ربایندگان مدرنِ خواب بچه ها

به گزارش اهدا بلاگ، بچه هایی که موقع خواب از دستگاه های الکترونیکی استفاده می نمایند، دو برابر بیشتر از سایر بچه ها در معرض کمبود خواب هستند. مروری بر بیست مطالعه موجود- که شامل آنالیز شرایط بیش از 125 هزار کودک بود- نشان می دهد که استفاده از دستگاه های الکترونیکی بر کیفیت خواب و مقدار خواب آلودگی کودک در طول روز موثر است.

ربایندگان مدرنِ خواب بچه ها

بِن کارتر، عضو دانشکده پزشکی کاردیف، یکی از معتبرترین دانشگاه های تحقیقاتی انگلستان است. او می گوید : تحقیقات ما، اولین قدم در جهت تحکیم نتایجی است که مطالعات قبلی به آن رسیده بودند، بعلاوه مدارک بیشتری ارائه می دهد که ثابت می کند استفاده از دستگاه های الکترونیکی بر کیفیت و مقدار خواب بچه ها تاثیر مخربی می گذارد.

نقش خواب در رشد بچه ها، اغلب دستِ کم گرفته شده است در حالی که بخش مهمی از آن است.

پروفسور بن کارتر

نقش خواب در رشد بچه ها، اغلب دستِ کم گرفته شده است در حالی که بخش مهمی از آن است. کم خوابی به مرور زمان مسائل متعددی برای سلامتی ایجاد می نماید. امروزه با پدیده رشد روزافزون محبوبیت دستگاه های الکترونیکی مانند موبایل و تبلت مواجهیم، که باعث شده است تا مشکل کمبود خواب در بچه ها نیز بدتر و بدتر گردد.

تحقیقات صورت گرفته پیشنهاد می نمایند که والدین، معلمان و متخصصان بهداشت و سلامت، باید به صورت یکپارچه همکاری نمایند تا عادت های بچه ها موقع خواب اصلاح شوند.

در حال حاضر، 72 درصد از بچه ها و 89 درصد از بزرگسالان حداقل یک گوشی یا تبلت در اتاق خواب خود دارند و معمولاً بیشترین زمانی که از آنها استفاده می نمایند، دقیقا قبل خوابیدن است. این دستگاه ها جای زمان مناسب خواب را می گیرند، آن را به تاخیر انداخته یا مانع خواب راحت و پیوسته می شوند. بعلاوه از نظر روانی مغز را تحریک می نمایند و ساعت زیستی بدن، چرخه خواب و مقدار هوشیاری را نیز تغییر می دهند.

ساعت زیستی بدن به مجموعه فعالیت هایی گفته می گردد که هرکدام از اعضای بدن در زمان مشخصی از روز انجام می دهند.

تحقیقات نشان می د هند بعضی مسائل جسمی و ذهنی، به دنبال اختلال خواب در دوران کودکی ظاهر می شوند. مسائلی از قبیل رژیم غذایی نامناسب، کم تحرکی، چاقی، کاهش ایمنی بدن، کاهش مقدار رشد و بیماری های روانی.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1311

به "ربایندگان مدرنِ خواب بچه ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "ربایندگان مدرنِ خواب بچه ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربایندگان مدرنِ خواب بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید