خبر تازه از افزایش حقوق کارمندان تامین اجتماعی

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ارسال پیشنهاد این سازمان در خصوص افزایش سالانه مستمری ها به هیات دولت و اجرایی شدن افزایش ها بعد از تصویب پیشنهاد سازمان در هیات وزیران را روالی قانونی بیان کرد که هر سال حسب مفاد متن ماده 96 قانون تأمین اجتماعی اجرا می شده و مختص امسال نیست.

خبر تازه از افزایش حقوق کارمندان تامین اجتماعی

ایرنا نوشت، براساس اعلام این سازمان، در پی درج خبری نادرست در چند خبرگزاری و سایت خبری به نقل از مسئول یکی از کانون های بازنشستگان تامین اجتماعی و طرح ادعای ناصحیح پرداخت حقوق کارکنان این سازمان براساس نرخ دستمزد تازه و مصوبه شورای عالی کار، روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، ضمن تکذیب افزایش حقوق کارمندان این سازمان و اعلام موکول شدن افزایش حقوق کارکنان سازمان به بعد از معین تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان حسب دستور مدیرعامل این سازمان، توضیحاتی به توضیح زیر ارائه کرد.

روابط عمومی این سازمان اعلام نمود: حسب مفاد ماده 96 قانون تأمین اجتماعی، هر سال پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی در خصوص اندازه و چگونگی افزایش حداقل مستمری و سایر سطوح مستمری های بازنشستگان کارگری، پس از تصویب در هیات مدیره سازمان و امضای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیات وزیران ارسال شده و تنها پس از تایید و تصویب هیات وزیران و ابلاغ مصوبه به سازمان تامین اجتماعی، قابلیت اجرایی داشته و این فرایند قانونی، مختص امسال نیست. مطابق اطلاعیه های قبلی، پیشنهاد این سازمان برای افزایش حقوق بازنشستگان به هیات وزیران ارسال شده که پس از ابلاغ مصوبه هیات وزیران، افزایش دستمزد اعمال و پرداخت می گردد.

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، با توجه به عدم ارسال مصوبه مذکور از طرف هیات وزیران تا به امروز، مطابق دستور مدیرعامل سازمان مقرر شده است اعمال افزایش حقوق کارکنان این سازمان نیز به پس از معین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران موکول گردد. بنابراین در پرداخت حقوق اردیبهشت کارکنان این سازمان، افزایشی نسبت به سال گذشته اعمال نشده است.

این سازمان اعلام نمود: مطابق تاکید و دستور مدیرعامل سازمان، فرایند پرداخت حقوق ماه جاری به نوعی برنامه ریزی شده که پرداخت حقوق ماهانه کارکنان نیز پس از پرداخت کامل حقوق بازنشستگان انجام گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1278

به "خبر تازه از افزایش حقوق کارمندان تامین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر تازه از افزایش حقوق کارمندان تامین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید