خبرنگاران 2 مورد مثبت کرونا در میاندوآب تایید شد

به گزارش اهدا بلاگ، مهاباد- خبرنگاران- فرماندار میاندوآب گفت: 2 مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان تایید شده است.

خبرنگاران 2 مورد مثبت کرونا در میاندوآب تایید شد

مهدی قهرمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: از ابتدای بروز اپیدمی کرونا در کشور، 11 مورد مشکوک در میاندوآب وجود داشت که از این تعداد، نمونه آزمایشگاهی 9 نفر منفی بوده و نتیجه 2 نفر که 32 و 59 ساله هستند، مثبت اعلام شده است.

وی بیان نمود: رعایت بهداشت فردی، اجتناب از ترددهای بین شهری و داخل شهری غیرضروری و ماندن در خانه از مهمترین راه های پیشگیری و از بین بردن چرخه انتقال این بیماری است.

فرماندار میاندوآب گفت: از مردم خواهشمندیم از حضور در بازار و اماکن عمومی خودداری کرده و موارد و توصیه های بهداشتی را که توسط کارشناسان اعلام می شود، جدی بگیرند.

قهرمانی، با بیان اینکه بی توجهی به توصیه ها می تواند تبعات بدی داشته باشد، افزود: تمامی میادین دواب و مراسم های آخر سال مانند چهارشنبه سوری تعطیل شده و تالارها، قهوه خانه ها، قلیان سراها، گیم نت و کافی نت ها در این شهرستان تعطیل هستند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، چهار هزار و 747 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، 124 نفر جان خود را از دست داده اند.

در آذربایجان غربی نیز تا به امروز نتیجه 30 آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، یک نفر جان خود را از دست داده، 9 نفر از بیمارستان ترخیص شده و 20 نفر همچنان بستری هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 31

به "خبرنگاران 2 مورد مثبت کرونا در میاندوآب تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 مورد مثبت کرونا در میاندوآب تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید