غیرمعمول ترین پیکاپ تاریخ!

به گزارش اهدا بلاگ، شاید با شورلت کورویر آشنایی داشته باشد. یک خودروی موتور عقب ارزان قیمت که برای رقابت با فولکس واگن بیتل ساخته شده بود؛ اما آنچه ممکن است ندانید این است که شورلت نسخهٔ پیکاپ این خودرو را هم ساخته بود.

غیرمعمول ترین پیکاپ تاریخ!

به گزارش خبرنگاران، کورویر پیکاپ که با نام رمپ ساید شناخته می شد، در سال 1961 یعنی یک سال پس از معرفی کورویر سواری همراه با نسخهٔ ون معرفی گردید.

نسخه های ون و پیکاپ کورویر پاسخ شورلت به فولکس واگن ترنسپورتر بودند که محبوبیت زیادی بین کسبه پیدا کرد بودند. این نسخه های کورویر به دلیلی فاصلهٔ محوری 95 اینچی (241 سانتی متر) با عنوان کورویر 95 شناخته می شدند.

در این پیکاپ، طرح موتور عقب هوا خنک کورویر سواری حفظ شده و یک پیشرانهٔ 2.4 لیتری شش سیلندر تخت هوا خنک با 80 اسب بخار قدرت و 173 نیوتن متر گشتاور در عقب نصب شده بود؛ اما نصب پیشرانه در عقب کورویر رمپ ساید تنها ویژگی عجیب آن نبود زیرا طراحان شورلت برای دسترسی به قسمت بار خودرو نیز شیوهٔ عجیب و البته منحصربه فردی را در نظر گرفته بودند.

در رمپ ساید علاوه بر درب بار معمولی که در پشت خودرو وجود داشت، یک درب دیگر هم در سمت راست آن تعبیه شده بود که وقتی باز می شد، مثل یک رمپ عمل می کرد و امکان بارگیری و تخلیهٔ آسان اشیاء خصوصاً اشیاء چرخ دار مثل موتورسیکلت را فراهم می کرد البته به خاطر قرارگیری پیشرانه در عقب، قسمت بار این پیکاپ در قسمت انتهایی برجسته بود که این موضوع کمی از کارایی آن کم می کرد.

حال یک دستگاه کورویر رمپ ساید مدل 1962 برای فروش گذاشته شده است. این خودرو که به دلیل رنگ بیرونی خود نارنجی عظیم لقب گرفته، توسط RM Sotheby به حراج گذاشته شده است. در سال 1962 تنها 4102 دستگاه کورویر رمپ ساید ساخته شد که این یکی از آن ها است.

این خودرو کاملاً بازسازی شده و در شرایط عالی قرار گرفته است و از ویژگی هایی مثل رنگ بیرونی نارنجی و سفید، قالپاق های سیمی و تریم بیرونی دولوکس برخوردار است. در داخل خودرو نیز تودوزی قهوه ای و کِرمی کار شده که با رنگ بیرونی هماهنگ است.

مالک کنونی این کورویر رمپ ساید 1962 آن را در سال 2017 در فرانسه خریداری نموده و بازسازی آن را در ایالات متحده انجام داده است سپس خودرو به اروپا منتقل شد و هم اکنون در سوئیس قرار گرفته است. قیمت تقریبی این پیکاپ کلاسیک جالب بین 35 تا 40 هزار یورو اعلام شده است.

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 747

به "غیرمعمول ترین پیکاپ تاریخ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیرمعمول ترین پیکاپ تاریخ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید