مسؤولیت اصلی دانشگاه ها تأسیس رشته های میان رشته ای است

به گزارش اهدا بلاگ، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: مسؤولیت اصلی دانشگاه ها فعالیت در حوزه های علوم انسانی و تاسیس رشته های میان رشته ای است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، زیرا اسلام بر تحقیق و توسعه در این 2 مورد تاکید نموده است.

مسؤولیت اصلی دانشگاه ها تأسیس رشته های میان رشته ای است

عبدالحمید نقره کار عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه مسؤولیت اصلی دانشگاه ها تأسیس رشته های میان رشته ای است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی حداکثر بهره برداری از علوم تجربی در سطح دنیا را به دست آورده ایم، اما معتقدم کشور ایران قرار نیست از فعالیت های علمی خود دست بکشد. هدف اصلی انقلاب شناخت انسان و روح و قدرت عقلانی آن است که خوشبختانه در حال حاضر در راستا پیشرفت قرار داریم و باید از ظرفیت نخبگان و دانشمندان استفاده کنیم.

علوم انسانی را با توجه به جایگاهی که دارد مورد توجه قرار نداده ایم

وی اضافه نمود: خوشبختانه با توجه به کمبودهایی که دانشگاه ها در کار تحقیقاتی دارند توانسته اند به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا نمایند اما از طرفی یکی از خلاءهایی که در جامعه دانشگاهی وجود دارد این موضوع است که علوم انسانی را با توجه به جایگاهی که دارد مورد توجه قرار نداده ایم.

مشکل عمده دانشگاهی ما امروز مقوله محتوای پژوهشی در رشته علوم انسانی است

نقره کار توضیح داد: به نظر من مشکل عمده دانشگاهی ما امروز مقوله محتوای پژوهشی در رشته علوم انسانی و مباحث میان رشته ای است؛ چراکه روش تحقیق یک فرایند محسوب می گردد و منابع تحقیق باید مبتنی بر منابع عقلی اجماع خبرگان و منابع نقلی کلام معصومین باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 169

به "مسؤولیت اصلی دانشگاه ها تأسیس رشته های میان رشته ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسؤولیت اصلی دانشگاه ها تأسیس رشته های میان رشته ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید