معروف ترین غذاهای پاییزی در کشورهای مختلف دنیا

به گزارش اهدا بلاگ، غذاهای پاییزی کشورهای مختلف

با فرا رسیدن پاییز میوه ها و سبزیجات فصلی به بازار می آیند و نوع غذاهایی که در این فصل تهیه می شوند اندکی فرق می کند. در ایران انواع آش و سوپ و مواد غذایی پاییزی مثل کدوحلوایی، انار، به و … نقش پررنگی در غذاها پیدا می کنند. غذاهای پاییزی ایران را همه کم و بیش می شناسیم، اما در مورد غذاهای پاییزی کشورهای مختلف دنیا چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید کشورهایی مثل ژاپن، انگلیس و روسیه با شروع پاییز چه غذاهایی می خورند؟ غذاهای پاییزی ما با کشورهای دیگر چقدر تفاوت و شباهت دارد؟ برای پاسخ به این پرسش ها در این مطلب قصد داریم برخی از غذاهای پاییزی کشورهای مختلف دنیا را به شما معرفی کنیم. در این مطلب خوشمزه و پاییزی همراه خبرنگاران باشید.

معروف ترین غذاهای پاییزی در کشورهای مختلف دنیا

سوئد، خرچنگ

در سوئد و به ویژه شهر استکهلم، خاتمه تابستان و آغاز فصل پاییز را با خرچنگ پارتی جشن می گیرند! در این میهمانی سنتی که در زبان سوئدی kräftskiva نامیده می شود اعضای خانواده دور هم جمع می شوند، کلاه های کاغذی بامزه ای روی سرشان می گذارند، با همدیگر آواز می خوانند و مقادیر زیادی خرچنگ آب شیرین می خورند. اگر شانس این را داشته باشید که در یکی از این میهمانی ها شرکت کنید که چه بهتر، اما اگر در فصل پاییز به سوئد و استکهلم سفر کرده اید و دوست دارید یکی از مشهورترین غذاهای پاییزی سوئد را امتحان کنید می توانید سری به رستوران Sturehof در استکهلم بزنید تا طعم اصیل و سنتی این غذا را تجربه کنید.

چین، مون کیک | Mooncake

مون کیک یا کیک ماه یکی از شیرینی های سنتی چین است که به مناسبت جشن نیمه پاییز تهیه می شود. امروزه اما این رسم محدود به کشور چین نیست و پاییز که می شود در بیشتر شیرینی فروشی های شرق آسیا و به ویژه سنگاپور هم می توانید این کیک های زیبا و گرد را ببینید. این کیک در روش سنتی با پوره لوبیا قرمز و به صورت یک کیک بزرگ گرد تهیه می شود. خانواده ها این کیک بزرگ را بین اعضای خانواده تقسیم می کنند و در مراسمی ویژه همراه با چای چینی می خورند. اگر در چین و شانگهای هستید که مطمئنا در پیدا کردن این کیک مسئله ای نخواهید داشت، اما در هر کشور شرق آسیایی که هستید هم کافی است خود را به محله چینی ها برسانید تا این کیک پاییزی و خوش طعم را امتحان کنید. اگر در سنگاپور هستید و می خواهید مون کیک پاییزی را امتحان کنید پیشنهاد می کنیم مستقیما به هتل فولرتون (Fullerton) بروید و مون کیک های مشهور و پرطرفدارش را امتحان کنید.

مسکو، قارچ وحشی | Wild Mushrooms

فصل پاییز در روسیه و به ویژه شهر مسکو مصادف است با فصل قارچ های وحشی خوراکی که در جنگل های اطراف می رویند. در بازارهای محلی و تره بار مسکو هم اگر بروید می توانید این قارچ ها را ببینید که با قیمتی مناسب به فروش می رسند. در حقیقت این قارچ ها را در بیشتر غذاهای پاییزی مردم مسکو می توانید ببینید. به ویژه اگر به رستوران مشهور مسکو یعنی کافه پوشکین سری بزنید خواهید دید که منوی این رستوران پر از انواع غذاهایی است که با قارچ وحشی تهیه شده اند. سرآشپز ماهر این رستوران، آندره ماخوف قارچ سفید جنگلی را در سس خامه ترش ترکیب می کند و در کنار پودینگ برنج، انواع بیکن و گوشت و … سرو می کند.

روسیه، سوپ سولیانکا | Solyanka

هیچ چیز به میزان یک سوپ داغ و خوشمزه در سرما نمی چسبد، به همین دلیل انواع سوپ و آش در بین غذاهای پاییزی بیشتر کشورها به چشم می خورند. سولیانکا نام سوپی غلیظ و خوشمزه است که در فصل پاییز در روسیه تهیه می شود. این سوپ در روش سنتی با استفاده از گوشت، پیاز، گوجه و مقادیر زیادی سبزی و ادویه تهیه می شود تا طبعی گرم و مقوی در هوای سرد پاییزی داشته باشد. این سوپ در شهرهای مختلف روسیه با مواد متفاوتی تهیه می شود، به طور مثال در برخی منطقه ها به جای گوشت، از ماهی ها و موجودات دریایی مثل سالمون و خرچنگ استفاده می شود و در نوع گیاهی این سوپ نیز به جای گوشت، قارچ خرد شده استفاده می شود.

مکزیکوسیتی، چیلی نوگادا | Chiles en nogada

خب، سری به مکزیک و غذاهای خوشمزه و معروفش می زنیم. یکی از محبوب ترین غذاهای پاییزی مکزیک چیلی نوگاداست و جالب است بدانید که در فصل پاییز و با سرد شدن هوا فستیوال غذای چیلی نوگادا در شهرهای مکزیک و به ویژه مکزیکوسیتی برگزار می شود. برای تهیه این غذای خوشمزه و پاییزی و البته تند، داخل فلفل چیلی پوبلانو را با ترکیب گوشت چرخکرده و میوه ها و ادویه های معطر پر می کنند و بعد با سسی بسیار خوش طعم که از گردو دانه های انار تهیه شده روی فلفل را می پوشانند. اواسط ماه سپتامبر روز استقلال مکزیک است و این غذا به دلیل شباهت رنگ هایش به پرچم مکزیک به عنوان غذای سنتی این جشن تهیه و سرو می شود. اگر در فصل پاییز به مکزیک سفر کرده اید و دوست دارید این فلفل شکم پر خوشمزه را امتحان کنید پیشنهاد می کنیم به رستوران ال کاردنال بروید که از ماه آگوست تا اکتبر انواع فلفل شکم پر را با طعم و کیفیتی فوق العاده به مشتریان ارائه می کند.

اسپانیا، هشت پا

اگرچه در تمام طول سال می توانید هشت پا را در منوی رستوران های اسپانیایی ببینید اما این غذا به ویژه یکی از معروف ترین غذاهای پاییزی این کشور محسوب می شود. بهترین، تازه ترین و خوش طعم ترین هشت پا را می توانید در فصل پاییز در اسپانیا امتحان کنید. مردم اسپانیا و به ویژه منطقه گالیسیا عاشق هشت پا هستند و در سفر به اسپانیا می توانید خوشمزه ترین و محبوب ترین غذا با هشت پا را که Pulpo a la Gallega نامیده می شود امتحان کنید. هر سال پاییز که می شود دهکده کاربالینو در گالیسیا فستیوال مشهور پولپو (Pulpo) یا همان فستیوال هشت پا را برگزار می کند. جالب است بدانید که در طول برگزاری این فستیوال 25000 تا 30000 کیلو هشت پا تهیه می شود و بازدیدکنندگان می توانند طعم اصیل و سنتی این غذا را امتحان کنند.

سوئد و فنلاند، شاه ماهی بالتیک | Baltic Herring

شاه ماهی بالتیک یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاهای پاییزی در کشورهای سوئد و فنلاند است. نزدیک بودن این کشورها به دریای بالتیک باعث شده تا شاه ماهی به بخش اصلی غذاهای این منطقه ها تبدیل شود. منطقه شمال سوئد بزرگ ترین تولیدکننده کنسرو ماهی شاه ماهی است و به دلیل طعم خاصی که دارد طرفداران زیادی هم دارد. هر سال با فرارسیدن ماه اکتبر شهر هلسینکی میزبان فستیوال شاه ماهی بالتیک است که به مناسبت آغاز فصل پاییز و فصل شکار شاه ماهی در دریای بالتیک برگزار می شود. این فستیوال تاریخچه ای دور و دراز دارد و از سال 1743 تا به امروز برگزار می شده است. در طول این فستیوال یک هفته ای، ماهی فروشان شاه ماهی های تازه صید شده را در معرض فروش قرار می دهند، اغذیه فروشی های سیار انواع غذاهای خوشمزه با شاه ماهی را به بازدیدکنندگان ارائه می کنند و اجراهای زنده موسیقی و پایکوبی و آواز فضایی شاد و پرجنب و جوش به وجود می آورد.

دانمارک، تریفل سیب | Apple Trifle

اگر بخواهیم در مورد غذاهای پاییزی دانمارک صحبت کنیم قبل از هرچیز باید به دسری محبوب و خوشمزه به نام تریفل سیب اشاره کنیم. پاییز فصل وفور سیب است و حدود 300 نوع سیب در سرتاسر دانمارک تولید می شود و حتی فستیوالی اختصاصا برای سیب در شهر ابلتوفت و در ماه اکتبر برگزار می شود. در این فستیوال می توانید هر غذا، شیرینی و نوشیدنی که با سیب درست می شود را می توانید ببینید. از سرکه سیب گرفته تا کیک و دسرهایی که با سیب تهیه می شود در این فستیوال به بازدیدکنندگان ارائه می شود. یکی از مشهورترین این غذاها دسری خوش طعم و خوش عطر به نام تریفل سیب است که با استفاده از تکه های سیب، فندق خرد شده و خامه همزده تهیه می شود و در دانمارک بسیار محبوب است. بنابراین اگر در فصل پاییز به دانمارک سفر کردید پیشنهاد می کنیم حتما این دسر خوشمزه پاییزی را امتحان کنید.

آلمان، شوپفنودل | Schupfnudel

یکی دیگر از غذاهای پاییزی آلمان غذایی به نام شوپفنودل است. این غذا تقریبا مشابه گنوچی ایتالیایی است و در ایران بیشتر با نام نودل انگشتی هم شناخته می شود. آرد، تخم مرغ و … با همدیگر خمیری یکدست را تشکیل می دهند و بعد این خمیر با دست به شکل نودل های ضخیم و کوچک شکل داده می شود. سپس نودل ها را در آب می پزند و همراه با مواد دیگر سرو می کنند. شوپفنودل به ویژه در غذاهای پاییزی مثل انواع آش و سوپ استفاده می شود و اغلب همراه با گوشت گوساله یا مرغ و … خورده می شود. اگر در فصل پاییز و به ویژه ماه اکتبر به آلمان سفر می کنید پیشنهاد می کنیم این نودل های تپل و خوشمزه را حتما امتحان کنید.

منبع: travelandleisure.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1199

به "معروف ترین غذاهای پاییزی در کشورهای مختلف دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین غذاهای پاییزی در کشورهای مختلف دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید