سال 99 ؛ تجربه ای تلخ با چاشنی ترس و قرنطینه، امیدوار به مدال

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علی اشکانی یکی از قهرمانان پیشین و همچنین از مربیان جوان و پیروز کشتی فرنگی ایران محسوب می شود که در عرصه های مختلف ملی توانست در کسوت سرمربی به افتخارات بزرگی دست یابد. وی در توصیف خاطرات و حال و هوای خود در زمان تحویل سال و عید نوروز که برخی مواقع در خانه کشتی و در کنار ملی پوشان گذشت به خبرنگاران گفت: حال و هوای تحویل سال در اردوی تیم ملی در خانه کشتی به هیچ عنوان فراموش شدنی نیست. البته در آن سال ها دلتنگی و دوری از خانواده باعث ناراحتی بسیاری از بچه ها می شد اما حالا که سال ها از آن دوران گذشته با حس و حال خوبی از آن روزها یاد می شود.

سال 99 ؛ تجربه ای تلخ با چاشنی ترس و قرنطینه، امیدوار به مدال

وی ادامه داد: اما زمان تحویل سال و فرارسیدن عید نوروز در دو سال اخیر به شکلی عجیب و بی سابقه برای همه ما رقم خورد. متأسفانه سال 99 با شرایطی خاتمه یافت که مردم ایران و جهان همچنان با ویروس کرونا دست به گریبان بودند و ما خیلی از عزیزان و هموطنان خود را از دست دادیم. سالی که می توانست به خوبی و خوشی تمام شود به شکلی خاتمه یافت که خیلی از ما را با خاطرات تلخ همراه کرد. به همین دلیل تنها دعایی که در هنگام تحویل سال در ذهنم داشتم، آرزوی سلامتی برای تمامی مردم ایران بود.

مدیر فنی اسبق تیم های ملی کشتی فرنگی ادامه داد: سالی که گذشت ما طعم تلخ بریدن از یکدیگر و قرنطینه را چشیدیم و در واقع تلخ ترین لحظات ما با از دست دادن بسیاری از عزیزان به دلیل ابتلاء به کرونا رقم خورد. البته من هم با توجه به تعطیلی بسیاری از رویدادهای ورزشی از جمله کشتی، بیشتر به امور تحصیلی خودم در فضای مجازی پرداختم و متأسفانه آن طور که باید و شاید نتوانستم فعالیت های حرفه ای کشتی را دنبال کنم. البته این شرایط برای خیلی از اهالی ورزش یکسان بود و ورزش ایران و جهان سالی توأم با رکورد و انزوا را تجربه کردند.

اشکانی ادامه داد: مثل همیشه در هنگام تحویل سال برای تمامی مردم ایران آرزوی برکت و سلامتی داشتم، چراکه مردم از لحاظ معیشتی و اقتصادی در شرایط خوبی نیستند و امیدوارم این مسائل در سال 1400 به حداقل برسد.

مربی جوان کشتی کشورمان اضافه نمود: به عنوان یک ایرانی به حفظ سلامتی دیگر هموطنان اهمیت زیادی می دهم و در این روزها در خانه می مانم و قید سفر را زده ام. فعلاً ترجیح دادم در خانه بمانم و در این مدت از تمامی دوستان و آشنایان هم درخواست کردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند، چراکه ما نسبت به سلامتی همه افراد جامعه مسئول هستیم و نباید با تصمیمات شخصی و خودخواهانه، سلامت جامعه را به خطر بیاندازیم.

سرمربی اسبق تیم ملی در خاتمه در خصوص کار سخت کنندگان ایران برای کسب سهمیه های المپیک هم گفت: بچه ها ما سه سهمیه در رقابتهای جهانی 2019 قزاقستان کسب کردند، اما هنوز سه سهمیه دیگر باقیمانده که باید پیروز به کسب آن شوند. مطمئناً اگر فرنگی کاران ما با ترکیبی کامل یعنی 6 نفر راهی المپیک شوند می توان امیدوار بود با مدال به کشورمان باز گردند. هر چند بچه ها ما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی اردوها نتوانستند از تمامی روزهای سال گذشته برای تمرینات منسجم آماده سازی استفاده کنند، اما من همچنان به آنها امیدوارم و معتقدم این دلیرمردان کشتی می توانند دوباره با دست خالی به افتخارات بزرگی برسند.

به گزارش خبرنگاران، کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی 2019 قزاقستان پیروز شد توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی، سهمیه های المپیک در اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم را کسب کند. بدین ترتیب شاگردان محمد بنا باید در اوزان 67، 87 و 97 کیلوگرم نیز پیروز به کسب سهمیه شوند تا با ترکیبی کامل (6 وزن المپیکی) راهی بازی های المپیک 2021 توکیو شوند.

طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی، مسابقات گزینشی کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا طی روزهای 20 تا 22 فروردین در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می شود که فرنگی کاران کشورمان باید در این مسابقات برای کسب سهمیه های باقیمانده به میدان بروند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 767

به "سال 99 ؛ تجربه ای تلخ با چاشنی ترس و قرنطینه، امیدوار به مدال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال 99 ؛ تجربه ای تلخ با چاشنی ترس و قرنطینه، امیدوار به مدال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید