قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت در آذرماه کاهشی شد

به گزارش اهدا بلاگ، تهران (پانا) - براساس تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران قیمت تخم مرغ، گوشت گوسفند، مرغ و گوشت گاو در آذرماه نسبت به ماه قبل از آن کاهشی بود.

قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت در آذرماه کاهشی شد

به گزارش ایرنا، مرکز آمار ایران قیمت اقلام خوراکی منطقه ها شهری در آذرماه را منتشر کرده که براساس آن در گروه نان و غلات، برنج ایرانی درجه یک با 4.3 درصد، شیرینی خشک با 3.2 درصد و رشته آش با 3.1 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

همچنین در این گروه ماکارونی با منفی 1.9 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده های آنها، ماهی قزل آلا با 1.6 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است. در این گروه گوشت گوسفند با منفی 0.5 درصد و مرغ ماشینی با منفی 0.2 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

کره پاستوریزه (کره حیوانی) با 2.9 درصد، شیر خشک با 2.3 درصد و پنیر ایرانی پاستوریزه با 2.1 درصد بیشترین افزایش قیمت را در گروه لبنیات را داشتند. در این گروه تخم مرغ ماشینی با منفی 5.9 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

در گروه میوه و خشکبار بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با 18.7 درصد و انار با 6.5 درصد است. همچنین در این گروه پرتقال با منفی 9.9 درصد و موز با منفی 2.9 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­ اند.

سیب زمینی با 24.2 درصد، گوجه فرنگی با 7.6 درصد و پیاز با 5.9 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل در گروه سبزیجات و حبوبات داشته اند. در این گروه هویج فرنگی با منفی 23.8 درصد و فلفل دلمه ای با منفی 14.3 و کدو سبز با منفی هفت درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­ اند.

رب گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی هر کدام به ترتیب با 9 و 5.5 درصد بیشترین افزایش قیمت را در گروه قند و شکر، آشامیدنی ها و سایر خوراکی ها داشتند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1145

به "قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت در آذرماه کاهشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت در آذرماه کاهشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید