شرایط گردشگری در اروپای پسا قرنطینه

به گزارش اهدا بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، شرایط گردشگری در اروپای پسا قرنطینه آنالیز شد.

شرایط گردشگری در اروپای پسا قرنطینه

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

قضیه چیست؟

مقاصد گردشگری مختلف از کولوسئوم رم گرفته تا موزه هرمیتاژ آمستردام، قوانین جدیدی را برای کاهش خطر ابتلا به ویروسی معرفی نموده اند که تا به امروز منجر به مرگ حدود 170 هزار نفر در اروپای غربی شد.

در ایتالیا، برج پیزا و کلیسای جامع فلورانس قصد دارند با استفاده از تکنولوژی، فاصله اجتماعی میان بازدیدنمایندگان را حفظ نمایند؛ به این ترتیب به یاری دستگاه های الکترونیکی در صورت نزدیک شدن بیش از حد بازدیدنمایندگان به یکدیگر با یاری ارتعاش هشدار داده خواهد شد.

مسئولان بارسلونا نیز قصد دارند با استفاده از یک برنامه به گردشگران در برنامه ریزی سفر و خودداری از حضور در مناطق پرازدحام یاری نمایند.

در کشورهایی همچون ایتالیا و اسپانیا که گردشگری یک هشتم تولیدات ناخالص داخلی را تشکیل می دهد، مقامات سعی دارند فصل گردشگری در تابستان را با جذب مجدد گردشگران احیا نمایند. اما نگرانی هایی درباره بازگشت مجدد گردشگران و شروع موج دوم ابتلا به ویروس کرونا نیز وجود دارد.

با شروع فصل گردشگری در اسپانیا، گردشگرانی که به این کشور سفر می نمایند، از همان لحظه ورود با تفاوت هایی نسبت به سفرهای پیشینشان روبرو خواهند شد. مرزهای اسپانیا از هفته گذشته به روی بسیاری از کشورهای اروپایی باز شد.

بعضی از هتل های این کشور از اجرای تمهیداتی همچون استفاده از دستگاه های تهویه نماینده هوا، دوربین های حساس به دمای بدن، لزوم عبور مسافران از درگاهی که مواد ضدعفونی نماینده را اسپری می نماید و لزوم قدم گذاشتن در قسمتی که برای ضدعفونی کردن کفشها درنظر گرفته شده، خبر داده اند.

استفاده از سیستم سلف سرویس برای مسافران در نوبت صبحانه نیز امکانپذیر نخواهد بود و صبحانه توسط کارکنان سرو خواهد شد.

همچنین، بازدید از بسیاری از موزه و مکان های دیدنی دنیا نیز از این پس فقط با رزرو بلیت به صورت آنلاین در زمان بندی های محدود و به شرط استفاده از ماسک و عبور از مسیرهای تعیین امکانپذیر خواهد بود. اما شروع فعالیت مجدد موزه ها در کنار قوانین جدید به معنای سرانجام مسائل اقتصادی نیست.

از آنجایی که بسیاری از مقاصد فرهنگی دنیا ناچار به کاهش تعداد بازدیدنمایندگان هستند، انجمن موزه های هلند تخمین زده که با ادامه داشتن این فرایند، موزه های این کشور هر هفته با پنج تا هفت میلیون یورو خسارت روبرو خواهند بود.

طبق اعلام یونسکو پیرامون شرایط گردشگری در اروپای پسا قرنطینه نیز بیش از 10 درصد از موزه های دنیا هیچگاه قادر به بازگشایی نخواهند بود و سایر موزه ها هم برای بقا باید برنامه ای جدید در دستور کار قرار دهند.

ویروس کرونا تاثیرات ماندگاری را در بعضی از اماکن فرهنگی همچون موزه دل پرادو اسپانیا که بیشتر درآمد خود را مدیون بازدید گردشگران است، بر جای خواهد گذاشت.

مسائل اقتصادی ناشی از تعطیلی طولانی مدت فقط مختص هتل و موزه ها نیست و سالن های تئاتر سراسر اروپا نیز با مسائل مشابهی روبرو هستند. سالن تئاتر شکسپیرز گلوب در لندن که نسخه ای مشابه از سالن های تئاتر عصر الیزابت است، اعلام نمود بدون دریافت یاری اقتصادی ناچار به تعطیلی خواهد شد.

حتی شرایط در اماکن تاریخی نیز شباهت چندانی به روزگار پیش از کرونا ندارد.

با اینکه ایتالیا از سوم ژوئن پذیرای گردشگران بود، اما سکوت همچنان بر شهرهای این کشور حاکم است.

فواره تروی رم که همیشه مملو از تماشاگران بوده، در حال حاضر تقریبا خالی است.

ایتالیا در سال 2020 با 44 درصد کاهش در شمار گردشگران نسبت به سال گذشته روبرو شده و به نظر نمی رسد این آمار تا سال 2023 به شرایط پیش از شیوع کرونا بازگردد.

طبق اطلاعات آژانس ملی گردشگری ایتالیا، شمار گردشگران کشورهای چین و ایالات متحده با 80 درصد کاهش روبرو بود. در سالهای اخیر این دو کشور بیشترین گردشگران خارجی ایتالیا را در بر می گرفتند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 280

به "شرایط گردشگری در اروپای پسا قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط گردشگری در اروپای پسا قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید