10 پرنده تیز پرواز دنیا را بشناسید

به گزارش اهدا بلاگ، ایرانویج: آیا می دانستید که سریع ترین پرنده دنیا از از تندرو ترین اتومبیل ها هم سریع تر پرواز می نماید. پرنده هایی که در زیر آمده اند بخاطر شکل فوق العاده ای که دارند 10 پرنده تیز پرواز دنیا را تشکیل می دهند.

10 پرنده تیز پرواز دنیا را بشناسید

10. اردک دم سوزنی (105 کیلومتر در ساعت)

اردک دم سورنی در منطقه ها گسترده ای از نواحی شمالی اروپا، آسیا و آمریکای شمالی زندگی می نماید. این اردک نوعی پرنده مهاجر است که برای جفت گیری و فراوری نسل در فصل زمستان به سمت جنوب ونواحی استوا پرواز می نماید. چون این پرنده بدنی کشیده و لاغر دارد به او لقب تازی آسمان هم داده شده است.

9. مالارد یا اردک وحشی (105 کیلومتر در ساعت)

این گونه که معمولاً به نام اردک های وحشی شناخته شده اند در آمریکا، اروپا، آسیا، شمال آفریقا، نیوزیلند و بخش هایی از استرالیا پیدا می شوند. این پرنده جد بسیاری از گونه های اردک های خانگی است و یک اردک مهاجر است.

8. تیل (109 کیلومتر در ساعت)

این اردک مهاجر که به نام تیل اوراسیایی هم شناخته شده است گونه ای است که در نواحی معتدل اوراسیا (اروپا و آسیا) زندگی می نماید و در فصل زمستان به جنوب مهاجرت می نماید. این اردک از آنجایی که کوچکترین اردک شناگر است تیل نامگذاری شده است. در فصولی که زمان جفت گیری نباشد این پرنده ها جزو اجتماعی ترین اردک ها هستند و گروه های بسیار عظیمی تشکیل می دهند.

7. مرغابی شمالی (113 کیلومتر در ساعت)

این پرنده عظیمترین مرغابی ای است که در اروپا و شمال آمریکا پیدا می گردد. این پرنده در نواحی شمالی اروپا ، آمریکای شمالی و شرق سیبری و بیشتر در نواحی ساحلی پیدا می گردد. این پرنده ها بسیار اجتماعی هستند و در نزدیک ساحل زندگی می نمایند.

6. اردک کانواس بک (120 کیلومتر در ساعت)

این اردک یک پرنده شناگر عظیم است که در شمال آمریکا یافت می گردد. میزان این اردک بین 48 تا 56 سانتی متر است. این پرنده ها در فصل زمستان به منطقه ها گرم تر مهاجرت می نمایند و در زمان پرواز شکل 7 مانندی را تشکیل می دهند.

5. پرستوی پشت سفید یا بادقپک (124 کیلومتر در ساعت)

این پرنده یک بادقپک کوچک است. این پرنده که از دسته پرستوسانان است پاهای بسیار کوتاهی دارد که تنها برای چسبیدن به سطوح عمودی از آن استفاده می نماید. این پرنده ها عموماً در سازه های ساخت انسان مثل پل ها و ساختمان ها زندگی می نمایند. این پرنده بیشتر در اسپانیا، مراکش و کشور های جنوب ساهارا زندگی می نماید.

4. اردک ماهیخوار سینه سرخ (129 کیلومتر در ساعت)

این پرنده بخاطر منقار دراز و دندانه دارش اردک نوک اره ای هم نامیده می گردد. این پرنده به طور گسترده در اروپا، آسیا گرین لند و آمریکای شمالی وجود دارد. این نوع پرنده در فصل زمستان به جنوب پرواز می نماید.

3. غاز سیخ بال (142 کیلومتر در ساعت)

این پرنده که به اسم عظیم ترین غاز جهان هم شناخته می گردد از خانواده اردکیان است؛ وزن آن بین 4تا 6 کیلو است و بیشتر در زمین های مرطوب جنوب ساهارا در قاره آفریقا زندگی می نماید و یکی از اولین گونه هایی است که در آن منطقه شناخته شده است.

2. پرنده فرایگیت (153 کیلومتر در ساعت)

این این پرنده ها در واقع یک خانواده به نام فرگتیدایی هستند که از 5 گونه مختلف تشکیل شده اند. این پرنده ها را به نام پرندگان مرد جنگی یا سارق دریایی هم می شناسند. یک نکته جالب در خصوص این پرنده ها آن است که دوره پیش زادی آنها از هر پرنده دیگری بیشتر است. این نوع پرنده ها بیشتر در اقیانوس آرام ، اقیانوس هند و جنوب اقیانوس اطلس پیدا می شوند.

1. پرستوی دم سوزنی (170 کیلومتر در ساعت)

این پرنده که به نام پرستوی سینه سفید هم شناخته شده است که می تواند با سرعت خارق العاده ای پرواز کند. از آنجایی که این پرنده بیشتر وقتش را در آسمان می گذراند و اگر مجبور نباشد به زمین قدم نمی گذارد، این سرعت برایش بسیار مناسب است. آسیای مرکزی و جنوب سیبری مکان هایی هستند که این پرنده در آنها زندگی می نماید و از آنجایی که ذاتاً پرنده ای مهاجر است در فصل زمستان به شبه قاره هند، استرالیا و جنوب شرقی آسیا مهاجرت می نمایند.

منبع: برترین ها
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 946

به "10 پرنده تیز پرواز دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پرنده تیز پرواز دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید