانسته می گردد. مایکروسافت هفته قبل وصله های نرم افزاری خود را برای مقابله با این آسیب پذیری عرضه کرد و مدعی شد یک گروه هکری وابسته به دولت چین از حفره های یادشده برای نفوذ به شبکه های رایانه ای شرکت ها و سازمان های مختلف در آمریکا استفاده نموده اند.

مایکروسافت این حملات را محدود و هدفمند توصیف نموده و افزوده که بیش از 20 هزار سازمان در آمریکا و ده ها هزار سازمان در اروپا و آسیا تحت تأثیر آن قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 717

به "آمریکا روسیه را به انتقام گیری از حملات سولارویندز تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا روسیه را به انتقام گیری از حملات سولارویندز تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید