دلیل تجمیع کلاس های المپیاد مدارس فرزانگان چیست؟

به گزارش اهدا بلاگ، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره علت تجمیع کلاس های المپیاد مدارس فرزانگان تهران شرح داد.

دلیل تجمیع کلاس های المپیاد مدارس فرزانگان چیست؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

فاطمه مهاجرانی رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت وگو با خبرنگار ، درباره تجمیع کلاس های المپیاد فرزانگان تهران و اعتراض هایی که به دنبال داشته است، اظهار کرد: متمرکز کردن کلاس های المپیاد دختران برای بهبود کیفیت و خدمات در نظر گرفته شده انجام می گردد.

او با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شهر تهران این طرح را ارائه داد و به نظر طرحی مطلوب بود، ادامه داد: در بعضی مدارس یک یا 2 دانش آموز المپیادی وجود داشت که با اجرای این طرح ضمن متمرکز کردن خدمات، بار اقتصادی کمتری هم به خانواده های آن ها تحمیل می گردد و ارتقای کیفیت را هم در پی دارد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان درباره ممنوعیت فعالیت معلم مرد در مدارس دخترانه حتی در کلاس های آمادگی المپیاد اعلام کرد: سال گذشته بخشنامه ای مبنی بر این ممنوعیت صادر شد که پیگیری هایی در این مورد داشتیم البته نباید فراموش کنیم که دبیر توانمند خانم حداقل در تهران کم نداریم و باید تغییر نگرشی نسبت به این دیدگاه که صرفا معلمان مرد برای المپیاد توانمندی کافی دارند، داشته باشیم.

مهاجرانی اضافه کرد: علاوه بر این موضوع با توجه به اینکه این ممنوعیت از سوی وزیر ابلاغ شد اجرا نکردن آن به منزله تخلف و اجرا نشدن قانون بود بنابراین مدارس به اجرای آن توجه داشتند.

او درباره تعداد مدارس سمپاد در شهر تهران با اشاره به اینکه 32 مدرسه داریم، گفت: از نظر تعداد مدارس در شهر تهران مسئله ای وجود ندارد البته که در نظر داریم تا چند مجتمع دخترانه و چند مجتمع پسرانه در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران راه اندازی کنیم و دانش آموزان را در این مجتمع ها ساماندهی کنیم، اما فعلا تا اجرای چنین طرحی فاصله زیادی وجود دارد و تغییری از نظر کاهش یا افزایش تعداد مدارس نخواهیم داشت.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان با تاکید بر اینکه حدود 2 درصد جمعیت دانش آموزان یعنی حدود 280 هزار نفر جزو استعداد های برتر هستند، اظهار کرد: جمعیت فعلی سمپاد در سراسر کشور 114 هزار دانش آموز است و این به معنای آن است که در بعضی مناطق احتیاج به مدارس سمپاد وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 320

به "دلیل تجمیع کلاس های المپیاد مدارس فرزانگان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل تجمیع کلاس های المپیاد مدارس فرزانگان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید