دستور قاضی فدرال به پلیس سیاتل برای توقف استفاده از گاز اشک آور و اسپری فلفل

به گزارش اهدا بلاگ، یک قاضی فدرال در سیاتل به پلیس دستور داده است تا استفاده از گاز اشک آور، سپری فلفل و سایر ابزارهای اعمال زور علیه معترضان را متوقف کند.

دستور قاضی فدرال به پلیس سیاتل برای توقف استفاده از گاز اشک آور و اسپری فلفل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، یک قاضی فدرال در سیاتل ضمن اعلام این مساله که اداره پلیس سیاتل از زور و خشونت بیش از حد علیه معترضان و تظاهرات کنندگان استفاده کرده است، به نیروهای پلیس دستور داده است تا استفاده گاز اشک آور، اسپری فلفل و سایر ابزارها و تجهیزات اعمال زور و خشونت علیه تظاهرات مسالمت آمیز را متوقف کنند.

سیاتل تایمز نوشت: ریچارد جونز قاضی فدرال به این نتیجه رسیده است که حق معترضان برای آزادی بیان و تظاهرات از سوی اداره پلیس سیاتل نقض شده است. قاضی فدرال به اداره پلیس دستور داده است تا از استفاده از گاز اشک آور، اسپری فلفل و گلوله پلاستیکی علیه معترضان خودداری کند.

در حکم این قاضی آمده است: شهر و کشور به خاطر نژادپرستی و وحشیگری پلیس به سطح بحرانی رسیده است.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا از طرف جنبش حمایت از سیاهپوستان، از اداره پلیس سیاتل و برخی از مقام های عالی رتبه این شهر شکایت کرده است.

پلیس سیاتل برای مقابله با معترضان، از گاز اشک آور و سایر ابزارهای ضد شورش استفاده کرده است. در حالی که شهردار سیاتل هفته گذشته بیان نمود که پلیس به مدت 30 روز از استفاده از گاز اشک آور منع شده است ولی پلیس طی روزهای اخیر نیز از گاز اشک آور استفاده کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 259

به "دستور قاضی فدرال به پلیس سیاتل برای توقف استفاده از گاز اشک آور و اسپری فلفل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور قاضی فدرال به پلیس سیاتل برای توقف استفاده از گاز اشک آور و اسپری فلفل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید