طرز تهیه ازبیتن؛ یک نوشیدنی لذیذ و گرم روسی

به گزارش اهدا بلاگ، با تهیه نوشیدنی محبوب و گرم ازبیتن، خود را به سفری به مسکو مهمان کنید و از طعم منحصربه فرد آن لذت ببرید.

طرز تهیه ازبیتن؛ یک نوشیدنی لذیذ و گرم روسی

در طول ماه های زمستانی، همه در پی یک نوشیدنی گرم خوشمزه مانند شکلات داغ، چای و قهوه هستند. اما برخی اوقات، ممکن است هوس یک نوشیدنی تازه به سرتان بزند. اصلا نگران نباشید. خبرنگاران قصد دارد طرز تهیه بهترین نوشیدنی های ایران و جهان را در مجموعه شربت ها و نوشیدنی ها به شما آموزش دهد.

ازبیتن (Sbiten)، یک نوشیدنی مشهور و سنتی روسی با پایه عسل است که در ماه های طولانی زمستان خورده می شود. طرز تهیه این نوشیدنی و آماده سازی آن، بسیار آسان است. ازبیتن با دستورالعمل های مختلفی تهیه می شود و می تواند طعمی تند یا شیرین و شبیه به چای میوه ای داشته باشد.

ازبیتن، مانند نوشیدنی می انگبین (mead) و مدوهوکا (medovukha)، نسخه ارزان تر می انگبین، از عسل، آب، ادویه جات و مربا درست می شود. کلید تهیه یک ازبیتن بی نقص و خوش طعم، استفاده از عسل و ادویه جات باکیفیت است. همان طور که می توانید حدس بزنید، نسبت این مواد تشکیل د هنده، بسته به ذائقه و مزاج هر خانواده ای در روسیه فرق دارد.

تاریخچه ازبیتن

در سال 1128 میلادی، برای اولین بار در تاریخ اسلاوها به نام ازبیتن اشاره شده است. ازبیتن در گذشته از سماورهای مسی از طریق فروشندگان خیابانی برای مردم مشتاق سرو می شد. این نوشیدنی تا قرن نوزدهم در جامعه اسلاوهای شرقی از محبوبیت بالایی برخوردار بود و پس از آن، جای خود را به چای و قهوه داد. ازبیتن، بار دیگر در قرن بیست و یکم در روسیه به یک نوشیدنی محبوب و پرطرفدار در فصل زمستان تبدیل شد.

واژه ازبیتن از فعل روسی ازبیت (sbit) به معنای کوبیدن می آید و به گیاهان و ادویه جات ترکیب شده در یک هاون اشاره دارد. جالب است بدانید که بیشتر مردم، ازبیتن را درمانی برای تمام بیماری ها می دانستند.

مواد لازم

برای 10 نفر

  • نصف لیوان عسل
  • ا قاشق غذاخوری گل میخک کامل
  • 3 عدد چوب دارچین خردشده به قطعات کوچک
  • 1 قاشق چای خوری زنجبیل آسیاب شده
  • 450 گرم مربای شاه توت
  • یک چهارم قاشق چای خوری جوز هندی
  • 10 و یک چهارم لیوان آب
  • 1 عدد برگ نعنا (اختیاری)
  • 2 عدد فلفل قرمز تند خشک شده (اختیاری)

طرز تهیه

1. در یک قابلمه میانه، عسل، میخک ها، چوب های دارچین، زنجبیل آسیاب شده، مربای شاه توت، آب، جوز هندی و برگ نعنا را مخلوط کنید. در این مرحله، اگر دوست دارید می توانید فلفل های قرمز خشک شده را نیز اضافه کنید.

2. قابلمه را روی حرارت میانه گاز قرار دهید تا مخلوط داخل آن به جوش بیاید. از قلم نیاندازید که مدام آن را هم بزنید تا زمانی که عسل و مربا کاملا در آب حل شوند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

3. اجازه دهید تا ازبیتن در محیط اتاق خنک شود. مایع را از یک صافی نازک یا پارچه مخصوص تهیه پنیر رد کنید تا مواد جامد آن جدا شوند. سپس مایع صاف شده را داخل یک بطری 750 میلی لیتری یا یک ظرف دربسته بریزید و داخل یخچال قرار بدهید. برای سرو ازبیتن، دوباره آن را گرم کنید.

نکته مهم

  • ازبیتن را معمولا به صورت گرم سرو می کنند، اما شما می توانید آن را داخل یخچال نگهداری کنید و به صورت سرد در فصل تابستان نوش جان کنید.
  • برخی از افراد به ازبیتن، پوست لیمو و دانه هل نیز اضافه می کنند. برای تهیه این نوشیدنی برای 10 نفر، 2.5 قاشق پوست لیمو و 7 عدد هل کافی است.
  • در زمان سرو ازبیتن، می توانید 1 عدد چوب دارچین و یک قاچ لیمو داخل آن بیندازید.

ویدیو

دانلود ویدیو 720p | 360p

سفر به مسکو با طعم ازبیتن

در یک عصر زمستانی سرد در مسکو، مرکز جادویی روسیه به یک کافه دنج و گرم بروید و نوشیدنی لذیذ و سنتی ازبیتن را سفارش دهید. عطر و بوی برخاسته از ترکیب بی نظیر دارچین، گل میخک، هل، جوز هندی و زنجبیل در کنار طعم منحصربه فرد عسل و مربا، هر سلیقه ای را راضی خواهد کرد.

ازبیتن را در آشپزخانه خود آماده کنید و با نوشیدن آن در کنار عزیزانتان، تصور کنید که به خیابان های زیبای مسکو سفر کرده اید.

اگر پیروز به تهیه این نوشیدنی روسی از مجموعه شربت ها و نوشیدنی های ما شدید، حتما تجربه خود را زیر همین پست برای ما بنویسید و عکس های خود را با تگ کردن خبرنگاران در اینستاگرام ([email protected])، با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / rbth.com / bridgetomoscow.com / thespruceeats.com / tasteatlas.com
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1175

به "طرز تهیه ازبیتن؛ یک نوشیدنی لذیذ و گرم روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ازبیتن؛ یک نوشیدنی لذیذ و گرم روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید