طرز تهیه گردو کاراملیزه (گردو کاراملی) فقط در 10 دقیقه

به گزارش اهدا بلاگ، اگر طرز تهیه گردو کاراملیزه را بلد باشید، به ویژه برای فصل سرما می توانید یکی از رایج ترین و محبوب ترین تنقلاتی را درست کنید که به گرم تر شدن بدن شما یاری می نماید. خوردن گردوی شکری کاراملی خصوصا همراه ، برای تزیین و شیرینی های مختلف یا در شب یلدا در کشورهای مختلف جهان رایج است. با ما در این مقاله از در همراه باشید تا طرز تهیه مغز گردو کاراملی را به شما آموزش بدهیم.

طرز تهیه گردو کاراملیزه (گردو کاراملی) فقط در 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه گردوی کاراملی (برای 6 نفر)

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
مغز گردو1 و نیم لیوان فرانسوی دسته دار
شکر (دانه ریز)نصف لیوان فرانسوی دسته دار
سرکه (بالزامیک)2 قاشق غذاخوری
کره1 قاشق غذاخوری

مدت زمان لازم برای پخت و انتظار گردو کاراملیزه: 15 دقیقه

مراحل طرز تهیه گردو کاراملیزه (کارامل گردو)

چگونه گردو را کاراملیزه کنیم؟ مراحل طرز تهیه گردو کاراملیزه را قدم به قدم دنبال کنید.

مرحله اول: سرکه بالزامیک و شکر را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه گردو شیرین کاراملی باید سرکه بالزامیک و شکر را داخل تابه نچسب و مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. این ترکیب را حدود 3 دقیقه بدون استفاده از قاشق و تنها به وسیله چرخاندن تابه هم بزنید تا دانه های شکر کاملا در سرکه حل شوند. خوب است بدانید، اگر کارامل را با قاشق هم بزنید سفت می گردد.

برای خرید انواع سرکه و شکر می توانید به صورت و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله دوم: مغز گردو را اضافه کنید

حالا مغز گردو و کره را هم به تابه حاوی شکر و سرکه اضافه کنید. این ترکیب را برای مدت 2 دقیقه به وسیله چرخاندن تابه هم بزنید تا محلول شکری کاملا سطح گردو را بپوشاند و به آن بچسبد. سپس، حرارت را خاموش کنید و کار چرخاندن گردوهای شکری را در تابه برای یکی دو دقیقه دیگر ادامه دهید. در غیر این صورت، شکر حل شده در سرکه به سرعت می سوزد.

برای خرید مغز گردو و کره می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله سوم: گردوهای کاراملیزه را روی کاغذ روغنی بریزید

امیدواریم تا این جا مراحل طرز تهیه گردو کاراملیزه را بدون مشکل دنبال نموده باشید. در این مرحله باید سطح یک سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و گردوهای کاراملی را روی آن بریزید. سپس، با استفاده از یک چنگال یا هر ابزار مناسب دیگری گردوها را پخش نموده و از یکدیگر جدا کنید؛ حدود 5 دقیقه یا کمی بیشتر منتظر بمانید تا گردوهای کاراملی خنک شوند.

مرحله چهارم: گردوی کاراملی را سرو کنید

در نهایت، گردوی کاراملی شما آماده شده است. حالا می توانید آن را روی سالاد بریزید یا به تنهایی نوش جان کنید. شما به سادگی می توانید این خوراکی لذیذ را به انواع شیرینی ، کیک و دسرهای مختلف و اضافه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه گردو کاراملیزه

  • در صورت تمایل، می توانید گردو را به محلول شکر و سرکه بالزامیک اضافه کنید و پس از چرخاندن تابه برای مدت 8 دقیقه، داخل فر با دمای 160 درجه سانتی گراد قرار دهید. برای این منظور، ابتدا باید سینی فر را با میزانی روغن یا کره چرب نموده یا با کاغذ روغنی بپوشانید.
  • در صورت تمایل، می توانید سرکه بالزامیک را از دستور بالا حذف نموده و شکر، گردو و کره را همراه با هم به تابه اضافه کنید.
  • توجه داشته باشید، تا اتمام فرآیند و خنک شدن گردوها اصلا به گردوها دست نزنید یا آن ها را در دهان نگذارید؛ چون کارامل حرارت را برای مدت طولانی در خودش نگه می دارد و ممکن است دست یا دهان تان را بسوزاند.
  • برای تهیه کارامل یا خوراکی های کاراملی حتما از قاشق چوبی یا سیلیکونی بهره ببرید.

فوت و فن های خوشمزه شدن گردو کاراملیزه

طرز تهیه انواع آجیل کاراملی به چه صورت است؟

شما می توانید انواع مغزها و آجیل ها را با استفاده از دستور بالا مثل مغز گردو، کاراملی کنید.

چرا کارامل سفت میشه؟

اگر شکر را تحت حرارت بالا به کارامل تبدیل کنید، سفت و شکننده می گردد. برای آن که کارامل با بافت مناسب درست کنید، ضروری است شکر را با حرارت ملایم آب کنید. اگر برای کاراملیزه کردن از روش خشک استفاده می کنید باید شکر را در ظرف پهنی مانند تابه حرارت دهید و به جای هم زدن، تابه را بچرخانید. یادتان باشد، اصلا نباید شکر را هم بزنید. فقط با چرخاندن تابه باید آن را زیر و رو کنید. در غیر این صورت، کارامل سفت و تیره می گردد.

اگر از روش خیس استفاده می کنید، باید ظرف حاوی شکر و آب را روی حرارت کمتر از میانه قرار دهید. در این روش هم، هم زدن ممنوع است. چرا که موجب سفت شدن کارامل می گردد. بنابراین، باز هم باید تابه را بچرخانید. تنها در صورت مشاهده کریستال های شکر در اطراف ظرف، آن ها را با استفاده از قاشق یا فرچه سیلیکونی بردارید. به این ترتیب، از خراب شدن و سفت شدن کارامل جلوگیری خواهید کرد.

چرا کارامل تلخ می گردد؟

حرارت دادن شکر در ظرف غیر مسطح یا با دمای زیاد موجب سوختن آن می گردد. این از اصلی ترین دلایل تلخ شدن کارامل به شمار میرود.

محصولات مرتبط

تخمه آفتابگردان رست شده لیمویی 105 گرمی وی نات

32,300 تومان 36,000 تومان 10% تخفیف

بادام هندی 30 گرمی مزمز

34,900 تومان 39,000 تومان 11% تخفیف

سرکه بالزامیک گرد 500 میل سی سام

120,900 تومان 139,000 تومان 13% تخفیف

سرکه سفید 1000 گ وردا

50,300 تومان 50,900 تومان 1% تخفیف

قند شکسته 5 کیلویی پردیس

269,400 تومان 270,900 تومان 1% تخفیف

شکر 2.7 کیلویی سوییتشو

99,150 تومان 100,900 تومان 2% تخفیف

کره 50 گرمی پاک

12,900 تومان 17,200 تومان 25% تخفیف

منبع: افق کوروش
انتشار: 4 تیر 1403 بروزرسانی: 4 تیر 1403 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1510

به "طرز تهیه گردو کاراملیزه (گردو کاراملی) فقط در 10 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه گردو کاراملیزه (گردو کاراملی) فقط در 10 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید