علائم متفاوت کرونا در بچه ها

به گزارش اهدا بلاگ، برخلاف باور عموم نه تنها بچه ها هم به بیماری کرونا مبتلا می شوند بلکه علائم این بیماری در آن ها با بزرگسالان متفاوت است.

علائم متفاوت کرونا در بچه ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران، از ابتدای شیوع بیماری کرونا نظرات زیادی راجع به این که چه کسانی به این ویروس مبتلا می شوند و چه کسانی مبتلا نمی شوند، به گوش می رسید و یکی از نظرات این بود که کووید 19 در بین افراد و گروه های سنی متفاوت بچه ها را درگیر نمی کند.

با گذشت زمان و شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا این نکته بیان شد که بچه ها تنها می توانند انتقال دهنده ویروس به دیگران باشند و خود درگیر نمی شوند.

اما در نهایت و براساس شواهد و مراجعه بچه ها مبتلا به کرونا هرچند به صورت خفیف تر نسبت به بزرگسالان به مراکز درمانی این فرض که بچه ها به کووید 19 مبتلا نمی شوند کاملا رد شد.

علائم ابتلای بچه ها به کووید 19 با بزرگسالان تا حدودی متفاوت است و صرفا با داشتن مسائل تنفسی و گوارشی خود را نشان نمی دهد، بلکه علائم دیگری دارد. کرونا در بچه ها معمولا بدون علامت بوده است و به همین خاطر در ابتدای شیوع این ویروس بعضی بر این باور بودند که بچه ها به بیماری کووید 19 مبتلا نمی شوند. اما به مرور بروز این بیماری در بچه ها به علائمی همراه شد.

در بیشتر مواقع بیماری کرونا در بچه ها خفیف است و به همین دلیل بچه ها مبتلا به کووید 19 اغلب دچار بی حالی، آبریزش بینی و تب خفیف هستند.

همچنین باید توجه داشت که هرچه شدت بیماری کرونا در بدن کودک بیشتر گردد علائم بیشتر و شدید تری خواهد داشت و ممکن است که کودک علائمی مثل دل درد، بدن درد و اسهال داشته باشد. اما در شرایط خیلی شدید، کودک دچار تب بالا و سرفه های خشکی می گردد که در نهایت کاهش سطح هوشیاری را در بچه ها خواهیم داشت. در چنین شرایطی کودک باید تحت مراقبت های ویژه باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 353

به "علائم متفاوت کرونا در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم متفاوت کرونا در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید