رویای نافرجام جنگنده بدنام آمریکایی، عکس

به گزارش اهدا بلاگ، مهندسان آمریکایی گهگاهی به سراغ طراحی هواپیماهای عجیب و غریب که ظاهری متفاوت و حیرت انگیز دارند رفته اند که جنگنده XF5U Flying Flapjack یکی از عجیب ترین آن ها است.

رویای نافرجام جنگنده بدنام آمریکایی، عکس

به گزارش خبرنگاران ، ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم در دسامبر سال 1941 باعث شد که سرویس های مسلح مختلف، ده ها پروژه هواپیمایی را به صورت اورژانسی تامین مالی نمایند که البته بسیاری از این هواپیماها هرگز به خدمت گرفته نشدند. یکی از بدنام ترین این هواپیماها XF5U Flying Flapjack بود که یک جنگنده غیرمتعارف بود که برای نشست و برخاست از روی ناو طراحی شده بود.

  • ترکیب مجذوب کننده شاسی بلند و ون / ماشین متفاوت کیا/ عکس

  • دوربین متفاوتی که فضانوردان با خود به ماه می برند/ عکس

در هواپیمای XF5U از ترکیب منحصر به فرد بال و بدنه استفاده شده بود. بال های این هواپیما به شکل کلوچه و بزرگ بودند و این امکان را برای هواپیما فراهم می کردند که در فواصل کوتاه، با سرعت کمی بلند شده یا فرود بیاید و این یک ویژگی ایده آل برای هواپیماهای جنگنده بود. این هواپیما مجهز به دو موتور شعاعی Pratt & Whitney XR-2000بود که برای یک هواپیمای دوران جنگ جهانی دوم غیرمعمول به شمار می رفت و در عین حال دو تثبیت نماینده عمودی نیز داشت.

متاسفانه این هواپیما با مسائل فنی متعددی روبرو شد و در سال 1945 با ظهور جنگنده های جت، کاملا منسوخ و فراوری آن در سال 1947 به طور کلی متوقف شد.

در پنج هواگرد نظامی منحصر به فرد بیشتر با هواگردهای عجیب آمریکایی آشنا شوید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آبان 1402 بروزرسانی: 6 آبان 1402 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1494

به "رویای نافرجام جنگنده بدنام آمریکایی، عکس" امتیاز دهید

2 کاربر به "رویای نافرجام جنگنده بدنام آمریکایی، عکس" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویای نافرجام جنگنده بدنام آمریکایی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید