غرش دوباره آتشفشان لاپالمای اسپانیا و به بار آمدن ویرانی های تازه

به گزارش اهدا بلاگ، حدود سه هفته بعد از فعال شدن آتشفشان در لاپالمای اسپانیا مجددا این آتشفشان فعالیت نموده و با بیرون دادن جریان های گدازه ای خسارت های بیشتری به بار آورده است.

غرش دوباره آتشفشان لاپالمای اسپانیا و به بار آمدن ویرانی های تازه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس شاو آلمان، حدود سه هفته بعد از فوران آتشفشان در لاپالمای اسپانیا مجددا این آتشفشان غرش نموده و جریان گدازه ای نوی شکل گرفته است و ساختمان های دیگری نابود شده اند.

به این ترتیب بعد از اولین فوران این آتشفشان در جزایر قناری که حدود سه هفته پیش اتفاق افتاده و در 50 سال گذشته بی سابقه بود مردم این منطقه هنوز روی آرامش را ندیده اند. یک جریان گدازه ای نو که روز شنبه شکل گرفت امروز خرابی های بیشتری به بار آورد. بلوک های بزرگی از گدازه مایع از یک تپه سرازیر شده است. بر اساس گزارش موسسه زمین شناسی و معدن اسپانیا ارتفاع مواد گداخته داخل زمین به میزان یک ساختمان سه طبقه بود.

بر اساس اطلاعات موسسه آتشفشانی جزایر قناری دمای این گدازه ها تا 1240 درجه سانتی گراد بوده و آخرین ساختمان های به جای مانده در یکی از روستاهای منطقه هم در اثر آن نابود شد. این موسسه از نابودی بزرگ صحبت نموده و در عین حال اعلام نمود که ساکنان در معرض خطر قرار ندارند.

مارگاریتا روبلس، وزیر دفاع اسپانیا برای آگاهی از اوضاع وتشکر از خدمات اضطراری ارتش به این منطقه رفته است. کارشناسان پیش بینی نموده اند که این آتشفشان تا مدتها فعال خواهد ماند.

روز شنبه جناح شمالی این آتشفشان فرو ریخت و جریان گدازه ای نوی شکل گرفت و بخش دیگری از منطقه ها مسکونی که قبلا تخلیه شده بود نابود شد.

این آتشفشان ابری خاکستری به ارتفاع 3.5 متر را به آسمان پرتاب کرد. زمین لرزه های کوچک و بزرگ متعددی هم بارها جنوب این جزیره را لرزانده است. شدیدترین زلزله با قدرت 4.1 ریشتر اتفاق افتاده است. مقامات و نهادهای منطقه ای تنها برای امروز 21 زمین لرزه کوچک تر تا قدرت 3.8 ریشتر را ثبت کردند. این زمین لرزه ها در روستاهای اطراف این منطقه رخ داد.

به این ترتیب خرابی ها و خسارات به بار آمده به وسیله این فوران آتشفشانی مرتبا افزایش می یابد. از زمان فعال شدن این آتشفشان در جنوب لاپالما در 19 سپتامبر برای اولین بار در 50 سال گذشته گدازه ها بیش از 1200 ساختمان را تخریب نموده است. تقریبا 500 هکتار زمین روز یکشنبه به وسیله گدازه هایی به ضخامت یک متر پوشانده شده است.

حدود 6 هزار نفر از ساکنان این منطقه ها خانه های خود را ترک نموده و در هتل ها و یا متزل بستگان اقامت دارند. بسیاری از آن ها دیگر هرگز نخواهند توانست به محل زندگی خود بازگردند. بخش توریسم هم از به بار آمدن خسارت زیاد سخن گفته است.

آتشفشان کومبره ویخا در جزایر قناری اسپانیا برای اولین بار پس از سال 1971میلادی فوران کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1068

به "غرش دوباره آتشفشان لاپالمای اسپانیا و به بار آمدن ویرانی های تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرش دوباره آتشفشان لاپالمای اسپانیا و به بار آمدن ویرانی های تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید