ربیعی: به جای پول پاشی از گروه های اجتماعی حمایت کردیم

به گزارش اهدا بلاگ، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه بازدید از برنامه جمعیت طلوع بی نشان ها اظهار کرد: برنامه امروز ما معطوف به سیاستگذاری است که در رابطه با اشتغال حمایتی و حمایت از گروه های اجتماعی خاص که به چرخه اشتغال برگردند، دنبال کردیم.

ربیعی: به جای پول پاشی از گروه های اجتماعی حمایت کردیم

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ما در دولت بحث توسعه زیرساخت ها را دنبال نموده ایم؛ معمولا در بودجه های عمرانی این موضوع دیده می شود، اما برای اشتغال های خرد و تامین معیشت بعضی گروه های خاص کفاف نمی دهد. بنابر این سیاست، اشتغال حمایتی را شروع کردیم تا هم به رشد ملی یاری کند و هم از هدر دادن پول و هم پول پاشی جلوگیری شود.

ربیعی گفت: در رأس این سیاست ها، گروه های آسیب پذیر شناسایی شدند. یکی از کار های ما تفکیک این گروه ها بود. برنامه ریزی آموزشی برای آن ها در نظر گرفته و اجرا شد. سال جاری 3700 میلیارد تومان پول قرض الحسنه برای گروه هایی که در قالب مددجو و یا در معرض آسیب هستند قرار دادیم.

وی اضافه کرد: همه این بودجه وام نیست و بخشی از آن برای آموزش در هنگام کار در نظر گرفته شد؛ بنابراین سیاست، به جای اینکه پول ماهانه مستقیم داده شود در یک دوره زمانی این افراد هم صاحب شغل می شوند و هم از نظر منزلتی و مالی خودشان و جامعه سود می برند.

وی ادامه داد: تا امروز 15 هزار میلیارد تومان اشتغال در حوزه هایی مثل خدمات، ورزش و حمل و نقل به بانک معرفی شدند. تا کنون مبلغ 9000 میلیارد تومان دریافت کردند. 5 هزار میلیارد تومان ظرفیت هم باقی مانده هست.

سخنگوی دولت گفت: به جز این موضوعات در سیاست اشتغال حمایتی برای اینکه مهاجرت معکوس صورت بگیرد کاری کردیم و خوشحالم اعلام کنم سهم روستاییان از اشتغال از 3 در صد به 29 درصد و حدود 20 هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت برای آنان در نظر گرفته ایم. گزارش هایی از مهاجرت معکوس هم امروز شاهدش هستیم. برگشت منابع 2200 میلیون تومان سال جاری است و این پول به چرخه اقتصاد روستاییان باز می شود.

ربیعی همچنین گفت: یک دسته دیگر از کاری که دنبال کردیم؛ نوعی تمرکز بر اشتغال خانگی و اشتغال توانیاب ها بود. مجموعا یک برنامه اشتغال حمایتی را در این مدت دنبال کردیم و آثار خودش را داشته است. سال جاری 1350 میلیارد تومان برای توسعه گیاهان دارویی در مناطق محروم صورت داده ایم. با گروه های هدف مختلفی این کار جلو رفته و در آینده نه چندان دور ما شاهد رشد اشتغال ها بر اساس کارآفرینی و توانمند کردن پیش برویم.

وی اضافه کرد: یکی از استراتژی های درست دولت، واگذاری کار به سازمان های مردم نهاد بود. امروز9000 سازمان مردم نهاد فقط در بهزیستی فعالست می نمایند. این مجموعه 9000 تشکیلات اجتماعی مجوزهایشان تسهیل شد. بروکراسی مجوز پایین آمده است. سیاست تقویت سازمان های مردم نهاد باعث می شود که گروه های بیشتری تحت حمایت قرار بگیرند.

منبع: فرارو
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 691

به "ربیعی: به جای پول پاشی از گروه های اجتماعی حمایت کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربیعی: به جای پول پاشی از گروه های اجتماعی حمایت کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید