مقابل سرمایه گذار باید مأمور و مسئول بود نه مأمور و معذور

به گزارش اهدا بلاگ، بابک دین پرست گفت: جمله کلیشه ای که متاسفانه در برخورد با سرمایه گذار بخش خصوصی هم باب شده این است که ماموریم و معذور، در صورتی که باید در مقابل این قشر، مامور و برای حل مسائل آنها مسوول بود.

مقابل سرمایه گذار باید مأمور و مسئول بود نه مأمور و معذور

به گزارش خبرنگار از ، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در نشست آنالیز مسائل و مسائل واحدهای مالی استان فارس در حوزه منابع طبیعی که با حضور مدیران ارشد مالی این استان و شماری از سرمایه گذارن بخش خصوصی در استانداری فارس برگزار گردید، افزود: مسوولان باید در مقابل سرمایه گذار بخش خصوصی که در این شرایط به بهبود مسائل مالی کشور همت نموده اند، برای حل مسائل آنها مامور و مسوول باشند.

او ادامه داد: یکی از واحدهای تولیدی مهم استان فارس و کشور کارخانه کاغذسازی زاگرس شهرستان زرقان است که اکنون با مشکل تامین برق روبرو است که مسوولان این استان باید برای حل این مشکل فکری عملی و اساسی نمایند بدون اینکه سرمایه گذار ناگزیر به پرداخت هزینه اضافی گردد.

دین پرست افزود: سرمایه گذار کارخانه کاغذ سازی زاگرس زرقان در حال حاضر سه هزار میلیارد تومان سرمایه خود را برای ساخت این مجموعه به میدان آورده و در این شرایط مالی باید دست این سرمایه گذار را بوسید و شخص وزیر کشور نیز اکنون پیگیر ساخت و تکمیل این کارخانه است، به همین سبب این آمادگی وجود دارد که اگر تامین برق این مجموعه با مشکل روبرو شده حتی با شخص رییس جمهوری برای برطرف آن رایزنی گردد.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با بیان اینکه در این شرایط نباید به سرمایه گذار هزینه اضافی تحمیل گردد، گفت: مسوولان اداره برق فارس موظف هستند ظرف مدت 48 ساعت، آنالیز های لازم را برای برطرف مشکل برق کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان انجام دهند و نتیجه را به صورت مکتوب اعلام نمایند تا اگر امکان برطرف این مشکل در سطح استان وجود ندارد، پیگیرهای حل آن در سطح ملی انجام گردد.

دین پرست بیان داشت: کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان جزو 23 پروژه اقتصاد مقاومتی سال 98 است که باید پیش از این به بهره برداری می رسید اما به دلیل بعضی از کوتاهی ها تا به امروز تکمیل آن معطل مانده است و دیگر هیچ توجیهی برای این تعلل وجود ندارد.

او با تاکید براینکه مدیران باید موانع فراروی سرمایه گذاری در سطح کشور را با علاقه حل نمایند، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز باید برای حل مشکل کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان ورود پیدا کند.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزیر کشور، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مساله معادن پرداخت و گفت: در حال حاضر 43 درصد از معادن کشور غیبرطرفال است و در استان فارس از مجموع 603 معدن موجود در این استان، 364 معدن فعال و مابقی آن غیبرطرفال است.

دین پرست افزود: برای توسعه معادن کشور باید مباحثی از جمله الزامات حفاظت از محیط زیست، مسائل مالی و لزوم اشتغالزایی مدنظر قرار گیرد.

او ادامه داد: برای حل مسائل معادن استان فارس نیز باید کمیته راهبردی متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان تشکیل گردد تا معضلات این بخش به کمترین سطح کاهش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 356

به "مقابل سرمایه گذار باید مأمور و مسئول بود نه مأمور و معذور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابل سرمایه گذار باید مأمور و مسئول بود نه مأمور و معذور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید