مبارزه نفس گیر خدنگ ها با عقاب جنگی

به گزارش اهدا بلاگ، خانواده ای از خدنگ ها مجبور می شوند بایستند و با بزرگترین عقاب آفریقا در حالی که یکی از دوستانشان را شکار نموده و در حال پرواز کردن است مبارزه نمایند.

مبارزه نفس گیر خدنگ ها با عقاب جنگی

به گزارش خبرنگاران، آنکیا پوسی یک راهنمای حیات وحش آفریقای جنوبی که از نزدیک شاهد این اتفاق نادر بوده است می گوید: صبح عالی بود، وقتی مهمانانم را در رانندگی صبحگاهی شان هدایت می کردم، نور به زیبایی سرازیر شد. ما با یک چشم انداز غیرمعمول روبرو شدیم: یک عقاب جنگی که روی یک درختچه کوچک نشسته بود. این عجیب بود، زیرا این عقاب ها معمولاً بدون علت آنقدر پایین نمی نشینند.

عقاب جنگی یکی از بزرگترین عقاب های دنیا است که طول بال هایش تا 2.6 متر می رسد! این عقاب ها در طول روز شکار می نمایند و می توانند حیوانات مختلفی مانند میمون، خرگوش، خدنگ و حتی پرندگان دیگر را بخورند.

ناگهان تمرکز عقاب به سمت پایین برگشت. با دقت به چمن های زیر درختچه خیره شده بود. صدایی شنیدیم. فقط در آن زمان متوجه شدیم که سایه های کوچک آن ها در چمن حرکت می نماید. آن زمان بود که فهمیدم چه اتفاقی می افتد، عقاب در حال شکار بود!

در یک لحظه، عقاب به پایین خم شد و چنگال ها را بیرون آورد. به خدنگ حمله کرد. اما عقاب شانس خود را از دست داد. عقاب بدون آشفتگی به درختچه بازگشت و منتظر فرصتی دیگر بود. مطمئناً یک بار دیگر سعی کرد یک خدنگ را بگیرد، اما باز هم ناپیروز بود. اما این بار عقاب خود را روی زمین یافت.

یک خدنگ شجاع که آشکارا از حضور عقاب ناراضی بود، از چمن بیرون آمد. بدون ترس به سمت عقاب دوید و پرید و قصد داشت صورت عقاب را گاز بگیرد. عقاب به مقابله پرداخت و پیروز شد خدنگ را در میان هوا بگیرد.

درست زمانی که عقاب در حال بلند شدن بود، بقیه خدنگ ها به سمت آن هجوم آوردند و سعی کردند خواهر و برادر خود را نجات دهند. آن ها می پریدند و می دویدند و سعی می کردند عقاب را گاز بگیرند و خراش دهند. خاتمه عقاب چنگال خود را باز کرد و خدنگ کوچکی که گرفتار شده بود توانست فرار کند.

خدنگ ها کوتاه نیامدند آن ها عقاب را تعقیب کردند تا جایی که روی درختچه ای نزدیک مستقر شد. سپس آن ها آغاز به بالا رفتن از کنده کردند و سعی کردند عقاب را گاز بگیرند و از قلمرو خود بیرون نمایند.

من و مهمانانم با تعجب دیدن می کردیم. این نمایش فوق العاده ای از شجاعت و کار گروهی به وسیله خانواده خدنگ ها بود که از خانواده خود در برابر یک عقاب جنگی دفاع کردند. شاهد چنین رفتار باورنکردنی در طبیعت یک هدیه نادر است. صبحی بود که هرگز فراموش نمی کردیم.

منبع: فرارو
انتشار: 2 تیر 1402 بروزرسانی: 2 تیر 1402 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1459

به "مبارزه نفس گیر خدنگ ها با عقاب جنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه نفس گیر خدنگ ها با عقاب جنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید