نمایشگاه نقاشی کم توانان ذهنی، اتیستیک، سندرم دان و سی. پی در فرهنگسرای ساعی

به گزارش اهدا بلاگ، نمایشگاه نقاشی کم توانان ذهنی، اتیستیک و سندرم دان و سی. پی با رویکرد اشتغالزایی و کارآفرینی به مدت یک هفته در فرهنگسرای ساعی برگزار می شود.

نمایشگاه نقاشی کم توانان ذهنی، اتیستیک، سندرم دان و سی. پی در فرهنگسرای ساعی

نیره السادات عبدالهی مقدم، مدیر عامل موسسه خیریه طیف مهر مانی در گفت وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی خبرنگاران،گفت: نمایشگاه نقاشی کم توانان ذهنی، اتیستیک، سندرم دان و سی. پی به مدت یک هفته با رویکرد اشتغال زایی و کارآفرینی در فرهنگسرای ساعی حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه ماحصل دو سال تمرین مستمر با کم توانان ذهنی، اتیستیک، سندرم دان و سی. پی است. افرادی که در جامعه دیده نمی شدند و گوشه نشین بودند؛ میانگین سنی شرکت کنندگان در این رویداد هنری هم، 14 تا 35 سال است.

عبدالهی مقدم با بیان اینکه پسران کم توان ذهنی و اتیستیک معافی سربازی ندارند، اضافه نمود: این امر مانع از بیمه شدن، اشتغال زایی و حرفه آموزی آنها می شود.

وی گفت: براساس ماده شش کمیسیون بهزیستی و با توجه به تعاریف معلولیت، باید این بیماران شرایط معافی را داشته باشند، اما بعد از تایید کمیسیون پزشکی، سازمان نظام وظیفه این موضوع را در سرفصل خود قرار نمی دهد. شرایط جسمانی برای این سازمان اولویت است و پزشکانش هم توجهی به کارت بهزیستی ندارند.

وی تاکید کرد: نبود مکانی مناسب برای آموزش و مهارت آموزی افراد کم توان ذهنی و اتیستیک، آن ها را خانه نشین کرده است و نیاز دارند تا یک مرکز حرفه آموزی برای افراد بالای 14 سال از این قشر در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه این افراد باید بتوانند خط تولید مستقل برای توانمندسازی خودشان به نام یک کار آفرین در جامعه داشته باشند، گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه، نمایش دادن جزئی کوچک از افراد کم توان ذهنی است که همواره به دید کودک و خردسال به آن ها نگریسته می شود. کاش همه ما بیاموزیم که معلول کودک نمی ماند و هر یک از آنها می تواند یک استعداد کارآفرین باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1038

به "نمایشگاه نقاشی کم توانان ذهنی، اتیستیک، سندرم دان و سی. پی در فرهنگسرای ساعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه نقاشی کم توانان ذهنی، اتیستیک، سندرم دان و سی. پی در فرهنگسرای ساعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید