تور کانادا ارزان: تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان، خبر کانادا

به گزارش اهدا بلاگ، ادامه تحصیل در کانادا و اخذ پذیرش بدون ارائه مدرک زبان رویایی است که بسیاری از دانشجویان در پی آن هستند.

تور کانادا ارزان: تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان، خبر کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

.

امروزه بحث مهاجرت در بین مردم بسیار داغ است و افراد در پی راهی برای مهاجرت و یا تحصیل در خارج از ایران هستند. اما اینکه کدام کشور را انتخاب نمایند و یا به چه صورت می توانند اقدامات لازم را انجام دهند، سوالاتی است که فکر افراد را به خود درگیر نموده است.

مهاجرت بر خلاف تصور عموم مردم چندان هم آسان نیست. از غربت و دوری از خانواده گرفته تا عدم آگاهی از قوانین و فرهنگ و شرایط یک جامعه. اما با این حال تعداد زیادی از مردم هرساله مهاجرت می نمایند و بسیار خوشحالند.

یکی از کشورهایی که برای مهاجرت بسیار مناسب است، کشور کانادا است. کانادا کشوری پیشرفته، مجهز به تکنولوژی و مهاجرپذیر است. کانادا کشوری در شمال قاره آمریکا است که از 10 استان تشکیل شده است. کانادا دانشگاه های معروفی دارد که مدارک بسیار معتبری دارند. تحصیل در کانادا برای کسانی که قصد مهاجرت و اقامت در کشوری پیشرفته را دارند گزینه ای بسیار مناسب است

شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان:

دانشگاه های برتر کانادا عبارتند از:

  • University of Toronto
  • McGill University
  • University of British Columbia
  • University of Alberta
  • Université de Montréal
  • McMaster University
  • University of Waterloo
  • The University of Western Ontario
  • University of Calgary
  • Queens University at Kingston

یکی از شرایط تحصیل در کانادا برای افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست، داشتن مدرک زبان است. البته مهاجرت به کانادا و تحصیل در آنجا بدون مدرک زبان و آیلتس در بعضی از دوره ها و مراکز آموزشی کانادا امکان پذیر است.

هر سال که می گذرد قوانین مهاجرتی سخت تر می گردد و بعضی راه های مهاجرتی نیز دچار تغییرات می شوند و مهاجرت را برای ایرانی ها سخت تر از قبل می نماید. در کشور کانادا امکان درخواست مهاجرت برای ایرانیان و آموزش زبان وجود دارد، اما به علت درخواست بالا از سوی افراد ایرانی، برای تحصیل در کانادا سختگیری خاصی در صدور ویزا وجود دارد. حتی بعضی از والدین برای شناخت اولیه فرزندشان از شرایط و محیط آنجا و یادگیری زبان، فرزندشان را قبل از رسیدن به سن قانونی و در حینی که مشغول به تحصیل در مدارس است، برای دوره های کمتر از سه ماه زبان در تابستان به این کشور می فرستند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای تحصیل در دوره های زبان کمتر از 6 ماه احتیاج به اخذ ویزای تحصیلی ندارید و با ویزای توریستی می توانید در این دوره ها شرکت کنید.

بعضی از دانشگاه های کانادا با فراهم نمودن شرایط مهاجرت و تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان موجب جذب دانشجویان بین المللی بیشتری به این کشور شده است. شرایط مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان برای آن دسته از دانش ­آموزنی که قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارند، وجود دارد.

اگر کسی در مقطع کارشناسی ارشد تصمیم به مهاجرت به کانادا را داشته باشد بدون مدرک زبان و آیلتس نمی تواند برای تحصیل به کشور کانادا مهاجرت کند. تحصیل در این مقطع با ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره قبولی 6.5، به مدت 2 سال طول خواهد کشید. گفتنی است که دانشجویان در حین تحصیل امکان انجام کار در این کشور را دارند. به این ترتیب آن ها می توانند بخشی از هزینه های تحصیل خود را تامین نمایند. مدت زمانی که می توانند در طول ترم های تحصیلی کار نمایند 20 ساعت در هفته است.

آغاز تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های برتر کانادا، معمولاً ترم سپتامبر و ژانویه است. طول دوره دکتری باتوجه به موضوع تحقیق و مهارت دانشجو بین 3 تا 5 سال متغییر است. در این مقطع داشتن مدرک زبان الزامی است.

هزینه تحصیل در کانادا

شهریه دانشگاه های کانادا بر خلاف تصور خیلی از افراد عموماً پایین تر از سایر کشورهای انگلیسی زبان همانند آمریکا، انگلیس و استرالیا است؛ شهریه دانشگاه های کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد. رشته و مقطع تحصیلی که مد نطرتان است، دولتی یا غیرانتفاعی بودن دانشگاه، شهری که در آن قصد تحصیل دارید همگی عوامل موثر در این هزینه ها هستند. البته شهریه دانشگاه ها در کانادا برای دانشجویان کانادایی بسیار کمتر از دانشجویان بین المللی است.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه های زندگی در کانادا نیز بسیار به محلی که برای زندگی انتخاب می کنید بستگی دارد، به طور مثال زندگی در شهر ونکوور و تورنتو به نسبت مونترال هزینه بیشتری دارد. دانشگاه مونترال هزینه زندگی دانشجویی (مجموع هزینه های مربوط به مسکن، غذا، کتاب ها ، تلفن و هزینه های متفرقه) را حدود 15000 دلار کانادا در یک سال و دانشگاه بریتیش کلمبیا، واقع در شهر ونکوور که یکی از دو شهر گران کانادا برای زندگی است، هزینه های زندگی را حدود 15,500 دلار کانادا تخمین زده اند.

بیمه درمانی

تمام دانشجویان بین المللی در کانادا باید بیمه درمانی داشته باشند. پوشش بیمه هم مانند موارد دیگر برای دانشجویان بین المللی در استان های مختلف، فرق دارد. در بعضی استان ها دانشجویان بین المللی تحت پوشش برنامه های بیمه درمانی استانی قرار نمی گیرند و دانشجویان باید از بیمه های درمانی خصوصی استفاده نمایند ولی همه افراد باید تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرند. پس از دریافت اقامت دائم یا شهروندی کانادا، می توانید برای بیمه درمان عمومی درخواست کنید. با داشتن این بیمه برای بیشتر خدمات درمانی احتیاجی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. هر استان یا ناحیه برنامه بیمه درمانی ویژه خود را دارد و هر قسمت موارد مشخصی از هزینه های درمانی را پوشش می دهد که با ارائه کارت بیمه درمانی به بیمارستان یا کلینیک، می توانید از خدمات درمانی عمومی بهره ببرید.

با توجه به تمام مواردی که گفته شد اگر تصمیم به مهاجرت به کانادا را دارید، احتیاج به دریافت اطلاعات راجع به شرایط زندگی و تحصیل در کانادا دارید. پس پیشنهاد ما برای شما دریافت مشاوره از موسسات معتبری است که با ارائه اطلاعات دقیق و البته معتبر به شما یاری نمایند تا برترین تصمیم را برای آینده خود و عزیزانتان بگیرید. شرکت آسمان آبی- blueskystudy.org با کادری مجرب و متخصص، به شما یاری می نماید تا راستا درستی را برای رسیدن به اهدافتان انتخاب کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1144

به "تور کانادا ارزان: تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان، خبر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا ارزان: تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان، خبر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید