گزارش سالانه همراه مکانیک از بازار خودرو در سال 1402

به گزارش اهدا بلاگ، همراه مکانیک برای دومین سال متوالی گزارش جامع خود را از بازار خودروی ایران منتشر کرد. این گزارش که به وسیله تیم بازاریابی همراه مکانیک و با یاری و همراهی تیم های دیگر سازمان منتشر شده، به آنالیز آنچه در بازار خودروی ایران در سال 1402 رخ داده می پردازد و آمارهای جذابی را در رابطه با قیمت خودروها، مقدار خرید و فروش و کارشناسی خودروها ارائه می نماید. اطلاعات این گزارش مربوط به بازه زمانی فروردین تا اسفند 1402 است و دید جامع و اطلاعات جذابی را به فعالان و علاقه مندان حوزه خودرو می دهد.

گزارش سالانه همراه مکانیک از بازار خودرو در سال 1402

این شما و این گزارش سالانه همراه مکانیک از بازار خودروی ایران…

دانلود گزارش

مرجع قیمت گذاری در بازار خودرو

حدودا 10 سال از راه اندازی ابزار قیمت همراه مکانیک می گذرد و امروز این ابزار تبدیل به یک مرجع برای معین قیمت خودروهای داخلی و خارجی شده است. در ای ابزار بیش از 3300 مدل خودروی مختلف تعریف شده و کاربران می توانند با وارد کردن نام و مدل خودرو به قیمت حدودی آن در بازار برسند. ضمن اینکه این ابزار با وارد کردن داده های دیگر مثل مقدار کارکرد و رنگ شدگی قطعات بدنه قیمت دقیق تری ارائه می نماید. در سال 1402 کسب وکارهای مختلف مثل دیوار، ازکی، بیمه بازار و بیمه دات کام از ابزار قیمت همراه مکانیک استعلام گرفته اند.

بر اساس تحلیل داده های ابزار قیمت همراه مکانیک، شرایط بازار خودرو در سال 1402 به دو نیمه اول و دوم تقسیم می گردد. در نیمه اول سال شاهد کاهش تدریجی قیمت ها بوده ایم و در شش ماه دوم سال قیمت ها افزایش بوده است.

بعلاوه در این گزارش، 10 خودروی داخلی، چینی و وارداتی با بیشترین افت و بیشترین افزایش قیمت را آورده ایم که برای اطلاع از آنها می توانید فایل کامل گزارش را دانلود کنید.

معاملات همراه مکانیک در سال 1402

ارزش معاملات خودرو در مجموعه همراه مکانیک در سال 1402 بیش از 2000 میلیارد تومان بوده است. بیشترین سهم فروش خودرو در همراه مکانیک مربوط به خودروهای داخلی و بعد از آن چینی و وارداتی بوده است. در این سال، خودروی لکسوس NX مدل 2017 گران ترین خودروی فروخته شده در نمایشگاه همراه مکانیک بوده که با قیمت 7 میلیارد تومان معامله شده است.

همراه مکانیک در زمینه تامین خودرو برای شرکت ها و سازمان ها نیز نقش آفرینی داشته و خودروهای مختلف از جمله 4 دستگاه جک T8 را برای شرکت ها مختلف مثل هواپیمایی ها تامین نموده است.

در نسخه کامل گزارش همراه مکانیک می توانید محبوب ترین خودروهای داخلی، چینی و وارداتی را نیز از لحاظ مقدار خرید و فروش مشاهده کنید. در ضمن در سال 1402 خودروهای کوییک و ام وی ام X22 بیشترین مقدار رشد خرید را نسبت به سال 1401 داشته اند.

خرید قسطی خودرو همچنان مجذوب نماینده!

افزایش قیمت خودرو باعث شده تا خرید قسطی به یک گزینه مجذوب نماینده برای خریداران تبدیل گردد. در سال 1402 فروش اقساطی خودرو در همراه مکانیک با رشد 240 درصدی همراه بوده است. سهم خودروهای صفر و کانموده فروخته شده در طرح اقساطی همراه مکانیک تقریبا برابر بوده و کوییک پرفروش ترین خودرو در این طرح محسوب می گردد. بیشترین تسهیلات ارائه شده به وسیله همراه مکانیک مبلغ 1 میلیارد تومان بوده که برای خرید یک دستگاه رنو تلیسمان پرداخت شده است.

فروش خودرو بدون حق کمیسیون!

در سال 1402 بیش از 190 هزار درخواست فروش خودرو در سایت همراه مکانیک ثبت شده و خودروی پژو 206 با بیش از 1400 آگهی بیشترین تقاضای فروش را داشته است. تعداد آگهی های فروش خودرو نسبت به سال 1401 حدودا 2 برابر شده که یکی از دلایل اصلی این موضوع عدم دریافت هزینه از فروشندگان است. ضمن اینکه بیش از 70 درصد خودروهای آگهی شده در نمایشگاه همراه مکانیک با حداکثر 2 بازدید فروش رفته اند!

از طرفی، اتوسنتر همراه مکانیک نیز به عنوان نمایشگاه فیزیکی و حضوری مجموعه در نیایش مال آغاز به فعالیت نموده و فروشندگان امکان فروش امانی خودروی خود را در این محل خواهند داشت.

کارشناسی صفر تا صد فنی و بدنه

در سال 1402 کارشناسان همراه مکانیک بیش از 60 هزار خودرو را در تهران و کرج کارشناسی کردند که 17 درصد آنها خودروی صفر کیلومتر بوده اند. پژو 206، ام وی ام x22 و هیوندای توسان پرتقاضاترین خودروهای سرویس کارشناسی همراه مکانیک لقب گرفته اند. بر اساس داده های کارشناسی، خودورهای پژو 405، جک j5 و مزدا 3 بیشترین مقدار تعویض یا رنگ شدگی بدنه را داشته اند.

همراه مکانیک به یاری کارشناسان خود به خریداران خودرو یاری نموده تا در مجموع از ضرر و زیان 274 میلیارد تومانی در خرید خودرو جلوگیری نمایند!

رفتار آنلاین کاربران همراه مکانیک

سایت و اپلیکیشن همراه مکانیک در سال 1402 بیش از 27 میلیون کاربر منحصربه فرد با 236 میلیون بازدید را ثبت نموده اند. کاربران همراه مکانیک خودروهای پژو پارس، فیدلیتی و لندکروز را بیشتر از بقیه جستجو نموده اند. در مجله تخصصی همراه مکانیک 220 مقاله تازه فراوری شده و کاربران بیش از 33 میلیون بار از این مجل بازدید داشته اند. محتوای اینستاگرام همراه مکانیک هم بیشتر از 9.5 میلیون بار به وسیله کاربران بازدید شده اند و ویدئوهای این صفحه بیشتر از 18هزار ساعت دیدن شده اند.

این خلاصه ای بود از آنچه در گزارش سالانه همراه مکانیک آورده شده است. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر و خواندن حقایق جالب از بازار خودرو در سال 1402 می توانید نسخه کامل این گزارش را دانلود کنید.

دانلود گزارش

منبع: مجله شنبه
انتشار: 23 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1403 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1504

به "گزارش سالانه همراه مکانیک از بازار خودرو در سال 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سالانه همراه مکانیک از بازار خودرو در سال 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید