نگاه شجاعی به آینده است

به گزارش اهدا بلاگ، مسعود شجاعی در دوره دوم فوتبالش متحول شد و بازیکن آرام سال های جوانی این روزها درباره موضوعات مختلف اجتماعی هم موضع می گیرد. او را می توان یکی از باهوش ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران نامید. کاپیتان تراکتور می داند چه زمانی صحبت کند، چه زمانی حرفی نزند و واکنشی نشان ندهد و چه زمانی به جای حرف زدن، عمل کند. شجاعی مثل وریا غفوری خیلی وقت است که کنار مردم قرار گرفته و همواره سعی نموده حرف دل شان را بزند و البته یکسری افشاگری های جالب و بی پروا داشته باشد که هر کسی جرأت این کار را نداشته و ندارد.

نگاه شجاعی به آینده است

او بیشتر اوقات هم به جای حرف زدن، عمل نموده و در زمانی که مسائل عمده برای مردم پیش آمده، سعی نموده یاری کند. مثلاً زمانی که مردم خوزستان در رابطه با آب نوشیدنی دچار مشکل شدند، در گرمای تابستان کنارشان رفت و به انتقال آب به مناطق کم آب یاری کرد. شاید خیلی ها این یاری کردن را یک نوع نمایش می دانستند اما همه دیدند شجاعی مثل خیلی ها که فقط حضور پیدا می نمایند و شبیه ناظرها هستند، دست به کمر نایستاد و مثل مردم همان منطقه دست به کار شد و تانکرهای سنگین آب را جا به جا کرد. این اتفاقات و همراهی با مردم باعث شد او بیش از همواره در دل مردم جا باز کند.

در کنار اینها، مسعود شجاعی هوش بالایی در رابطه با برنامه ریزی برای آینده کاری اش دارد. او بعد از بازگشت به لیگ ایران، تیمی را انتخاب کرد که با تغییرات مدیریتی و تغییر سلیقه دچار مشکل نشود. به همین دلیل به باشگاه خصوصی تراکتور تبریز رفت؛ تیمی پرطرفدار که تصمیم گیرنده اصلی در آن محمدرضا زنوزی مالک باشگاه است. مسعود شجاعی در تبریز با طرفداران این تیم هم ارتباط خوبی پیدا نموده. او به خوبی در دل فوتبالدوستان تبریزی جا باز نموده تا به فکر طولانی شدن این همکاری و همراهی باشد.

-

گفته می شد مسعود شجاعی قرار است خاتمه این فصل از فوتبال خداحافظی کند و احتمالاً سرمربی تراکتور در فصل آینده خواهد شد اما تمدید قرارداد باشگاه تبریزی با ساکت الهامی به عنوان سرمربی روایت دیگری را نقل می نماید. حالا خبر می رسد مسعود شجاعی تصمیم دارد فصل آینده هم بازی کند و بعد از آن به دنبال مربیگری باشد. شجاعی با توجه به اینکه با مربیان عظیم زیادی کار نموده، می تواند در دنیای مربیگری هم صاحب ایده باشد، اما او فصل آینده را برای این کار و تجربه جدید، زود می داند و می خواهد هم به بازی اش ادامه دهد و هم اینکه بیشتر بیاموزد تا در این حرفه جدید با مشکل روبرو نشود.

البته بعید نیست مسعود شجاعی حتی در فصل بیست و یکم لیگ برتر هم بازیکن بماند چراکه اگر این اتفاق بیفتد او می تواند یک رکورد جدید در فوتبال ایران ثبت کند. رکورد 2 دهه کامل، بازی در تیم های مختلف و فوتبال حرفه ای که تا الان حضور در تیم های خارجی و ایرانی آن با هم برابر بود. البته دقایق حضور شجاعی که در اواخر دوره کی روش هم کم شده بود، با آمدن ویلموتس محدودتر شد و معین نیست که سرمربی جدید تیم ملی درباره این بازیکن باتجربه چه تصمیمی بگیرد. با این حال مسعود همین الان هم رکورددار است و تنها بازیکن ایرانی است که توانسته در 3 جام جهانی (2006، 2014 و 2018) حضور داشته باشد.

مسعود شجاعی اولین بازی ملی اش را در مسابقات انتخابی جام جهانی 2006 مقابل لائوس انجام داد اما در جام جهانی آلمان، مقابل آنگولا به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت. بعد از آن، شجاعی در جام جهانی 2014 در هر 3 بازی ایران حضور داشت. در جام جهانی 2018 روسیه هم کاپیتان تیم ایران در بازی با مراکش حاضر بود؛ همان بازی جذابی که با پیروزی ملی پوشان کشورمان همراه بود.

به نظر می رسد مسعود شجاعی از حالا برای ماه های آینده فوتبالش برنامه دارد، چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان یک مربی در آینده نه چندان دور. البته فوتبال پر از اتفاقات غیرمنتظره است، ولی شجاعی با تجربه و توشه ای که دارد می تواند در آینده هم چهره مؤثری در فوتبال ایران باشد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 131

به "نگاه شجاعی به آینده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه شجاعی به آینده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید