مشاهده غافلگیرکننده یک فلامینگو در حیات وحش آفریقا

به گزارش اهدا بلاگ، مشاهده یک فلامینگو در پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی، علاقه مندان به حیات وحش را شگفت زده و غافلگیر کرده است.

مشاهده غافلگیرکننده یک فلامینگو در حیات وحش آفریقا

به گزارش خبرنگاران، هانری اولکرز و رودی لوبه، دیروز در جاده S100 نزدیک ساتارا با یک منظره غیرمعمول روبرو شدند: فلامینگو، گونه ای که معمولاً در این منطقه از پارک ملی کروگر دیده نمی شود.

در یک روز آرام در پارک، هانری و رودی، به امید اینکه گربه سانان در حال شکار در پارک را ببینند، تصمیم گرفتند تا اواخر بعد از ظهر S100 را کاوش کنند. این جاده در بین مردم عادی به دلیل گربه های بزرگش مانند شیر و یوزپلنگ معروف است. با این حال، چیزی که آن ها انتظار نداشتند پیدا کنند، فلامینگو بود که آرام در وسط جاده ایستاده بود.

هانری درباره برخورد اولیه چنین توضیح داد: در آخرین پیچ جاده پیچیدیم و این پرنده در وسط جاده بود. چند ثانیه طول کشید تا متوجه شویم فلامینگو است. فقط آنجا ایستاده بود.

حتی زمانی که آن ها وسیله نقلیه خود را در کنار آن پارک کردند، پرنده بدون مزاحمت باقی ماند و به آن ها اجازه داد تا شاهد زیبایی و ظرافت آن از نزدیک باشند. هانری می افزاید: این ماشین برایش مهم نبود، ما در کنار آن پارک کردیم و حتی از آن دور نشد.

فلامینگو ها به دلیل رژیم غذایی خود که عمدتاً از جلبک ها و بی مهرگان داخل آب تشکیل شده است، معمولاً در نزدیکی آب یافت می شوند. حضور این پرنده در جاده ای، چندین کیلومتر دورتر از نزدیک ترین سد، سؤالات جالبی را در مورد رفتار و سازگاری پرنده با شرایط متغیر محیطی ایجاد می کند.

هانری اضافه کرد: من قبلاً در مورد فلامینگو ها در کروگر شنیده بودم، اما معمولاً در نزدیکی آب. این یک منظره فوق العاده بود.

این برخورد غیرمنتظره یکی از نکات برجسته سفر ده روزه آن ها بود و به عنوان گواهی بر تنوع و غیرقابل پیش بینی بودن پارک ملی کروگر است!

مشاهده غافلگیرکننده فلامینگو به همه ما یادآوری می کند که حیات وحش همیشه شگفتی های بیشتری برای پرده برداری دارد و شور و شوق ما را برای حیات وحش و زیستگاه های شگفت انگیز آن ها شعله ورتر می کند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1447

به "مشاهده غافلگیرکننده یک فلامینگو در حیات وحش آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده غافلگیرکننده یک فلامینگو در حیات وحش آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید