10 مقصد ساحلی مقرون به صرفه در آسیا

به گزارش اهدا بلاگ، سفرهای ساحلی در دسته سفرهایی قرار دارند که بیشتر افراد به آن ها تمایل داشته و از انجام دادنشان بی نهایت لذت می برند. این سفرها خصوصاً در فصل های گرم تابستان پرطرف دار و پرتقاضا هستند و کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که برای فرار از آب وهوای گرم، تمایلی به انجام سفر ساحلی نداشته باشد. البته ما در کشورمان ایران سواحل نقره ای خلیج فارس و دریای خزر را داریم. اما اگر دوست دارید هیجان بیشتری را تجربه کنید، ما سواحل گوناگون دنیا خصوصاً سواحل آسیا را به شما پیشنهاد می کنیم.

10 مقصد ساحلی مقرون به صرفه در آسیا

مقصد ساحلی مقرون به صرفه در نیمه شمال جهان

مقصد ساحلی مقرون به صرفه نه تنها در نیمه شمالی کره زمین که در گوشه گوشه جهان، مشتری های ثابت خود را دارد. در سواحل گوناگون جهان علاوه بر تفریحات آبی، جاذبه های دیگری هم برای گردشگران و مسافران لحاظ شده است. یکی از تفریحات دوست داشتنی و پرطرف دار درازکشیدن بر روی ماسه های گرم ساحلی و حس لمس شدن پوست با پرتوهای ملایم نور آفتاب است. ضمن اینکه آب تنی، شنا و غواصی هم جزء تفریحات ساحلی به حساب می آیند که در تمام جهان طرف داران همیشگی خود را دارد. حالا تصور کنید که قرار است برای فصل گرما و تابستان یک ساحل منحصربه فرد را در آسیا انتخاب نموده و بار سفر ببندید. اگر اطلاعی از تنوع ساحل های این منطقه ندارید و نمی دانید کدام ساحل را برای سفر خود انتخاب کنید، تا انتهای این مطلب با ما باشید تا بهتر تصمیم بگیرید.

سریلانکا و ساحل کولومبو

تصمیم داریم سواحل را از آخرین به اولین آنالیز کنیم. ساحل شماره 10 ساحل کلمبو در سریلانکا نام دارد که از سواحل همواره شلوغ و پر انرژی محسوب می گردد. در این ساحل با انواع فروشگاه ها، کافه ها و رستوران ها و ساختمان های قدیمی اما مدرن و مجذوب نماینده که تماشا آن ها خالی ازلطف نخواهد بود، از گردشگران و مهمان به خوبی پذیرایی خواهد شد. البته کلمبو سواحل متعددی دارد که دراین بین سواحل ایندور ووا، ساحل اونا باتونا، ساحل هیکا دووا، ساحل بنتوتا و ساحل برو والا از جمله برترین سواحل این منطقه محسوب می شوند.

برترین زمان و فصل برای سفر به سواحل سریلانکا هم از ماه ژانویه تا ماه مارس و از ماه نوامبر تا ماه دسامبر خواهد بود.

تایلند و سواحل پوکت

به عنوان یک مقصد ساحلی مقرون به صرفه اجازه بدهید با یکدیگر سفری به تایلند و سواحل پوکت داشته باشیم. سواحل واقع در جزیره های زیبا و تماشای تایلند از پربازدیدترین و شلوغ ترین سواحل هستند. علت این ازدحام و شلوغی همیشگی هم وجود اقامتگاه های متعدد ساحلی و زیبا و جنگل های همواره مرطوب و بارانی این منطقه است. در پوکت شما شاهد حضور کلاب های منحصر شبانه، بارهای مختلف، مراکز مدرن و لوکس خرید و همین طور مراکز مختلف اسپا و ماساژ خواهید بود.

این یک ترکیب منحصر به فردا شورانگیز است که سبب شده پوکت یکی از مجذوب نماینده ترین منطقه ها ساحلی به عنوان مقصد سفر باشد. البته پوکت مملو از سواحل گوناگون است که تمام آن ها مجذوب نماینده و تماشای خواهند بود. اما برترین سواحل این منطقه سواحلی هستند که ازدحام جمعیت در آن ها کمتر بوده و اصطلاحاً خلوت هستند. توصیه می کنیم اگر به پوکت سفر کردید، حتماً از سواحل کامالا، کاتا، پاتلونگ، پارادایس و سورین هم تماشا کنید.

برترین زمان برای سفر به سواحل پوکت ماه های نوامبر تا آوریل هستند.

مقصد ساحلی مقرون به صرفه، پاولان در فیلیپین و ساحل ال نیدو

فیلیپین و جزیره پاوالان با ساحل ال نیدو از جمله جاذبه های گردشگری دیگری هستند که شما را به کشف راز و رمز جهانی زیر آب دعوت می نمایند. در این ساحل غواصی کردن و شنا در میان صخره های متعدد و گشت و گذار در جزیره از جمله فعالیت هایی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. ضمن اینکه در این منطقه مراکز خرید، رستوران ها کافه ها و بارها برای جلب نظر گردشگران در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که این جزیره زندگی شبانه فعالی ندارد. اما شب هایی که ماه کامل می گردد شما شاهد برگزاری جشن های مختلفی در این منطقه هستید. سواحل پاپایا، کالیتانگ، ماریم گمگ، پینگ بویوتان و ناکچان را هم نباید فراموش کنید.

برترین زمان برای سفر به این منطقه از ماه نوامبر تا ماه می، خواهد بود.

ژاپن و سواحل اوکیناوا

در ادامه سفر خود به چند مقصد ساحلی مقرون به صرفه دیگر به ژاپن می رویم. ژاپن را بهشت منطقه ها گرمسیری می دانند. ضمن اینکه اوکیناوا در کنار سواحل متعدد، جاذبه های دیگری مثل بناهای تاریخی و جاذبه های تفریحی هم دارد. اسنور کلینگ، شنا و غواصی در کنار حمام آفتاب هم از جمله تفریحات سواحل این منطقه محسوب می شوند. در سفر به اوکیناوا بازدید از سواحلی مثل بوسنا، یوشینو، سانا یاما، اکوما، امرالد و بوسنا را نباید فراموش کنید.

برترین زمان برای سفر به ژاپن و از ماه مارس تا آوریل و از ماه اکتبر تا دسامبر است.

مقصد ساحلی مقرون به صرفه در مالدیو

بد نیست از سواحل مالدیو هم تماشا کنیم. شاید ندانید که در گذشته های نه چندان دور سواحل مالدیو کاملاً از هر سکنه ای خالی بوده اند. اما در حال حاضر به یکی از مجذوب نماینده ترین نقاط توریستی جهان در آسیا تبدیل شده اند. در این سواحل انجام تفریحاتی مثل غواصی کردن، اسنورکلینگ و شنا برای شما امکان پذیر است. ضمن اینکه در اطراف سواحل هم تفرجگاه های متعددی را تعبیه نموده اند که سبب شده انتخاب برترین ساحل سخت ترین کار جهان باشد. در این منطقه حتماً از سواحل هول هومیل، کاندل هو، لیلی و کورومبا تماشا کنید.

بعلاوه برترین زمان برای سفر به سواحل مالدیو هم از ماه می تا ماه نوامبر بوده که البته در بازه زمانی ماه دسامبر تا ماه آوریل این منطقه در شلوغ ترین حالت خود به سر می برد.

اندونزی و سواحل لومبوک

اگر برنامه ریزی سفر ساحلی به شما محول شده، ما سواحل لومبوک در اندونزی را به شما توصیه می کنیم. موج سواری از جمله تفریحات پرطرف دار در این سواحل است. جالب است بدانید که منطقه لوملبک هم سواحل آرام و هم سواحل پرتردد و شلوغ دارد. به همین علت شما با هر هدفی که راهی این منطقه شوید، بدون شک به آن دست پیدا خواهید کرد. سواحل سلونگ بالاناک، تان جونگ آن و سواحل صورتی از جمله سواحل تماشای این منطقه هستند.

بعلاوه برترین زمان برای سفر به لومبوک در اندونزی از ماه می تا ماه اکتبر است. چون در این بازه زمانی آب و هوا کاملاً خشک بوده و خبری از رطوبت هوا نیست.

مقصد ساحلی مقرون به صرفه در بوراکایِ فیلیپین

سواحل فیلیپین را نمی توان نادیده گرفت. جزیره بوراکای زیبایی نفس گیری دارد و با اینکه کوچک است، اما می تواند در بدبینانه ترین حالت، به برترین شکل ممکن شما را سرگرم کند. در این منطقه بارها، رستوران ها، کافه ها، پخش موسیقی زنده و انجام تفریحات آبی، طرف داران بی شماری دارند. برترین سواحل این منطقه هم که با آب های شیشه ای و شن های نقره ای از شما میزبانی می نمایند شامل ساحل تلیگ تلی گان، بولا بوک و ساحل سفید است.

برترین زمان برای سفر به این منطقه هم از ماه نوامبر تا ماه آوریل برآورد شده است.

تایلند و پاتایای مجذوب نماینده

نوبتی هم که باشد نوبت تایلند است. اگر عاشق جشن های تمام نشدنی و شادی های همیشگی هستید، پاتایا را انتخاب کنید. بارها، کافه ها و رستوران های این منطقه می توانند در هر ساعتی از شبانه روز شما را سرگرم نمایند. حمام آفتاب، ورزش های آبی و موج سواری هم از جاذبه های سواحل این منطقه هستند. بعلاوه نباید فراموش کنید که در سفر خود به تایلند از سواحل ناکلوا، پاتایا، جومتین و دون گتان تماشا کنید.

برترین زمان سفر به تایلند هم از میانه های ماه نوامبر تا روزهای ابتدایی ماه فوریه خواهد بود.

گوا و پانجیم برای مقصد ساحلی مقرون به صرفه

گوا در هند قرار گرفته و شما را با انواع و اقسام تفریحات آبی مثل ورزش های هیجان انگیز آبی، عاشق خود خواهد نمود. تعداد زیادی از سواحل این منطقه در نزدیکی پانجیم قرار گرفته اند که همواره مملو از گردش هستند. در سفر به این ناحیه سواحل کالانگوت، میرامار، کندولیم و دونا پاولا را نباید فراموش کنید.

برترین زمان برای سفر به سواحل گوا هم از ماه نوامبر تا ماه فوریه است که آب و هوای گوا خنک شده و رطوبت و گرما شما را آزار نمی دهد.

سنگاپور و سواحل بی نظیر آن

رتبه آخر یا به عبارتی رتبه اول برترین مقصد ساحلی مقرون به صرفه به سنگاپور می رسد که با بارها، کافه ها، رستوران ها و مراکز خرید لوکس و منحصربه فرد خود شما را حیران خواهد نمود. ضمن اینکه در این منطقه شما با تنوع غذایی فوق العاده زیادی هم روبرو هستید. سواحل سنگاپور را در دسته طبیعی ترین سواحل مصنوعی جهان می دانند، چون به قدری زیبا هستند که نمی توان مصنوعی بودن آن ها را باور کرد. در سفر خود به این منطقه حتماً بازدید از سواحل تان جونگ، سنتوسا و پالاوان را به خاطر بسپارید.

برترین زمان سفر به این منطقه هم از ماه فوریه تا ماه آوریل خواهد بود. البته سنگاپور در بیشتر اوقات سال آب و هوای گرمی دارد.

سواحل آسیا یا برترین سواحل جهان!

10 ساحل از برترین سواحل آسیا را به شما معرفی کردیم. حالا اگر تصمیم گرفته باشید که سفر ساحلی خود را شروع کنید، صرفاً با مطالعه این مطلب تا آخر می توانید با درنظرگرفتن سلیقه خود برترین مقصد ساحلی را انتخاب کنید. نباید فراموش کنید که در سفر به سواحل زیبای آسیا تجهیزات لازم مثل کرم ضدآفتاب، کلاه و لباس مناسب را هم با خود به همراه داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 شهریور 1403 بروزرسانی: 20 شهریور 1403 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1521

به "10 مقصد ساحلی مقرون به صرفه در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مقصد ساحلی مقرون به صرفه در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید