نسخه ارزان تر گوشی ریلمی در راه است

به گزارش اهدا بلاگ، ریلمی پس از معرفی دو گوشی مقرون به صرفه ریلمی 6 و ریلمی 6 پرو در هفته گذشته، میخواهد گوشی دیگری از همین سری معرفی کند.

نسخه ارزان تر گوشی ریلمی در راه است

به گزارش خبرگزاری مالی ایران، برند ریلمی تا به امروز توانسته است با عرضه گوشی های جذاب و مالی،سریع ترین رشد را در بین برند های مختلف گوشی های هوشمند به دست آورد. این شرکت چینی، کاملا مصمم است که این فرایند را حفظ کند؛ به همین دلیل این شرکت در هفته گذشته از گوشی های مقرون به صرفه جدیدی به نام های ریلمی 6 و ریلمی 6 پرو رونمایی کرد. اکنون شاخه میانمار برند یادشده از رونمایی گوشی دیگری از خانواده ریلمی 6 در روز 17 مارس (27 اسفند) خبر داده است. این گوشی ریلمی 6i نام خواهد داشت و احتمالا نسخه ارزان تری از ریلمی 6 به حساب می آید.

ریلمی بعضی از معینات اصلی این گوشی را پیش از رویداد معرفی آن اعلام نموده است. به گفته ریلمی، گوشی بعدی این شرکت از تراشه هلیو G80مدیاتکبهره خواهد برد. بدین ترتیب ریلمی6iنخستین گوشی خواهد بود که این تراشه را برای انجام وظایف پردازشی به کارگیری می نماید.

تراشه یG80حدود یک ماه پیش توسط مدیاتک معرفی گردید. اینتراشهگوشی های گیمینگ مقرون به صرفه را هدف گرفته است و از یکپردازنده یهشت هسته ای متشکل از دو هسته کورتکسA75با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز به همراه شش هسته کم مصرف کورتکسA55با فرکانس کاری 1/8 گیگاهرتز بهره می برد. افزون براین، کار پردازش گرافیکی بهپردازنده گرافیکیMali-G52 MC2 واگذار شده است. تراشه مذکور همچنین به یک مودم LTE از نوعCat.7 با پشتیبانی از فناوری 2xCA مجهز شده است.

ریلمی علاوه بر جزئیات تراشه به کار رفته در این گوشی، بعضی معینات دیگر آن را هم اعلام نموده است. طبق پوسترهای منتشر شده توسط ریلمی، پنل پشتی گوشی6i از یک دوربین چهارگانه میزبانی خواهد نمود. دوربین اصلی از یک حسگر 48 مگاپیکسلی بهره خواهد برد که در مقایسه با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی 5i پیشرفت بزرگی محسوب می گردد. هنوز در خصوص معینات سه ماژول دیگر اطلاعاتی در دست نیست؛ اما گمان می رود شاهد یک دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک حسگر عمق 2 مگاپیکسلی باشیم. همچنین استفاده از شارژ سریع 18 واتی و درگاه USB-Cدر گوشی یادشده به طور رسمی تائید شده است.

اطلاعاتی که به طور رسمی توسط ریلمی تائید شده اند به همین موارد خلاصه می شوند؛ بااین حال گواهینامه یFCCاین گوشی جزئیات بیشتری را از آن فاش می نماید. این گوشی در ماه گذشته پیروز به دریافت تأییدیه یFCC شد. طبق اطلاعات فاش شده در این گواهینامه، حسگر اثرانگشت این گوشی روی پنل پشتی آن قرار گرفته است. همچنین در بالای نمایشگر شیاری قطره ای شکل برای جای دادن به دوربین سلفی وجود خواهد داشت؛ افزون براین، ابعاد نمایشگر در حدود 6/5 اینچ خواهد بود.

همچنین معین شده است که یکباتری5000 میلی آمپرساعتی توان موردنیاز محصول جدید ریلمی را تأمین خواهد نمود. با این حساب، باتری این گوشی در مقایسه با باتری 4300 میلی آمپرساعتی دو نسخه یمعمولیوپرواز ظرفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

با تمام این اوصاف، به نظر می رسد گوشی ریلمی6i در بخش های مختلف نسبت به نسل پیشین بسیار ارتقا پیدا نموده باشد. شاخه هند برند ریلمی هنوز در خصوص معرفی این گوشی صحبتی ننموده است؛ اما باتوجه به محبوبیت این برند چینی در هند، انتظار می رود اندکی پس از معرفی این گوشی برای بازار میانمار شاهد عرضه آن در بازار هند و چندین کشور دیگر نیز باشیم.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 51

به "نسخه ارزان تر گوشی ریلمی در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه ارزان تر گوشی ریلمی در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید