نمایندگان آمریکا خواهان وضع قانون علیه آمازون شدند

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، گزارش مذکور به وسیله رویترز منتشر شده بود و نشان می داد آمازون از یک کمپین مخفی برای زیرپا گذاشتن حفاظت از حریم خصوصی کاربران در 25 استان استفاده نموده و همزمان به گنجینه ای از داده های خصوصی مصرف کنندگان آمریکایی دست یافته است.

نمایندگان آمریکا خواهان وضع قانون علیه آمازون شدند

در این گزارش فاش شده بود آمازون انبوهی از اطلاعات حساس مشتریانش را جمع آوری نموده است. بعلاوه طبق اسناد داخلی، دستیار سابق جو بایدن (رئیس جمهور فعلی آمریکا) به این شرکت یاری نموده تا به قدرت لابی گری عظیمی دست یابد و لوایحی را نابود کند که استان های مختلف آمریکا برای افزایش کنترل کاربران بر داده هایشان به مجلس ارائه نموده بودند.

ریچارد بلومنتال یکی از نمایندگان دموکرات در توئیتر نوشت: متأسفانه آمازون کمپینی برای نابود کردن قانون حریم خصوصی راه انداخته و همزمان دستگاه هایی که این شرکت می سازد به گفتگوهای کاربران گوش می نمایند و بر زندگی آنها نظارت دارند. این کمپین در حقیقت یکی از روش قدیمی است که شرکت های فناوری به کار می برند. آنها از پول و لشکری از لابی گران استفاده می نمایند تا با اصلاحات تأثیرگذار در قانون مقابله نمایند، اما در ظاهر از چنین مواردی پشتیبانی می نمایند.

به نوشته او، افشاگری های اجرا شده درباره آمازون، احتیاج به اقدام مشترک نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات برای حفاظت از حریم خصوصی را نشان می دهد.

سناتور ران وایدن یکی از نمایندگان دموکرات استان اورگان تا به امروز چند لایحه مربوط به حریم خصوصی ارائه نموده است. او در بیانیه ای گفت: گزارش رویترز نشان می دهد شرکت های مختلف از جمله آمازون میلیون ها دلار برای تضعیف قوانین دولتی هزینه می نمایند و از سوی دیگر امیدوار هستند کنگره نیز آنقدر از سختگیری لوایح قانونی بکاهد تا آنها عملاً بی تأثیر شوند.

او در بخشی از بیانیه اش نوشت: کنگره باید نشان دهد آمازون اشتباه می نماید و با وضع قانونی اجازه ندهد شرکت های بزرگ از داده های خصوصی کاربران سو استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1106

به "نمایندگان آمریکا خواهان وضع قانون علیه آمازون شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان آمریکا خواهان وضع قانون علیه آمازون شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید