شرایط اعطای گرنت به محققان جوان و پژوهشگران اعلام شد

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی ایران (نیماد) در فراخوان سال 1399 به دو گروه گرنت اعطا می کند.

شرایط اعطای گرنت به محققان جوان و پژوهشگران اعلام شد

فراخوان یازدهم اعطای گرنت به محققان جوان منتشر شده است و مهلت دریافت طرح های تحقیقاتی اولیه یا پیش-پروپوزال (pre-proposals) از اول آذرماه تا 30 آذرماه 1399 است.

گرنت محقق جوان برای اولین بار در مهرماه 1395 موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی ایران (نیماد) راه اندازی شده است. این گرنت به منظور تشویق محققان جوان فعال در انجام طرح های مستقل و توسعه حیطه فعالیت تخصصی آنها است.

متقاضی اصلی این گرنت باید واجد هر سه شرط زیر باشد:

1. عضو هیئت علمی یکی از دانشگاه ها/ مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و پروفایل وی در سامانه علم سنجی اعضای هیئت علمی قابل دسترس باشد.

2. سن کمتر از 40 سال

3. شاخص هیرش (h-index) معادل 5 یا بالاتر در نمایه نامه Scopus (طبق سامانه علم سنجی اعضای هیئت علمی)

هزینه درخواستی از مؤسسه برای حمایت از طرح های مشمول این گرنت باید حداکثر 300 میلیون ریال باشد. تنها در صورت ارایه نامه رسمی مبنی بر تأمین بخشی از هزینه کل از نهادهای دیگر، هزینه کل می تواند بیش از سقف مجاز هزینه درخواستی باشد.

حداکثر 50 گرنت در هر فراخوان (در مجموع کمیته ها) تخصیص داده می شود.

همچنین موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی ایران (نیماد) به پژوهشگر فرهیخته نیز گرنت اعطا می کند. هلت دریافت طرح های گرنت پژوهشگر فرهیخته از اول دی ماه تا 30 دی ماه 1399 است.

گرنت پژوهشگر فرهیخته به منظور تشویق پژوهشگران برتر دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های وابسته به وزارت بهداشت در کشور که براساس بانک اطلاعاتی Scopus دارای H-Index برابر با 20 و بالاتر (با حذف استنادات خود و مقالات پرنویسنده) هستند، اجرا می شود.

پژوهشگر باید عضو هیئت علمی شاغل در دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بوده و طبق فهرست سامانه علم سنجی اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت دارای H-Index برابر با 20 و یا بالاتر (با حذف استنادات خود و مقالات پرنویسنده) بر اساس بانک اطلاعاتی Scopus باشد.

اعتبار گرنت حداکثر مبلغ 250 میلیون ریال به صورت خالص و 275 میلیون ریال، به صورت ناخالص است.

در هر فراخوان، فقط یک گرنت به هر فرد واجد شرایط اعطا می شود. هر متقاضی در آن واحد می تواند حداکثر دو گرنت پژوهشگر فرهیخته در حال اجرا داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 449

به "شرایط اعطای گرنت به محققان جوان و پژوهشگران اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اعطای گرنت به محققان جوان و پژوهشگران اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید