راهنمای سفر به پراگ؛ شهر موسیقی اروپا

به گزارش اهدا بلاگ، پراگ ارزشمندترین شهر تاریخی کشور چک است که در سال 1992، مرکز تاریخی این شهر به مساحت 866 هکتار در میراث جهانی فرهنگی و طبیعی یونسکو ثبت شد.

راهنمای سفر به پراگ؛ شهر موسیقی اروپا

با ما سفر کنید و با اروپا تور لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

پراگ (Prague) پایتخت و عظیم ترین شهر کشور جمهوری چک است، همچنین 14امین شهر عظیم اتحادیه اروپا نیز به شمار می آید. این شهر در شمال غربی کشور چک بر روی رودخانه ولتاوا بنا شده است و جمعیتی نزدیک به 1.3 میلیون نفر دارد که منطقه عظیم شهری آن جمعیتی نزدیک به 2 میلیون نفر را شامل می شود. پراگ دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی بوده و از این رو دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد است. متروی پراگ از اواسط قرن بیستم فعال شده اما بیشتر حمل و نقل عمومی مردم با استفاه از خطوط تراموا است. در این مطلب نگاهی به جاذبه های گردشگری مهم پراگ انداخته ایم که باید آن ها را در سفرتان ببینید.

1. پل چارلز

احداثپل چارلز (Karlův most) در سال 1357 به دستور چارلز چهارم شروع شد وتا اوایل قرن پانزدهم طول کشید. پیشترها این پل را به نام پل سنگی و پل پراگ می نامیدند،اما از سال 1870، به افتخار چارلز چهارم، پل چارلز نام گرفت. در طول تاریخ پراگ،پل چارلز هم نظاره گر وقایع و اتفاقات بسیاری بوده است. در سال 1621 سر بریده 28نفر از مخالفان خاندان هابسبورگ بر روی این پل به نمایش گذاشته شد و جنگ با سوئدی هادر سال 1648 هم به این پل کشیده شد.

سیل های کوچک و عظیم سال های 1748، 1845، 1890و 2002 خسارت هایی کوچک و عظیم هم به دنبال داشت که طی بازسازی های مختلف، تعمیرشدند. طول پل بیش از 620 متر و عرض آن 10 متر است و سی مجسمه سبک باروک هم کناره هایپل را تزئین نموده اند. پل چارلز، پیاده روی عظیم و سنگ فرشی است که سه منطقه شهرقدیم، شهر کوچک و محله قلعه را به هم وصل می نماید.

پل چارلز یکی از جاذبه های گردشگری پراگ

2. تالارشهرداری

تالار شهرداری (Obecni dům) زیباترین ساختمان پراگاست که با طراحی داخلی بی نظیری به سبک هنر نو و سردری شبیه به تخم مرغ، طی سال های1906 تا 1912 ساخته شد. احداث این ساختمان یک هدف مهم داشت: مقابله با سبک مسلطمعماری آلمانی در آن دوره و احیای ملی گرایی در معماری چک. طبقه بالای اینساختمان چند سالن موسیقی و اپرا دارد، از جمله سالن Smetana که عظیم ترین تالار کنسرت موسیقی پراگ است و جشن موسیقی بهار هم در آن جابرگزار می شود و سالن LordMayor که توسط آلفونس موچا،استاد مسلم هنر نو بازسازی و دکور شده است.

تالار شهرداری پراگ

3. ساعت نجومی

قدمتاین ساعت نجومی به سال 1410 میلادی بر می شود. این ساعت نجومی، سومین ساعت قدیمیدر جهان و همچنین قدیمی ترین ساعتی است که هنوز هم کار می نماید. نمایش حرکت فوقالعاده آن را در رأس هر ساعت از دست ندهید.

ساعت نجومی،ساعت است که علاوه بر زمان، اطلاعات نجومی مثل موقعیت دایره البروج خورشید، اندازهو موقعیت ماه و … را نیز نشان می دهد. ساعت نجومی پراگ بالای برج عمارت شهرداری درشهر قدیم نصب شده و یکی از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی شهر پراگ است. قدیمی ترینبخش ساعت، ساعت مکانیکی و صفحه نجومی آن است که در سال 1410 نصب شده است. حدودادر سال 1490 میلادی، صفحه سال نما نیز به آن اضافه شد و بالای آن را با مجسمه هایسبک گوتیک تزیین کردند.

ساعت نجومی یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری پراگ

4. قلعه پراگ

اولینمقصد هر مسافری در پراگ، قلعه پراگ است؛ عظیمترین قلعه باستانی جهان در مرتفع ترینبخش شهر که در داستان های نویسنده مشهور اهل پراگ، فرانتس کافکا هم ریشه دارد.اگر به ادبیات علاقه دارید، بدون شک دیدنی ترین بخش قلعه، ساختمانی است که فرانتسکافکا مدتی در آن زندگی نموده است.

قلعه پراگتنها یک قلعه نیست، بلکه مجموعه ای از کلیساها، کاخ ها، و باغ هایی از دوره هایمختلف تاریخی است. درست در وسط قلعه کلیسای سنت ویتوس، مهم ترین کلیسای تاریخیکشور چک، واقع شده است. کاخ سلطنتی در مجموعه قلعه و کلیسای جامع سنت جورج، درهمین مجموعه واقع شده است. باغ سلطنتی، برج تاریخی دالی برکا، نمایشگاه عکس و… از دیگردیدنی های قلعه پراگ هستند. در کنار جاذبه های مذکور، تماشای مراسم تعویض گاردقلعه، گوش دادن به صدای ناقوس کلیسا، بالا رفتن از برج عظیم کلیسای سنت جورج وتماشای شهر از بالای آن، عکاسی و پیاده روی در محوطه قلعه، برای شماروزی به یادماندنی را می سازند.

نمای بیرونی قلعه پراگ

5. کلیسای جامعسنت ویتوس

کلیسای سنت ویتوس در قرن دهم میلادی، با یک معماری خاص به سبک گوتیکساخته شده است. بسیاری از شاهان بوهمیا و امپراتوران رومی در این کلیسا دفن شدهاند. در کل می توان گفت این کلیسا یکی از قدیمی ترین و عظیمترین کلیساهای باستانمی باشد که با گذشت حدود 1000 سال از عمرش همچون نگینی در شهر پراگ می درخشد و ازمهم ترین جاذبه های توریستی شهر پراگ به حساب می آید.

کلیسای جامع سنت ویتوس پراگ

6. شهر قدیمیپراگ

شهر قدیم یا اِخبرنگاران میستو مرکز تاریخی شهر پراگ محسوب می شود. مشهورترینبناهای این بخش، تالار شهرداری و ساعت نجومی، کلیسای تین با سبک معماری گوتیک وبنای یاد بود جان هاش هستند. از دیگر بناهای مهم این منطقه، تالار اپرای نئوکلاسیکپراگ است که میزبان اولین اجرای اپرای معروف دون جیووانی موتزارت بود.

این منطقه از پراگ بسیار دیدنی است.پراگ یکی از زیباترین شهرهای جمهوری چک است. می توانید با سفر به این شهرتورمسافرتی عالی و تمام عیار را تجربه کنید. از جذابیت های تفریحی و گردشگری شهرلذت ببرید. خریدی عالی داشته باشید و یا در قالب تورطبیعت گردی از جذابیت های بصریاطراف شهر لذت ببرید. این شهر تاریخی مملوء از رستوران های تراز اول و کافه هایدنج وخودمانی است.

شهر قدیمی پراگ

پیشنهاد خبرنگاران

سعی کنید در زمان های مختلف روز در شهر پراگ حضور داشته باشید. بعدازظهر و عصرها می توانید پراگی های اصیل را در منطقه قدیمی و کافه های شهر ببینید. اگر وقت بیشتری داشتید به موسیقی محلی گوش فرا دهید یا به پارک های این شهر سری بزنید.

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 508

به "راهنمای سفر به پراگ؛ شهر موسیقی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پراگ؛ شهر موسیقی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید