زیباترین جزیره های جهان که باید به آن ها سفر کنید

به گزارش اهدا بلاگ، اگر دوست دارید هم مهمان دریا باشید و هم در جنگل سیروسیاحتی داشته باشید، برترین جایی که می توانید به آن بروید جزیره ها هستند. جزیره هایی که طراوت و سبزی جنگل را در خود دارند و در مجاورت با دریا، ترکیبی فراموش نشدنی اند. جزیره ها آن قدر چشمگیر و نفس گیرند که تماشا آن ها شبیه یک رؤیا و خواب است تا واقعیت. سواحل زیبا، فرهنگ های مختلف، طبیعتی بی نظیر و از همه مهم تر، تعطیلاتی رؤیایی در جایی که تا همواره گوشه ای از زندگی شما خواهد ماند. از منطقه ها ساحل مملو از باران در کانادا گرفته تا صخره های آفتابی مالدیو می تواند مقصد جزیره گردی شما باشند. حالا که تا این اندازه درباره جزیره های زیبای جهان گفتیم، اجازه دهید تا در این مطلب از فلایتیو 10 جزیره زیبایی که باید به آن ها سفر کنید را به شما معرفی کنیم:

زیباترین جزیره های جهان که باید به آن ها سفر کنید

جزیره رئونیون، جزیره ای که فقط با بالگرد می توان به آن رسید

جزیره رئونیون (La Reunion) یکی از مجذوب نماینده ترین و هیجان انگیز ترین ماجراجویی ها در جزیره اقیانوس هند را به ارمغان می آورد! این جزیره زیبا با منظرههای طبیعی، چشمگیر و هویتی فرانسوی است. جزیره ای غنی از فرهنگ های مختلف که کاملاً برعکس همسایه ساحلی خود، یعنی جزیره موریس است.

رئونیون یک نسخه واقعی از تمام تصاویر و صحنه هایی است که در فیلم های پارک ژوراسیک دیده اید. در این جزیره جنگل های زمرد، آبشارهای پرپیچ وخم، منظرههای کوهستانی فوق العاده و آتشفشان Piton de la Fournaise ؛ یکی از قابل دسترس ترین آتشفشان های فعال دنیا، دیده می گردد. تماشای هایی که نباید فرصت از نزدیک تماشا آن ها را از دست داد. اگر می خواهید یک سفر همه چیزتمام داشته باشید، بد نیست تماشا دو جزیره رئونیون و موریس با هم در یک برنامه بگنجانید. به این صورت می توانید اقامتی آرام در یکی از اقامتگاه های مجلل ساحلی موریس داشته باشید و روز بعد، فقط با یک پرواز کوتاه به جزیره رئونیون بروید تا ماجراجویی خود را در دل دنیای ناشناخته ها شروع کنید.

تنامانی، جزیره ای تماشای در قلب استرالیا

جدا از محبوبیت سرزمین اصلی استرالیا، نزدیک به ده هزار سال است که تنامانی با وجود طبیعت بکر و دلنشینی که دارد، تکامل یافته است. این جزیره موزه ای زنده از قدیمی ترین و کمیاب ترین گیاهان و حیوانات دنیا است. تقریباً یک سوم جزیره به وسیله پارک های ملی محافظت می گردد و بیش از 20 درصد از تنامانی به نام میراث دنیای اعلام شده است. بیابانی بکر و درعین حال قابل دسترسی از خطوط ساحلی چشمگیر، جنگل های ضخیم و کوه های پوشیده از برف، جزء زیبایی های مختص این جزیره است.

زیبایی دست نخورده تنامانی آن قدر ارزشمند است که بیش از هر جای دیگری در این جزیره می توان معیارهای مهم میراث دنیای را پیدا کرد. در اینجا می توانید بی شمار تجربیات طبیعت و ماجراجویی در سطح دنیای پیدا کنید. مجذوب میراث بومی و سرگذشت مهاجران اولیه استرالیا شوید و در برخی از منحصربه فردترین اقامتگاه های بیابان در دنیا اقامت کنید.

جزیره بالی، جزیره خدایان اندونزی

بالی (Bali) معروف ترین جزیره اندونزی است که به جزیره معروف خدایان هم شناخته می گردد. اگر بخواهیم ویژگی هایی بالی را آنالیز کنیم و بگوییم چرا در این فهرست قرار گرفته است؛ باید از منظرههای متنوع سواحل شنی، تپه ها و کوه ها، خطوط ساحلی و صخره های ناهموار، آبشارهای باشکوه و شالیزارهای سرسبز برنج و تپه های آتشفشانی خاموش صحبت کنیم. جایی که بدون شک بهشت روی زمین است.

علاوه بر این، می توانید برخی از لوکس ترین اقامتگاه های دنیا را هم در این جزیره پیدا کنید. بالی بعلاوه دارای یک فرهنگ رنگارنگ و معنوی است. به همین علت از آن به نام جزیره هزار معبد یاد می گردد. معابد بسیار زیادی در این جزیره وجود دارد و آیین ها و مذاهب مختلفی در هر یک از این معابد به جا آورده می شوند.

جزیره ونکوور، جزیره ای تماشای برای عاشقان طبیعت

جزیره ونکوور؛ در ساحل غربی کانادا قرار گرفته است. درازای جزیره حدود 460 کیلومتر (285 مایل) است و بخشی از شهر ویکتوریا در جنوب غربی تا سواحل بادگیر کیپ اسکات و ناهمواری های طبیعی اطراف، در این جزیره واقع شده است.

ونکوور بهشت عاشقان و طبیعت گردانی است که می خواهند تجربه ای کم رقیب در دل طبیعت داشته باشند. می توانند به کوه های دور و پربرف نگاه کنید درحالی که با پای برهنه در سواحل بارانی این جزیره قدم می زنید. مسیرهای دوچرخه سواری کوهستان را طی کنید، موج های بزرگ و پی درپی دریا را ببینید و همه اینها را در حالی تجربه کنید که نسیم ترد و تمیز اقیانوس، صورت شما را نوازش می نماید و عطر خزه های جنگلی مشامتان را پرکرده است.

جزیره سیسیل، از پدرخوانده تا مدیترانه

سیسیل جزیره ای در ایتالیا است که معروفیت آن به خاطر سکونت خانواده کورلئونه (شخصیت های داستانی فیلم پدرخوانده) است. جزیره ای سرسبز است که به نام بزرگ ترین جزیره مدیترانه می شناسند و پوشیده از باغ های زیتون و لیمو، تاکستان و مرکبات است. خط ساحلی معروف جزیره از سواحل شنی و خلیج آب های ساحلی شفاف و شنزارهای سفید تا صخره های شیب دار و صخره های متفاوت را شامل می گردد. سیسیل بعلاوه مقصدی مهم و فرهنگی در سطح دنیای است و آثار و بازمانده هایی چشمگیر و قابل توجه از دوران باستان در این جزیره به دست آمده است.

از خط ساحلی زیبا تا آتشفشان کوهستانی آتنا، از ویرانه های یونانی که به خوبی حفظ شده اند، تا خرید در بازارهای دنیای تاورمینا (Taormina) و روستاهای زیبا و غذاهای باورنکردنی این جزیره جز مجذوب نمایندهیت های فرهنگی و زیبایی های سیسیل است.

جزیره بورا بورا در پولینزی فرانسه

بعد از کمتر از یک ساعت پرواز از جزیره تاهیتی یا موریا در اقیانوس آرام جنوبی به جزیره بورا بورا (Bora Bora) با تالابی شبیه پالت رنگ آبی و سبز می رسید! جایی که در همان نگاه اول شما را عاشق خودش می نماید. در بورا بورا شیب ها و دره های گرمسیری سرسبز بیشتر از هر چیزی توجه ها را به خود جلب می نماید گل هیبیسکوس (بومی منطقه ها گرم) در این منطقه شکوفه می دهند و این در حالی است که گردنبندی سبز و چشم نواز دورتادور تالاب به چشم می آید.

سواحل ماسه ای در مجاورت آب های زمردی دریا، ماهی های رنگی و مرجان های ریزودرشت آب یکی از دلنشین ترین تصاویری است که در طول عمرتان می توانید ببینید! تصویری که دیگر در هیچ جای دنیا، جز در جزیره بورا بورا تکرار نخواهد شد.

جزیره سان تورینی، زیباترین جزیره یونان

اگر پیش ازاین نام سان تورینی را شنیده باشید می دانید این جزیره چقدر زیبا و عجیب است. سان تورینی ترکیبی از صخره های بلند سیاه، آب های نیلگون و روستاهای سفیدرنگ است. سان تورینی به علت منظرههای تماشایی از خانه های سفید و گنبد آبی رنگ کلیساها که روی صخره های آتشفشانی قرار گرفته اند، الهام بخش همه بازدیدنمایندگان است. جایی که در مجاورت آب های درخشان و زیبا دریای اژه قرار گرفته.

بهار برترین زمان برای بازدید از جزیره است. مخصوصاً برای تماشا گل های وحشی و زمانی که آب وهوای جزیره هنوز آن قدر گرم و طاقت فرسا نشده است که همه نتوانند در جزیره بمانند یا تنی به آب بزنند. به همین علت است که توصیه می نمایند اگر قصد سفر به سان تورینی را دارید احتمالاً ماه اکتبر دوست داشتنی ترین زمان سفر برای شماست. مسافران زیادی در این منطقه وجود ندارد، خبری از ازدحام، شلوغی و افزایش قیمت ها نیست، آب دریا گرم است و با خیال راحت می توانید در آب های نیلگون و آبی دریای اژه شنا کنید.

جزایر مالدیو، از خیال تا واقعیت

جزایر مالدیو (Maldives) بدون شک مجلل ترین جزیره های دنیا است. جایی مترادف بهشت که چه برای ماه عسل، چه برای عاشقان هوای گرم، چه برای افراد مشهور و چه برای غواصان و دریانوردان، اولین گزینه سفر محسوب می گردد.

این جزایر که در خط استوا به سمت جنوب هند واقع شده اند و بیش از 800 کیلومتر در 500 مایل امتداد دارند. اگر می خواهید یک خواب خوش را در روزهای بیداری تان تجربه کنید، مالدیو جایی است که باید ببینید. سواحل سفید شنی، جنگل پوشیده از نخل های سربه فلک کشیده، حیات وحش باورنکردنی زیر آب، اقامتگاه های لوکس و جزایر خصوصی در این منطقه جزء مهم ترین تماشای هایی است که در مالدیو با آن روبه رو خواهید شد.

سیشل، زیبایی افسانه ای

سیشل (The Seychelles) مجمع الجزایری با زیبایی افسانه ای در اقیانوس هند، درست در جنوب استوا و شرق کنیا است. 115 جزیره مرجانی و گرانیتی آن که قله های یک فلات بزرگ زیر آب هستند یکی از آخرین مرزهای دنیا را نشان می دهد. جایی که وقتی هواپیمای شما به فرودگاه بین المللی سیشل فرود بیاید، می دانید به یکی از وحشت انگیز ترین منظره ها دنیا رسیده اید. منطقه ای که با رشته کوه های گرانیتی پوشیده از جنگل بکر تا سواحل شنی زیبا و دریای نیلگون کشیده می گردد.

جزیره کائوآئی در هاوایی

جزیره کائوآئی (Kauai) یکی از جزایر هشت گانه ایالات متحده آمریکا در هاوایی است و چهارمین جزیره از لحاظ بزرگی در این منطقه محسوب می گردد. کائوآئی که به باغ جزیره معروف است، منظره ها سرسبز، سواحل نفس گیر و آرامش زیادی را در خود جای داده است. در ساحل شمال غربی کائوآئی می توانید ساحل معروف ناپالی را کشف کنید. دیگر مکان های تماشای در جزیره عبارت اند از دره عالی Waimea که اغلب به نام غارهای مخوف گراند کانیون اقیانوس آرام نامیده می گردد و کوه بزرگ الجثه Wai ale که آتشفشان منقرض شده 5000 ساله ای است و به خاطر قله های پوشیده از مه و مشهور شده.

منبع: همگردی
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1039

به "زیباترین جزیره های جهان که باید به آن ها سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جزیره های جهان که باید به آن ها سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید