مقاله: تاکو (Taco) مکزیکی فقط یک غذا نیست نماد یک ملت است

به گزارش اهدا بلاگ، یکی از مزیت های این غذای خوشمزه مکزیکی این است که درست کردنش به تبحر خاصی احتیاج ندارد و حتی اگر آشپز حرفه ای هم نباشید می توانید یک تاکوی لذیذ و خوشمزه تهیه کنید. حتی می توانید کمی خلاقیت داشته باشید و تاکوی خاص خود را ابداع کنید. تاکوی ماهی، تاکوی گوشت، جوجه، میگو و استیک همراه با کاهو، گوجه، سالسا و …از جمله تاکوهایی هستند که می توانید خودتان به راحتی در منزل درست کنید. هرچند طعم یک تاکوی مکزیکی اصیل در خیابان های مکزیک مسلما لطف دیگری دارد و برترین مکان برای امتحان تاکو خود مکزیک است! به گفته بسیاری از سرآشپزها راز تهیه یک تاکوی فوق العاده در نان تورتیلای آن نهفته است. اگر با یک تورتیلای بد این غذا را درست کنید مسلما تاکوی بدی خواهید داشت و مهم نیست داخل آن چه موادی گذاشته باشید. نان تورتیلا را می توانید به صورت آماده بخرید یا اگر وقت و حوصله دارید آستین بالا بزنید و خودتان در منزل آن را تهیه کنید. در ادامه دستور غذای یکی از معروف ترین تاکوهای مکزیکی یعنی تاکوی گوشت چرخ کرده را به شما آموزش می دهیم.

مقاله: تاکو (Taco) مکزیکی فقط یک غذا نیست نماد یک ملت است

مواد لازم: 400 گرم گوشت چرخ کرده / 1 پیاز میانه خرد شده/ 1 قاشق چایخوری پودر چیلی/ ½ قاشق چایخوری پودر سیر/200 گرم رب گوجه فرنگی/ 2 عدد گوجه تازه خرد شده/ 34 فنجان سس سالسا/ نمک به اندازه دلخواه و 12 عدد نان ترتیلا

دستور تهیه: پیاز و گوشت چرخ کرده را در یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید. حدود 10دقیقه آن ها را تفت بدهید، بعد پودر چیلی، پودر سیر و رب را به مواد اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید غذا 10 دقیقه بپزد. در این فاصله نان تورتیلا یا نان تاکو را در ظرفی بچینید. سس آماده شده تاکو را داخل نان ها بریزید، روی آن ها کاهو و گوجه خرد شده قرار بدهید و در آخر سس سالسا را روی آن ها بریزید. اگر دوست داشته باشید تاکوی تردتری داشته باشید می توانید سینی محتوی تاکوها را 5 دقیقه در فر قرار بدهید تا نان ها کاملا ترد و برشته شود. به همین راحتی تاکوی خوشمزه شما آماده است.

منبع مقاله: تاکو (Taco) مکزیکی فقط یک غذا نیست نماد یک ملت است

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1024

به "مقاله: تاکو (Taco) مکزیکی فقط یک غذا نیست نماد یک ملت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تاکو (Taco) مکزیکی فقط یک غذا نیست نماد یک ملت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید