لباس و کلاه ایزوله با قدرت فیلتر بالا فراوری می گردد، کوشش برای حفظ جان مبارزان خط مقدم

به گزارش اهدا بلاگ، یک شرکت دانش بنیان پیروز به طراحی و فراوری لباس و کلاه ایزوله با قدرت فیلتر 99.9 درصدی دم و بازدم شده است. این ست لباس ابزار مناسبی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به کادر بهداشتی و درمانی است.

لباس و کلاه ایزوله با قدرت فیلتر بالا فراوری می گردد، کوشش برای حفظ جان مبارزان خط مقدم

گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران-هانا حیدری، کلاه و لباس ایزوله تنفسی وسیله ای برای حفاظت از افراد در شرایط و محیط های آلوده میکروبی و ویروسی طراحی و ساخته شده است و در دفاع بیولوژیک نیز کاربرد دارد. در شرایط کنونی که دنیا درگیر همه گیری ویروس کروناست، کلاه و لباس ایزوله ابزار مفیدی برای محافظت از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی به شمار می رود که در خط مقدم مبارزه با بیماری ناشی از ویروس کووید-19 قرار دارند.

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان اردبیل برای نخستین بار در کشور پیروز طراحی و ساخت کلاه و لباس ایزوله تنفسی شده است. فناوران این شرکت با استفاده از فیلترهای تأییدشده پزشکی، لباس و کلاه ایزوله ای طراحی نموده اند که درصد انتقال ویروس و میکروب از محیط خارجی به کاربر را به صفر می رساند.این کلاه و لباس شرایط مطلوب و ایمنی برای تنفس ایجاد می نماید تا کاربر در طولانی مدت دچار مشکل نگردد.

لباس ایزوله ای برای همه فصول!

دامون نوری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان سازنده این کلاه و لباس ایزوله تنفسی می گوید؛ این محصول از الیاف نفوذناپذیر ساخته شده، ضدتعریق است و قابلیت شستشو و استفاده مجدد دارد. کلاه ایزوله مجهز به دو فیلتر HME دمی و بازدمی است که هوا هر گونه باکتری و ویروسی را از بین می برد. این فیلتر ها که مطابق با استاندارد اروپا و FDA آمریکاست، قابل تعویض هستند. این کلاه و لباس ایزوله تنفسی آنتی ویروس و آنتی باکتریال بوده و میزان کارکرد کمپرسورهای هوای دمی آن 10 ساعت است. باتری این محصول از تداوم بالایی برخوردار است و قابلیت شارژ مجدد دارد.

به گفته وی؛ طراحی و ساخت این کلاه و لباس ایزوله تنفسی برای نخستین بار در کشور اجرا شده و این محصول ویژگی های منحصربه فردی دارد که حتی در محصولات خارجی نیز پیدا نمی گردد. هوای داخل محفظه کلاه بدون کمپرسور هوا نیز تا یک ساعت قابل تحمل است. استفاده از این محصول نسبت به ست های یکبار مصرف توجیه مالی دارد. جایگزینی چنین کلاه و لباس هایی با نمونه های یکبار مصرف مانع از آلودگی محیط زیست می گردد. ایمنی کلاه و لباس ایزوله تنفسی نسبت به محصولات مشابه بالاتر است و قیمت آن نیز نسبت به نمونه های خارجی پایین تر است.

محفظه داخلی این کلاه و لباس با ایجاد فشار مثبت هوا محیط راحتی برای کاربر فراهم می نماید. طراحی این محصول به نحوی است که فضای داخلی آن برای کاربر راحت است و به همین دلیل فرد می تواند مدت زمان طولانی تر به فعالیت خود ادامه دهد.

کاهش فرایند زنجیره انتقال بیماری به کادر درمانی

با استفاده از کلاه و لباس ایزوله تنفسی تماس دست کادر درمانی با مخاط بیمار به صفر می رسد، بنابراین احتمال انتقال بیماری به پزشکان، پرستاران و کادر درمانی تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین با استفاده از این محصول دیگر مشکلاتی از جمله سروکله زدن با سوپاپ ماسک N95 وجود ندارد. کلاه و لباس ایزوله تنفسی وابستگی به لباس های ایزوله و استریل یکبار مصرف را کاهش می دهد و امکان استفاده مجدد را دارد، بنابراین حتی در صورت بروز جنگ های بیولوژیک حفاظت مناسبی را برای فرد فراهم می نماید.

محصولات داخلی؛ مقرون به صرفه و ایمن

لباس و کلاه ایزوله تنفسی نمونه های خارجی متعددی در بازار دارد که به قیمت های گزافی به فروش می رسند. با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا، بسیاری از کشورها با بحران های بهداشتی و درمانی روبه رو هستند از سوی دیگر دسترسی به امکانات و تجهیزات بهداشتی به شدت تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار گرفته است. با این حال ایران به لطف و همت شرکت های دانش بنیان پیروز شده تا وابستگی در حوزه واردات تجهیزات بهداشتی و درمانی به کشورهای دیگر دنیا را کاهش دهد. درواقع ایران با تکیه بر دانش فنی و تجربه شرکت های دانش بنیان توانسته محصولاتی چون کلاه و لباس ایزوله، دستگاه اکسیژن ساز، ونتیلاتور، کابین ضدعفونی، تونل ضدعفونی و ... طراحی و فراوری کند.

دامون نوری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان سازنده این کلاه و لباس ایزوله تنفسی می گوید؛ قدرت فیلتر این کلاه و لباس ایزوله تنفسی 99.9 درصد است، تمامی ویروس ها و باکتری های از بین می برد و درصد خطای آن صفر است. داخل محفظه کلاه محیط خنکی فراهم شده تا کاربر کاملا راحت و آسوده کار خود را انجام دهد. قیمت هر ست کامل این کلاه و لباس با سه فیلتر HME اضافی و قابل تعویض یک میلیون و 800 هزار تومان است که نسبت به نمونه های خارجی بسیاری ارزان تر است.

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 207

به "لباس و کلاه ایزوله با قدرت فیلتر بالا فراوری می گردد، کوشش برای حفظ جان مبارزان خط مقدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس و کلاه ایزوله با قدرت فیلتر بالا فراوری می گردد، کوشش برای حفظ جان مبارزان خط مقدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید