مصرف قارچ خطر افسردگی را کاهش می دهد

به گزارش اهدا بلاگ، تیمی از محققان آمریکایی در تازه ترین مطالعات خود دریافتند مصرف قارچ تاثیر ویژه ای بر کاهش افسردگی داشته و احتمال ابتلا به آن را هم کاهش می دهد.

مصرف قارچ خطر افسردگی را کاهش می دهد

به نقل از مدیکال اکسپرس، قارچ ها به علت مزایای زیادی که برای سلامتی دارند، خبرساز شده اند. آن ها نه تنها خطر ابتلا به سرطان و مرگ زودرس را کاهش می دهند، بلکه تحقیقات تازه به رهبری کالج پزشکی پن استان هم نشان می دهد که این غذا های فوق العاده ممکن است برای سلامت روان افراد مفید باشد.

محققان استان پن از داده های مربوط به رژیم غذایی و سلامت روانی جمع آوری شده از بیش از 24000 بزرگسال آمریکایی در فاصله سال های 2005 تا 2016 استفاده کردند. آن ها دریافتند افرادی که قارچ می خورند شانس کمتری برای افسردگی دارند.

به گفته محققان، قارچ حاوی ergothioneine، یک آنتی اکسیدان است که ممکن است در برابر آسیب سلولی و بافتی بدن محافظت کند. مطالعات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها از چندین بیماری روانی مانند اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی و افسردگی جلوگیری می نمایند.

جیبریل با، محقق ارشد اخیراً از برنامه دکتری اپیدمیولوژی در کالج پزشکی فارغ التحصیل شده است، می گوید: قارچ ها بالاترین منبع غذایی آمینو اسید ارگوتیونین هستند، یک ضد التهاب که به وسیله انسان قابل سنتز نیست. داشتن مقادیر بالای این ماده ممکن است خطر استرس اکسیداتیو را کاهش دهد که می تواند علائم افسردگی را هم کاهش دهد.

قارچ دکمه سفید که متداول ترین نوع قارچ است، حاوی پتاسیم بوده و اعتقاد بر این است که اضطراب را کاهش می دهد؛ علاوه بر این بعضی از گونه های دیگر قارچ های خوراکی به ویژه Hericium erinaceus که به شیر هم معروف است، ممکن است بیان عوامل عصبی مانند سنتز فاکتور رشد عصبی را تحریک کند که می تواند بر پیشگیری از اختلالات عصبی از جمله افسردگی تاثیر بگذارد.

به گفته محققان، میانگین سنی شرکت نمایندگان در نظرسنجی 45 سال بود. محققان ارتباط قابل توجهی بین مصرف قارچ و شانس کمتر افسردگی پس از محاسبه جمعیت شناختی اجتماعی، عوامل خطر اصلی، بیماری های خود گزارش شده، دارو ها و سایر عوامل رژیم غذایی مشاهده کردند. با این حال آن ها گفتند که با مصرف قارچ نسبتا زیاد هیچ مزیت اضافی مشخصی وجود ندارد.

جاشوا مسقات، محقق موسسه سرطان استان پن استان و استاد علوم بهداشت عمومی می گوید: این مطالعه به فهرست فزاینده فواید احتمالی خوردن قارچ برای سلامتی می افزاید.

این تیم تجزیه و تحلیل ثانویه انجام داد تا ببیند آیا می توان با جایگزینی یک وعده گوشت قرمز یا فرآوری شده با یک وعده قارچ در روز، خطر افسردگی را کاهش داد؛ با این حال یافته ها نشان می دهد این جایگزینی با احتمال کمتری برای افسردگی همراه نیست.

قبل از این تحقیقات، مطالعات کمی برای آنالیز ارتباط بین مصرف قارچ و افسردگی اجرا شده است و بیشتر آن ها آزمایش های بالینی با کمتر از 100 شرکت نماینده بوده است. محققان گفتند این مطالعه اهمیت بالینی بالقوه و سلامت عمومی مصرف قارچ را به عنوان ابزاری برای کاهش افسردگی و پیشگیری از سایر بیماری ها برجسته می نماید.

محققان به محدودیت هایی اشاره کردند که می توان در مطالعات آینده رفع کرد. داده ها جزئیاتی در خصوص انواع قارچ ارائه نکردند، در نتیجه، محققان نتوانستند تاثیر انواع خاصی از قارچ ها بر افسردگی را معین نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1046

به "مصرف قارچ خطر افسردگی را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف قارچ خطر افسردگی را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید