گردش در آب های غربی

به گزارش اهدا بلاگ، وقتی تعطیلاتی در کار نیست و هوای گرم هم کلافه کننده شده، سفری یک روزه برای علاقه مندان به طبیعت مثل یک موهبت است. این سفر می تواند به مقصد دریاچه های غربی تهران باشد و چه بهتر که از ساعت های ابتدایی روز آغاز گردد.

گردش در آب های غربی

خبرنگاران، مریم باقرپور: برای رسیدن به دریاچه های غربی مرکز باید حداقل یک ساعت تردد کرد و با رسیدن به آن در هوای مطبوع ساعتی را سپری کرد و ساعتی را به ماهیگیری یا قایقرانی گذراند.

دریاچه عسل

از جمع شدن آب 8 چشمه محلی در ارتفاعات برغان شکل گرفته و نام آن از محله ای با همین نام به نام عسل گره خرمن گرفته است. در این دریاچه درکنار امکان گرفتن ماهی قزل آلا و قایق سواری، امکاناتی فراهم شده تا علاقه مندان زیرآلاچیق ها استراحت و حتی درصورت تمایل شب را هم کنار دریاچه سپری نمایند. این دریاچه در شمالی ترین محدوده جاده برغان قرار گرفته است و در نزدیکی آن درختان انبوهی دیده می گردد که می توان در روزهای گرم تابستان زیر سایه آنها استراحت کرد. بعلاوه می توان هنگام برگشت هم ازباغ های فراوان گردو را از فراوری نماینده خرید.

دریاچه واریان

از دهه 30 در پی ایجاد سدکرج شکل گرفت و نامش هم وامدار روستایی با همین عنوان است؛ جایی که لقب تنها روستای آبی کشور را یدک می کشد؛ چون دسترسی به این روستای بکر و زیبا، تنها به وسیله قایق امکان پذیر است. البته ورود به این روستا برای هر فردی امکان پذیر نیست و تنها محلی ها و گردشگران با تور می توانند وارد شوند. اما برای آن دسته از افرادی که تنها می خواهند در کنار دریاچه سرگرمی نمایند، پایی نتر از ایستگاه سوارشدن به قایق ها و نزدیک محل پارک خودروها، امکان اتراق کردن هست و می توان چند ساعتی را در این محل سپری کرد.

دریاچه کردان

در اصل رودخانه عریض و طویلی است که از ارتفاعات کهارم سرچشمه می گیرد و با جهت جنوب غربی، از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور می نماید و در نهایت به رودخانه شور می ریزد. این رودخانه در برخی محدوده ها آنقدر عریض می گردد که دریاچه ای را تشکیل می دهد و به علت آب شفاف و صاف، محل مناسبی برای شنا، ماهیگیری و قایقرانی است. به همین علت اطراف دریاچه، پارک های سبز بزرگ و محل مناسبی برای پیاده روی و سرگرمی تدارک دیده اند. برای حضور در کنار این دریاچه باید در محدوده تعیین شده اتراق کنید.

دریاچه طالقان

دریاچه طالقان در نتیجه سدی به همین نام شکل گرفته و به علت قرارداشتن در محدوده ای با انواع گیاهان، جذابیت زیادی دارد. زیبایی دریاچه صبح زود دوچندان است. در این دریاچه می توان انواع ماهی را صید کرد اما شنا در آن ممنوع است. البته باید توجه داشت که مسیرجاده طالقان یک جاده پرپیچ و خم است و می تواند در برخی از نقاط افراد را غافلگیر کند. بعلاوه افرادی که قصد پیاده روی اطراف دریاچه سد طالقان را دارند باید کفش مناسب همراه خود داشته باشند. برای نوشیدن آب همراه داشتن قمقمه و آب معدنی پیشنهاد می گردد چون گردشگران شاید نتوانند آب مناسب نوشیدن را به راحتی پیدا نمایند.

دریاچه قو

دریاچه مصنوعی قو، داخل بوستانی به نام شهید مصطفی چمران است که با حدود 40 هکتار وسعت، از میانه بلوار سرسبز تا بلندی های کالک و ورودی جاده چالوس ادامه دارد. آب دریاچه هم از رودخانه کرج تامین می گردد که از وسط بوستان می گذرد و فضایی ایجاد نموده که بازدیدنمایندگان در شب های گرم تابستان اطراف رودخانه قدم بزنند. دریاچه مصنوعی ای که در دل بوستان چمران ساخته شده، امکان قایق سواری را برای گردشگران فراهم نموده است. امکان اتراق اطراف این دریاچه هم وجود دارد و می توان ساعتها در آلاچیق ها یا زیر سایه درختان سرگرمی کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1481

به "گردش در آب های غربی" امتیاز دهید

3 کاربر به "گردش در آب های غربی" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش در آب های غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید