دردهای پشت سر و گردن را جدی بگیرید

به گزارش اهدا بلاگ، خبرنگاران : دلایل تیر کشیدن در ناحیه پشت سر و گردن را در این مطلب آورده ایم.

دردهای پشت سر و گردن را جدی بگیرید

ناحیه پشت سر و گردن از بخش هایی است که اغلب افراد به ویژه کارمندان درگیر درد های آن هستند.

به گزارش خبرنگاران، رئیس انجمن سکته مغزی گفت: دیسک های گردنی، بعضی عفونت های گوش و در افرادی که سابقه میگرن دارند می توانند دردهای ناحیه پشت سر و گردن را ایجاد کنند.

مسعود مهرپور، رئیس انجمن سکته مغزی ایران در پاسخ به این پرسش که علت تیر کشیدن در ناحیه سر چیست؟، بیان داشت:دردهای ناگهانی چیزی است که به صورت خیلی کوتاه در قسمت های مختلف سر احساس می شود و بیشتر در راستا عصب های زیر پوستی مثلا پشت گوش یا پشت سر احساس می شود.

وی ادامه داد: اینها جزو گروه دردهایی هستند که نورالژی بوده و خیلی وقتها عامل خطرناکی پشت آن وجود ندارد و تحریک های عصب باعث این دردها می شود.

دردهای عصبی در افراد درگیر زونا

رئیس انجمن سکته مغزی ایران بیان داشت: افرادی که در پی ابتلا به بیماری زونا که در اثر فعال شدن ویروس آبله مرغان در سنین بالا بوده، فرد دچار ضایعات پوستی در راستا عصب می شود، این دردها را احساس می کنند؛ به طوری که بعد از آن نیز می تواند دردهای خیلی کوتاه ناگهانی، شدید و غیر تحملی به همراه داشته باشد.

مهرپور یادآور شد:در بیماری زونا و بعضی بیماری های ویروسی نیز که عصب را تحریک می کند و همچنین افراد دچار بیماری های سیستم خود ایمنی مثل افرادی که دچار ام اس هستند نیز می توانند چنین دردهایی را تجربه کنند.

عفونت های گوش عامل دردهای گردن و پشت سر

این استاد بیماری های مغز و اعصاب با بیان اینکه بعضی اوقات دیسک های گردنی می توانند دردهای ناحیه پشت سر و گردن را ایجاد کنند، ابراز داشت:همچنین بعضی عفونت های گوش و افرادی که سابقه میگرن دارند نیز می توانند چنین حالتی را داشته باشند.

وی متذکر شد:در مجموع تحریک بیشتر خود عصب های زیر پوست است که این دردها را به وجود می آورد و با مُسکن های معمولی قابل کنترل نیست؛البته خیلی شایع است و بیشتر اینها دردهای غیر اختصاصی است اما اگر ادامه داشت نیاز به بررسی بیشتری دارد یا اگر فرد زمینه این بیماری ها را دارد باید با پزشک مشورت کند.

منبع: رکنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1235

به "دردهای پشت سر و گردن را جدی بگیرید" امتیاز دهید

1 کاربر به "دردهای پشت سر و گردن را جدی بگیرید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردهای پشت سر و گردن را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید