شکل گیری موج جدید کرونا در استان تهران خبرنگاران

به گزارش اهدا بلاگ، رمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از شکل گیری موج جدید کرونا در استان تهران اطلاع داد.

شکل گیری موج جدید کرونا در استان تهران خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا زالی عصر شنبه در جمع خبرنگاران از شناسایی 362 بیمار جدید با تست کووید 19 طی 24 ساعت اخیر در استان تهران اطلاع داد و گفت: طی این مدت یکصد بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

وی با بیان اینکه در 108 بیمارستان تهران مجموعاً 2 هزار و 62 بیمار با علائم کرونا بستری هستند اضافه کرد: در این مراکز مجموعاً تعداد 862 بیمار در بخش مراقبت های ویژه و 173 بیمار هم در 24 ساعت گذشته ترخیص شده اند.

زالی بیان داشت: اگر آمار ابتدای هفته جاری را با هفته های گذشته مقایسه کنیم از اواسط هفته دوم بهمن ماه به بعد شاهد افزایش آمار مبتلایان با یک شیب ملایم هستیم و کماکان این شیب رو به افزایش بوده و تغییری در کاهش آمار تعداد مبتلایان، بستری شدگان و افرادی که به صورت سرپایی مراجعه می نمایند نیست و همانطور که حدس می زدیم احتمالاً باید منتظر شکل گیری خیز جدیدی در استان تهران باشیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران عنوان داشت: با توجه به شرایط خوزستان و چهارمحال و بختیاری و استان های غربی که ممکن است آمار تهران با تأخیر خود را نشان دهد، این هفته مهم است، چون ممکن است شاهد شکل گیری بیماری در استان های مرکزی از جمله تهران باشیم و بیش از هر زمان دیگر نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

وی بیان داشت: نکته مهم دیگر این است که سن مبتلایان در حال تغییر است و گروه سنی جوانان در حوزه بستری شدگان و بیماران سرپایی رشد داشته و گروه های پر خطر و مسن و دارای بیماری های زمینه ای ضروری است که رعایت بیشتر داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 710

به "شکل گیری موج جدید کرونا در استان تهران خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکل گیری موج جدید کرونا در استان تهران خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید