ربوده شدن 317 دانش آموز دختر در نیجریه خبرنگاران

به گزارش اهدا بلاگ، دانش آموزان نیجریه ای که در طول یک سال گذشته چندین بار مورد حمله گروه های مسلح از جمله گروه های تروریستی بوکوحرام قرار گرفته اند، همچنان در معرض تهدید این گروه ها هستند و تازه ترین گزارش ها حاکی از ربوده شدن 317 دانش آموز دختر دیگر است.

ربوده شدن 317 دانش آموز دختر در نیجریه خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک دبیرستان دخترانه در منطقه جانگبه در شمال غرب نیجریه بامداد آدینه هدف حمله افراد مسلح ناشناس نهاده شد که در پی این حمله 317 نفر از دانش آموزان دختر این مدرسه ناپدید شدند.

به نقل از رسانه های نیجریه، آلوتو یارو رئیس پلیس ایالت زامفارا (Zamfara) اعلام نمود که در جریان این حادثه 550 دانش آموز به دست گروه های مسلح ربوده شده بودند که مابقی آنها پیروز به فرار شدند.

در این حمله یک معلم هم به دست افراد مسلح ربوده شده است.

در طول یک سال گذشته چندین بار مراکز آموزشی و روستاهای نیجریه هدف حمله گروه های مسلح تروریستی بویژه بوکوحرام نهاده شده که در جریان آنها افراد مسلح صدها دانش آموز بویژه دختران را ربودند.

به گزارش تارنمای فرانسوی بی .بی.سی آفریقا، به گفته یکی از معلمان، در این حمله شماری از افراد مسلح سوار بر خودرو و موتورسیکلت به این مدرسه دخترانه حمله کردند. بعضی افراد مسلح لباس نیروهای امنیتی دولتی را برتن داشتند و دانش آموزان را مجبور کردند که سوار خودروها شوند.

آژانس خبری نیجریه به نقل از ابوبکر دوران (Abubakar Dauran) کمیسر امنیتی دولت نیجریه اعلام نمود که صدها دانش آموز توسط گروه های تروریستی ربوده می شوند، اما تعداد دقیق آنها تعیین نیست.

این اتفاق در حالی اتفاق افتاده که همچنان کوشش ها برای نجات دانش آموزان دبیرستان کاگارا و معلمان این مدرسه که چندی پیش در ایالت نیجر مورد حمله افراد مسلح قرار دریافتد، ادامه دارد. هفته گذشته 42 نفر در یکی از ایالت های مرکزی نیجریه ربوده شدند که 17 نفر آنها دانش آموز بودند.

افراد مسلح در 17 فوریه به یک مدرسه شبانه روزی در منطقه کاگارا در ایالت نیجر این کشور حمله کردند و 27 دانش آموز و 15 غیرنظامی را ربودند که 3 معلم در بین آنها وجود داشت. افراد مسلح 2 دانش آموز را کشتند.

اسکای نیوز عربی روز شنبه به نقل از مقامات نیجریه ای، از آزادی این 42 نفر اطلاع داد.

به نوشته بی بی.سی، افراد مسلح اغلب با گروگان دریافت دانش آموزان درخواست باج می نمایند.

در ماه دسامبر گذشته نیز بیش از 300 دانش آموز دختر توسط افراد مسلح در نیجریه ربوده شدند که به دنبال گفت و گو آزاد شدند.

چند ماه پیش از آن هم، افراد مسلح به مدرسه ای با بیش از 800 دانش آموز در ایالت کاتسینا حمله کردند که پس از آن شماری از دانش آموزان ناپدید شدند. در پی این حمله بوکوحرام، مسوولیت ربودن صدها دانش آموز پسر این مدرسه را برعهده گرفت.

این آدم ربایی دسته جمعی دو ماه پس از ربودن 344 نوجوان یک مدرسه شبانه روزی توسط گروه های جنایتکار در ایالت کاتسینا در همسایگی ایالت نیجر که پس از مذاکره با مقامات، دانش آموزان پس از یک هفته آزاد شدند، انجام شد.

در سال 2014 هم بیش از 270 دختر دانش آموز توسط گروه تروریستی بوکوحرام از مدرسه ای در شمال شرقی نیجریه در شهر چیبوک ربوده شدند.

مناطق شمال غربی و مرکزی نیجریه از 10 سال پیش تا به امروز شاهد رفتارهای خشونت آمیز توسط گروه های جنایتکار شناخته شده محلی به اسم راهزن می باشد که این گروههای جنایتکار روابط قوی با گروه های جهادی در شمال شرقی این کشور برقرار نموده اند.

گروه تروریستی بوکوحرام تا به امروز در چندین نوبت با حمله به مراکز آموزشی و روستاهای نیجریه صدها دانش آموز را ربوده اند. مقامات محلی احتمال دست داشتن این گروه تروریستی که با داعش نیز اعلام همبستگی نموده است را بعید نمی دانند.

در طول یک دهه گذشته و در پی حملات شبه نظامیان بوکوحرام دستکم 35 هزار نفر در نیجریه کشته، دو میلیون نفر آواره و بی خانمان و صدها نفر ربوده و ناپدید شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 719

به "ربوده شدن 317 دانش آموز دختر در نیجریه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربوده شدن 317 دانش آموز دختر در نیجریه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید